Gå til innhold

Du som har brukt pulverkur for å gå ned i vekt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk du ned? Hvordan reagerer kroppen når du er ferdig med kuren, kom alle kiloene på igjen? Og greidde du å fungere normalt uten å spise skikkelig mat? Jeg blir så sinna når jeg ikke får nok mat. Og slapp...

Anonymous poster hash: a32b0...80b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ned 18 kg på 1 år. Hadde litt avbrekk med vanlig mat i løpet av den tiden. Alle kiloene kom på igjen i løpet av 3-4 år etterpå. Jeg følte meg mye sulten mens jeg gikk på kuren og skal aldri gå ned i vekt på den måten igjen.

Anonymous poster hash: 8c657...ed0

Skrevet

Jeg gikk ned ca. 28 kilo. Men det var over 2 1/2 år da alle jul og sommerferier var friperioder hvor jeg fråtset i mat 😳😕

Ble så syk og kroppen min taklet ikke lenger å forholde seg til opplegget. Gikk da opp ca. 25 kilo på 8 måneder mens jeg slanket meg med vanlig mat/litt pulver/barer osv.

Men for en kickstart før du legger om kosten kan det funke.

Nå har jeg gått over på lavkarbo og gått ned igjen nesten alt jeg la på meg etter kuren. Forskjellen er vel at pga. allergier og div. må jeg leve på lavkarbo, det er ikke en slankekur eller en quickfix 😊

Skrevet

Jeg gikk ned ca. 28 kilo. Men det var over 2 1/2 år da alle jul og sommerferier var friperioder hvor jeg fråtset i mat 😳😕

Ble så syk og kroppen min taklet ikke lenger å forholde seg til opplegget. Gikk da opp ca. 25 kilo på 8 måneder mens jeg slanket meg med vanlig mat/litt pulver/barer osv.

Men for en kickstart før du legger om kosten kan det funke.

Nå har jeg gått over på lavkarbo og gått ned igjen nesten alt jeg la på meg etter kuren. Forskjellen er vel at pga. allergier og div. må jeg leve på lavkarbo, det er ikke en slankekur eller en quickfix 😊

Det var igrunn det jeg tenkte, ikke bra for kroppen. Gikk ned ca 40 kg for 8 år siden på lavkarbopulverkur (bare pulver ol i starten, bare lavkarbomat i slutten) det tok litt under ett år. Men så har jeg fått 4 barn på 5 år (to siste er tvillinger, 10 mnd nå). Har heldt vekten bra etter de to første, men nå er jeg 20 kg tyngre enn jeg vil vere. Også er det rimelig hektisk med 4 små under skolealder, og dyrt med bleier, nan osb. Så får liksom ikke til lavkarbo.... Kan ikke ha hardcore lavkarbo uten grove kornprodukt, litt frukt og rotgrønsaker ol, blir så utrolig slapp av det...

Men mulig jeg har det litt for travelt, jeg bil liksom ha resultat nå!!! Skulle helst gått ned 5 kg første uken😂😂. Har vert flink å spise riktig grovkorna med lite fett siste ukene, men det skjer ingenting... 😢.

Skrevet

Gå på lavkalori, det fungerer for meg i alle fall. Jeg gikk ned 15kg på 5mnd etter barn nr.2 (hun var 8mnd på slankestartstidspunktet). Jeg fikk et til barn, og var bare 4kg over før-graviditetsvekta etterpå. Jeg har nå gått ned 4kg+ siden 1.1.

Jeg hadde ingen problem med å holde vekta etter jeg gikk ned 15kg (før jeg ble gravid). Magesekken trekker seg sammen relativt kjapt, og man blir derfor fortere mett. Bruker man en kaloritelle-app blir det kjempeenkelt å holde styr på inntaket.

