Gå til innhold

Hva er dette?? Plutselig nummen i huden, som om den er bedøvd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ringe legen i morgen ,har hatt det siden tirsdag. Noen som vet hva det kan være? Bør jeg be om akutttime?

Anonymous poster hash: 08397...02b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor på kroppen, er det konstant, hvor stort område?

Det er jo klart det ikke skal være sånn, så en legetime er på sin plass. Mest sannsynlig vil du få raskt time når du forklarer problemet.

Lurer litt på det samme selv, men hos meg er det ikke konstant, og i et område jeg ikke plages av. Rett over ene kjønnsleppa, på beinet liksom, har jeg et område på ca 10x10cm som blir numment om jeg sitter med beina bøyd i sofaen :P

Anonymous poster hash: 028eb...d55

Skrevet

Hvor på kroppen, er det konstant, hvor stort område?

Det er jo klart det ikke skal være sånn, så en legetime er på sin plass. Mest sannsynlig vil du få raskt time når du forklarer problemet.

Lurer litt på det samme selv, men hos meg er det ikke konstant, og i et område jeg ikke plages av. Rett over ene kjønnsleppa, på beinet liksom, har jeg et område på ca 10x10cm som blir numment om jeg sitter med beina bøyd i sofaen :P

Anonymous poster hash: 028eb...d55

Oppå foten og oppover leggen. Har vært konstant siden jeg oppdaget det tirsdag.

Skrevet

Nerve i klem?

Anonymous poster hash: 604e9...923

Skrevet

Jeg har det i den ene helen. Fra ankelen og ned under foten på den ene siden, på høyre fot.

Fikk det etter at jeg hadde begynt å jogge.

Det er rett og slett en nerve som er revet av. Vil alltid være sånn.

Gjør jo ikke noe og har vent meg til det. (2 år siden.) Eneste er at jeg må sjekke skoen for stein før jeg tar den på og en gang eller to om jeg løper lengre turer, fordi jeg ikke vil merke gnagsår før det blir veldig ille. (Skal jeg gå lengre turer i fjellet osv. setter jeg på Gnagsår-plaster og sportstape før jeg drar.) ☺

Men jeg måtte ta blodprøver for å blant annet utelukke diabetes.

Så lurt å ta en tur til legen. ☺

Anonymous poster hash: 215c0...140

Skrevet

Jeg har det samme, bare jeg har det i låret og ned i leggen. Sannsynlig at det er en nerve som er irritert eller i klem. Satt igang utredning for ms hos meg, men i svarene jeg har fått til nå er det ingen indikasjon på det (mr og spinalpunksjon). Ta en tur til legen, det kan være alt fra en bagatell til noe helt annet.

Anonymous poster hash: 3d7ab...770

Skrevet

Jeg hadde dette nederst på leggen. Tok flere år før det ikke kunne merkes (kjente det kun ved berøring, så plaget meg ikke). Skal sies at jeg vet hvorfor det skjedde, jeg hadde nemlig heftig isjias på forhånd.

Anonymous poster hash: e2557...695

Skrevet

Har bekterev, men finner ingen sammenheng med det eller medisinene jeg går på..

Skrevet

Oppå foten og oppover leggen. Har vært konstant siden jeg oppdaget det tirsdag.

Greier du å gå på hælene?

Stå på ett ben?

Har du normal kraft i beinet?

Uansett bør du kontakte lege, for det virker som om du kan ha en nerve i klem. Det kan sitte lokalt i leggen/foten, eller komme høyere opp i benet eller fra ryggen.

Anonymous poster hash: 670b6...172

Skrevet

Jeg fikk nedsatt føleevne på utsiden av venstre lår etter en lang kjøretur en dag. Aldri vært helt normal siden. Er som en nummen følelse, bare ingen "prikker". Følelsen er nedsatt men ikke borte. Det er som om låret sover, uten de prikkene. Når armen eller benet sover og du klype i huden der kroppen sover så gjør det jo fortsatt vondt. Følelsene er nedsatt, men fungerer. Samme her, bare uten de prikkene, som sagt.

Oppsto bare helt av seg selv en dag. Alltid vært slik siden dess.

Anonymous poster hash: 0e749...9e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...