Gå til innhold

Fint med søsken med 4 års mellomrom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har to barn født juni 2013 og juli 2015

Vi ønsker en nr 3. Og snakket om å kanskje vent med å bli gravid til sommeren 2018.

Da blir søsken 6 år og 4 år.

Noen med 4 års aldersforskjell på barna?

Er det greit?;-)

Skrevet

Synes det høres greit ut at nr. 1 begynner på skolen det året jeg har permisjon

Skrevet

Har 4,5 år mellom de 2 eldste, og 3,5 år mellom de yngste.

Veldig fin aldersforskjell :)

Anonymous poster hash: 138aa...d2c
Skrevet

2 år mellom eldste og mellomste og 3 år mellom mellomste og minste her.

Det har gått veldig fint. De er 1,4 og 6 år.

Jeg blir hjemme med minste til han begynner i BHG til høsten når han fyller to. Har vært veldig deilig å være hjemme nå som eldste begynte på skolen. Han går ikke på SFO og vi får masse tid sammen etter skolen.

Det var godt at mellomste var litt mer selvhjulpen da sistemann kom. Jeg synes det var ganske tøft da nr 2 var baby og eldstemann ikke hadde fylt 2 år engang og trengte hjelp til alt mulig.

Jeg tenker at planen din høres super ut jeg.

Skrevet

Supert ☺️

Her har det vært perfekt. Er 4,5år imellom.

Anonymous poster hash: 00a84...690

Skrevet

Hvordan forholdet mellom søsken blir avhenger mer av interesser, personlighet, kjemi og kanskje kjønn, enn aldersforskjell.

Her var de to eldste 6 og 4 år da nr tre ble født, og 2 år senere ble nr fire født.

De to som likest personlighet er den eldste og nr tre, altså de med 6 år mellom. Gutt og jente, men veldig nært forhold fordi de er så like.

De som alltid har lekt best sammen er de to yngste med 2 år mellom som har samme kjønn. De er ganske forskjellig av personlighet, men har mange felles interesser.

De som vel er mest forskjellig er nr to og tre, med 4 år mellom. De har et godt søskenforhold, men jeg har aldri sett de leke sammen eller ha en dyp samtale om noe. De krangler ikke, men er ikke mye sammen heller.

Anonymous poster hash: 0dc11...4ec
Skrevet

Ja helt topp. Største kan hjelpe til. Har fått tid alene med oss. Er super stolt og føler mestring når vi sier hun er flink storesøster Osv.

Anonymous poster hash: 077e3...c3e

Skrevet

Ja helt topp. Største kan hjelpe til. Har fått tid alene med oss. Er super stolt og føler mestring når vi sier hun er flink storesøster Osv.

Anonymous poster hash: 077e3...c3e

Altså, behøver ikke være 4 år for å få til det du skriver da.... mine med 3 års aldersforskjell har jeg erfart akkurat det samme med. Tror foreldre bare må finne ut hva som passer for seg. Også ordner det seg med søsken. De tilpasser seg det meste 👍🏻

Anonymous poster hash: 4043a...c75

Skrevet

Har ganske nøyaktig 4 år mellom hvert barn (3 barn). For oss er det perfekt, fordi fireåringen kan kle på seg en del selv, ha på jakke og sko selv, gå på do litt selv, osv. Alt dette letter så utrolig i hverdagen når man får en baby i hus. Jeg er så glad vi ventet 4 år hver gang.

Den eneste ulempen jeg kommer på, er at de ikke er 'lekekamerater' på samme vis som tettere barn. Men personlighetsmessig så tror jeg ikke de hadde vært det så mye uansett. Og de har istedetfor en utrolig 'storebror'-omsorg som er gull verdt.

Anbefales!

Skrevet

Mine med 3 år i mellom, leker mye bedre sammen enn de med 4 år i mellom.

Anonymous poster hash: 5c29e...7eb

Skrevet

Har fem år mellom mine, helt gull. Ville aldri hatt mindre aldersforskjell mellom de!

Anonymous poster hash: 3d684...8af

Skrevet

Søsken er supert! Om det er 2, 3, 4 eller 5 (eller noe annet) år mellom. Det er tre år mellom 1 og 2 og 4,5 år mellom 2 og 3. Det har vært topp her.

Anonymous poster hash: 3af57...fca

Skrevet

Her er det akkurat 4 og 6 år ned til lillebror. Foreløpig er det veldig bra! Minste er 9 mnd nå. Ville i utgangspunktet hatt mindre aldersforskjell, men det er ikke alt som kan planlegges.

Skrevet

Nesten 5 år her. Men 4 i årstall. For oss passer det perfekt. De har veldig stor glede av hverandre, de er 2 og 7.

Anonymous poster hash: f5c4a...abb

Skrevet

Mine 3 elsde er det 4,5 år mellom,og det synes jeg var helt perfekt , lite sjalusi,,mens minste mann kom når de elsde var 7,5 år, 12 og 16,5 år, har aldri angret :)

Anonymous poster hash: f5cc6...02e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...