Man kan spise hva man vil, men passe på mengden. Derfor er det lett å tilpasse slik at man spiser det samme som resten av familien. Jeg opplevde at jeg ble automatisk flinkere til å ta rett mengde mat og velge bedre alternativ etter jeg slutta å telle kalorier. Det fungerer også godt som en motivasjonsfaktor for å trene/være mer aktiv, en god lang trilletur = vin og noen biter sjokolade 😉

Anonymous poster hash: 35341...fe9

Skrevet

Det var igrunn det jeg tenkte, ikke bra for kroppen. Gikk ned ca 40 kg for 8 år siden på lavkarbopulverkur (bare pulver ol i starten, bare lavkarbomat i slutten) det tok litt under ett år. Men så har jeg fått 4 barn på 5 år (to siste er tvillinger, 10 mnd nå). Har heldt vekten bra etter de to første, men nå er jeg 20 kg tyngre enn jeg vil vere. Også er det rimelig hektisk med 4 små under skolealder, og dyrt med bleier, nan osb. Så får liksom ikke til lavkarbo.... Kan ikke ha hardcore lavkarbo uten grove kornprodukt, litt frukt og rotgrønsaker ol, blir så utrolig slapp av det...

Men mulig jeg har det litt for travelt, jeg bil liksom ha resultat nå!!! Skulle helst gått ned 5 kg første uken😂😂. Har vert flink å spise riktig grovkorna med lite fett siste ukene, men det skjer ingenting... 😢.

Lavkarbo trenger ikke å være dyrt da. Men forstår tankegangen.

Jeg vil også bli tynn NÅ! Har akkurat fastet i 4 1/2 døgn. Håper det gjør noe med forholdet mitt til mat 😊

Skrevet

Gå på lavkalori, det fungerer for meg i alle fall. Jeg gikk ned 15kg på 5mnd etter barn nr.2 (hun var 8mnd på slankestartstidspunktet). Jeg fikk et til barn, og var bare 4kg over før-graviditetsvekta etterpå. Jeg har nå gått ned 4kg+ siden 1.1.

Jeg hadde ingen problem med å holde vekta etter jeg gikk ned 15kg (før jeg ble gravid). Magesekken trekker seg sammen relativt kjapt, og man blir derfor fortere mett. Bruker man en kaloritelle-app blir det kjempeenkelt å holde styr på inntaket.

Man kan spise hva man vil, men passe på mengden. Derfor er det lett å tilpasse slik at man spiser det samme som resten av familien. Jeg opplevde at jeg ble automatisk flinkere til å ta rett mengde mat og velge bedre alternativ etter jeg slutta å telle kalorier. Det fungerer også godt som en motivasjonsfaktor for å trene/være mer aktiv, en god lang trilletur = vin og noen biter sjokolade 😉

Anonymous poster hash: 35341...fe9

Ja, har prøvd det også, og det funkar forsåvidt, kanskje det funkar enda bedre viss jeg ikke jukser.....Hoveproblenet mitt er vel egentlig at jeg spiser for mye mat, så viss jeg greier å venne meg til å spise passelege mengder ville sikkert mye ordnet seg... Men jeg må bare ha eeeeen til... Også har jeg plutselig spist så mye at det ikke har noe å si om jeg spiser resten også.

Skrevet

Jeg vil også bli tynn NÅ! Har akkurat fastet i 4 1/2 døgn. Håper det gjør noe med forholdet mitt til mat 😊

Settes seg ikke forbrenningen ned når du faster? Slik at når du spiser igjen vil merke gå til fettlagring enn før?

Skrevet

Jo, forbrenningen og fordøyelsen går saktere, fasting er ikke anbefalt og det hun over skriver er ikke bra. Burde vært slettet!

Anonymous poster hash: 9f18b...ce9
Skrevet

Jeg vil også bli tynn NÅ! Har akkurat fastet i 4 1/2 døgn. Håper det gjør noe med forholdet mitt til mat

Kan jeg spørre hvorfor du faster i flere døgn etter hverandre?

Anonymous poster hash: 733b9...794

Skrevet

Settes seg ikke forbrenningen ned når du faster? Slik at når du spiser igjen vil merke gå til fettlagring enn før?

Nei. Og jeg spiser ikke sukker, eller noen raske karbohydrater så det går helt fint. Lever strikt på lavkarbo og går viderw ned i vekt. Det er ikke verken farlig eller usunt å faste i 4 dager. Skal en faste noe særlig lenger bør en ha tilsyn av lege.

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du faster i flere døgn etter hverandre?

Anonymous poster hash: 733b9...794

For å forsøke å resette kroppen litt. Det er bra for betennelsetilstander i kroppen. Jeg tømmer sukkerlageret og andre ting.

