Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #1 Skrevet 25. januar 2017 Jeg var ute og kjørte i dag da bilen plutselig ga fra seg noen skranglelyser på høyre side av bilen, og det luktet svidd som fy - men bare inni bilen. Gikk ut og kunne ikke se noe galt og det lyste heller ingen lamper på dashbordet, så jeg kjørte hundre meter til, men da begynte det å skrangle og bilen begynte å krenge til den ene siden, så jeg var redd hjulet skulle dette av. Og det luktet sykt svidd. Da jeg stoppa så jeg at bilen liksom hadde "lagt seg" på det ene forhjulet. Viking kom og hentet bilen, men jeg er så nysgjerrig på hva det var som var galt? Er det en mekanikerdame her som vet hva det var som skjedde? Anonymous poster hash: 136ca...399
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #2 Skrevet 25. januar 2017 Litt slik: https://www.google.no/search?q=knekt+forstilling&client=ms-android-samsung&prmd=imsvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjE9Lzard7RAhVLiSwKHXPQCtUQ_AUIBygB&biw=360&bih=560#imgrc=mtOAWDZjpHCJmM%3A ? Knekt forstilling. Anonymous poster hash: e3698...764
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #3 Skrevet 26. januar 2017 Eller kjekt fjær :-) Anonymous poster hash: 147fc...b8c
Marriet Skrevet 26. januar 2017 #4 Skrevet 26. januar 2017 Forstilling, demper eller fjær. Kanskje alt.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #5 Skrevet 26. januar 2017 Ja, nesten sånn ja. Bare oppå toppen av hjulet og ikke på siden. Takk for svar dere. Herregud er det mulig 🙈 Hvorfor knekker sånt da? Anonymous poster hash: 136ca...399
Marriet Skrevet 26. januar 2017 #6 Skrevet 26. januar 2017 Ja, nesten sånn ja. Bare oppå toppen av hjulet og ikke på siden. Takk for svar dere. Herregud er det mulig 🙈 Hvorfor knekker sånt da? Anonymous poster hash: 136ca...399 Det er jo slitedeler. Som regel blir det jo oppdaget på en eukontroll at det er slitt før det går galt, men det kan jo skje. Lenge siden du har hatt den på kontroll eller bytta fjæring/demping?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #7 Skrevet 26. januar 2017 Det er jo slitedeler. Som regel blir det jo oppdaget på en eukontroll at det er slitt før det går galt, men det kan jo skje. Lenge siden du har hatt den på kontroll eller bytta fjæring/demping? Hmm, nå ble jeg litt usikker, men jeg tror mannen kjørte den på EU kontroll i høst eller i fjor. Anonymous poster hash: 136ca...399
Marriet Skrevet 26. januar 2017 #8 Skrevet 26. januar 2017 Hmm, nå ble jeg litt usikker, men jeg tror mannen kjørte den på EU kontroll i høst eller i fjor. Anonymous poster hash: 136ca...399 Okei, men jeg regner med det er slitasje som er årsaken. Blir spennende å høre når den kommer fra verksted. Du må oppdatere! Kanskje det er noe helt annet mystisk
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #9 Skrevet 26. januar 2017 Det skal jeg gjøre 😊👍 Anonymous poster hash: 136ca...399
Ziva Skrevet 26. januar 2017 #10 Skrevet 26. januar 2017 Høres ut som knekt fjær. Hilsen hun som har knekt 3 😁
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #11 Skrevet 26. januar 2017 Det var fjæra som var knukket. 10 poeng til dere og takk for at dere stilte nysgjerrigheten min i går kveld 😜👏 💛🙏 Anonymous poster hash: 136ca...399
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #12 Skrevet 26. januar 2017 Høres ut som knekt fjær. Hilsen hun som har knekt 3 😁 3?? 😱 Og du lever enda! Anonymous poster hash: 136ca...399
Ziva Skrevet 27. januar 2017 #13 Skrevet 27. januar 2017 Er da ikke dødelig det ☺ Hvis du bytter kun fjæra på ene siden så er sjansen for at den ryker igjen når den på den andre siden knekker. Byttet på høyresiden og ikke venstresiden. Når venstresiden knakk så knakk den høyere igjen også. Når eldre biler blir over 10 år så er fjærene en svakhet. Og som regel ryker de når bilen har stått i ro en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå