Gå til innhold

Er så lei kroppen min og legen min sier jeg ikke får slankeoperasjon i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

så nå har jeg ikke brukt en krone knapt på meg selv de siste 2 årene så jeg har spart utrolige 110.000 for å ta slankeoperasjon i utlandet men nå sier noen at jeg kan bli nektet sykemelding når jeg kommer hjem fra operasjonen, dette kan vel ikke stemme? Jeg kan jo ikke dra på jobb noen dager etter operasjonen er over det er vel faktisk ikke mulig?

Anonymous poster hash: 007b7...eb6

Fortsetter under...

Skrevet

Du får selvsagt sykemelding etter denne operasjonen av din fastlege! Jeg gjorde det også privat i utlandet for 6 år siden. Beste investeringen jeg noen sinne har gjort! Lykke til :-)

Anonymous poster hash: 75260...875

Skrevet

Bruk ferie. Du har 5 uker ferie hvert år.

Skrevet

Men hvorfor ikke bruke Aleris i Norge hvis du har 110.000 kr å bruke på operasjon. En venninne av meg tok det privat hos Aleris og betalte 98.000 kr med oppfølging i 3 år. Fastlegen hennes har også vært tett i forhold til oppfølging av henne etter operasjonen.

Anonymous poster hash: d8a4f...7c6

Skrevet

Ta kontakt med private klinikker i Norge i første omgang ..

Anonymous poster hash: 8e6ac...369

Skrevet

Hvorfor for du ikke slanke operasjon i Norge da? I følge legen din? Hvor høy er du og hvor mye veier du?

Anonymous poster hash: 58cbf...023

Annonse

Skrevet

Hvorfor kan du ikke ta i Norge? Aleris gir sykemelding på 6 uker. Jeg tok én uke ferie og var tilbake på jobb etter det

Anonymous poster hash: 0dfad...752

Skrevet

Ble operert ved Aleris selv .. finnes flere steder ... har du i det hele tatt blitt vurdert hos en offentlig klinikk ?

Skrevet

Ta det privat i Norge. Hadde ikke turt i utlandet. Aleris har denne operasjonen og av de får du sykemelding.

Skrevet

Først, bytt lege. Om ikke det virker, prøv privat i Norge istedet. Tryggere mtp oppfølging tenker jeg 😊

Anonymous poster hash: 2def1...34e

Skrevet

Bare nyskjerrlig? Lei kroppen din? Hvor mye veier du ?

Vet du nok om slaneoprasjon?

Anonymous poster hash: 00308...fc3

Skrevet

Det finnes flere forutsetninger for å få innvilget en slik operasjon i Norge.

Vektnedgang må være varig (2 år og lengre)

Overskuddshud må være et reelt problem, f.eks. sopp som dannes i overhenget, eller at det gnisser og blir betent.

Jeg syns det er riktig at man ikke får betalt skjønnhetsoperasjoner men kun når det er nødvendig. Puppeløft o.l. må man også punge ut med. Brystreduksjon derimot blir gjerne betalt av det offentlige fordi for tunge pupper gjerne blir en belastning for skuldrene, eller også at det gnisser, det skjer jo gjerne når tyngdekraften/graviditet etterlater sine spor.

Anonymous poster hash: d7129...b84
Skrevet

Det finnes flere forutsetninger for å få innvilget en slik operasjon i Norge.

Vektnedgang må være varig (2 år og lengre)

Overskuddshud må være et reelt problem, f.eks. sopp som dannes i overhenget, eller at det gnisser og blir betent.

Jeg syns det er riktig at man ikke får betalt skjønnhetsoperasjoner men kun når det er nødvendig. Puppeløft o.l. må man også punge ut med. Brystreduksjon derimot blir gjerne betalt av det offentlige fordi for tunge pupper gjerne blir en belastning for skuldrene, eller også at det gnisser, det skjer jo gjerne når tyngdekraften/graviditet etterlater sine spor.

Anonymous poster hash: d7129...b84

Du tenker på bukplastikk ikke sant ?

Annonse

Skrevet

Både Aleris og Volvat og Feiringklinikken, og Gjøvik tar slankeoperasjoner privat. Koster 98000,- og du må ha bmi på minst 30

Jeg hadde aldri våget å reise til utlandet. Men mange gjør det, og de fleste er fornøyd. Jeg tenker hvis du ligger i utlandet med komplikasjoner, og ikke norsktalene personale, så kan du føle deg veldig ensom og redd.

Sykmelding får du i alle fall hos de norske klinikkene.

Så blås i legen din, og bestill selv. Evnt bytt fastlege, og be vedkommende henvise deg til overvektsklinikk for vurdering. Da kan det ta mange år før du får operasjon. Men når du nå har spart penger selv, så ta en tlf til de private. De ønsker deg velkommen med åpne armer, det lover jeg.

Anonymous poster hash: 39faf...3ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...