Skrevet

For å forsøke å resette kroppen litt. Det er bra for betennelsetilstander i kroppen. Jeg tømmer sukkerlageret og andre ting.

Tømme sukkerlageret? Du spiser jo ikke sukker sier du, du lever jo på strikt lavkarbo

Anonymous poster hash: f57e4...7db

Skrevet

Tømme sukkerlageret? Du spiser jo ikke sukker sier du, du lever jo på strikt lavkarbo

Anonymous poster hash: f57e4...7db

Det vil alltid være litt karbohydrater i min kost også. Selv om jeg ikke spiser sukker. Gulrot og blomkål inneholder også karbohydrater. Det var kanskje litt dårlig valg av ord eller litt dårlig forklart.

Har også hatt en periode der jeg har levd litt moderat og gått opp litt. Men spiser ikke raske karbohydrater til vanlig så det er ikke slik at jeg fråtser i høykarbo mat nå ☺

Skrevet

Dere som sier at faste ikke er bra må lese dere opp altså. I de fleste andre land er faste svært anerkjent, og noe man kan gjøre gjennom det offentlige helsevesen. All forskning peker nå mot at det er tarmen som forårsaker de fleste sykdommer som ME, astma, eksem, psykisk sykdom, fedme, høyt blodtrykk etc, forskerne har nå et kjempefokus på tarmbakterier og her er faste en kjempefordel for det hjelper tarmen å restarte og normalisere seg. Oppdater dere.

Anonymous poster hash: e96cb...aae

Skrevet

Okay, så hvis jeg skal følge dette så skal jeg drite i å prøve å komme meg ut av spiseforstyrrelsens klør og heller starte faste.. for det vil gjøre meg frisk? For det har forskerne sagt og det sier de på videoen lenger opp, at faste gir de energi, de føler seg sterke.

Poenget mitt er at å faste over flere dager er noe man bør gjøre i samråd med lege, ikke utifra ens erfaring på forum. Vi kan ikke slenge ut sånt her, ikke uten en advarsel iallefall. Jeg har besvimt uten mat, fått ekstremt lavt blodtrykk, kunne ikke kjøre bil, drikke kaffe, ta en røyk, ta medisiner(mye medisiner som ikke bør tas på tom mage bl.a ibux) Så det KAN være farlig også.

Anonymous poster hash: 9f18b...ce9
Skrevet

Poenget mitt er at å faste over flere dager er noe man bør gjøre i samråd med lege, ikke utifra ens erfaring på forum. Vi kan ikke slenge ut sånt her, ikke uten en advarsel iallefall. Jeg har besvimt uten mat, fått ekstremt lavt blodtrykk, kunne ikke kjøre bil, drikke kaffe, ta en røyk, ta medisiner(mye medisiner som ikke bør tas på tom mage bl.a ibux) Så det KAN være farlig også. Anonymous poster hash: 9f18b...ce9

Enig i denne her. Man skal være forsiktig å anbefale faste over flere dager til fremmede over ett forum. At kroppen har godt av en rens innimellom, det kam jeg være enig i. At denne rensen skal foregå ved hjelp av faste syns jeg ikke. om noen forskere sier en ting så kan det være at andre forskere sier noe annet. Jeg vil også tro at i forbindelse med faste så spiller den enkelte persons fysiske og psykiske helse en stor rolle.

Til ditt spm HI:

Jeg kjenner noen som har gått på pulverkurer. Alle har gått opp mer enn de tok av seg etter endt kur. Jeg kan skjønne at du ønsker resultater fort for jeg har vært der selv å forstår tankene. Men skal du ha en varig vektnedgang er det ikke anbefalt å gå med mer enn 0,5-1 kg i uken. I begynnelsen går man gjerne ned en del, før det stangerer.

Jeg har tro på å ikke være for streng med seg selv. Jeg har prøvd det også å den som gikk tilbake til gamle vaner etter en ukes tid det var meg. Det som har virket for meg er å tenke over hva jeg spiser å hvordan måltidene er fordelt. Nå har jeg mer grønnsaker på middagsfatet og ved å spise fler ganger om dagen unngår jeg småspising.

Lavkarbo skal jeg ikke uttale meg om. Diett er ikke noe for meg. Varig endring som fungerer for min kropp å min hverdag har vært viktig.

Anonymous poster hash: 39174...b19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...