Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #1 Skrevet 25. januar 2017 Vi har to barn hver. I tillegg har hun stebarn. Som vanlig kjøpte jeg gaver til stebarna (som ikke feiret hos dem engang i år) og ganske dyre, fine gaver til hennes to barn (mine tantebarn). Hun sa rett før jul at det var noe tull med levering av gavene som var til mine barn fra nettbutikken. Det endte med at hun sa at gavene aldri kom frem, og at hun fikk kjøpe noe annet. Fortsatt ikke hørt noe eller fått noe til barna.... Synes faktisk det er ganske dårlig.... merker jeg er skuffet... Anonymous poster hash: 3b1b4...507
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #3 Skrevet 25. januar 2017 Hun har vel glemt det da? Jeg hadde ikke brukt energi på å være skuffet over det, alle kan oppleve at en ting går helt i glemmeboka. Kanskje kommer hun plutselig på det en dag, kanskje ikke, men det spiller ingen rolle. Neste år får barna dine gaver av henne som vanlig og kommer aldri til å huske det ene året i barndommen som tante glemte å kjøpe gave til dem. Anonymous poster hash: eb9bb...16e
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #4 Skrevet 25. januar 2017 Hun har vel glemt det da? Jeg hadde ikke brukt energi på å være skuffet over det, alle kan oppleve at en ting går helt i glemmeboka. Kanskje kommer hun plutselig på det en dag, kanskje ikke, men det spiller ingen rolle. Neste år får barna dine gaver av henne som vanlig og kommer aldri til å huske det ene året i barndommen som tante glemte å kjøpe gave til dem. Anonymous poster hash: eb9bb...16e Enig. Snakk om å hausse opp ting! Synes ellers det er en stygg uting å se på gaver man gir som noe man skal ha noe tilbake for. HI er så opptatt av hva hun har gitt, og at hun ikke får noe tilbake. Usympatisk. Man gir gaver for å glede, ikke for å få noe tilbake. Anonymous poster hash: eb515...64f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #5 Skrevet 25. januar 2017 Enig. Snakk om å hausse opp ting! Synes ellers det er en stygg uting å se på gaver man gir som noe man skal ha noe tilbake for. HI er så opptatt av hva hun har gitt, og at hun ikke får noe tilbake. Usympatisk. Man gir gaver for å glede, ikke for å få noe tilbake. Anonymous poster hash: eb515...64f Nei, jeg er opptatt av at BARNA mine ikke har fått noe. Men er vel sikkert litt at det føyer seg inn i rekken som gjør det.... hun kom ikke i 1 års dag pga tull og tøys (dårlig unnskyldning), og hun gadd ikke sende en sms og gratulere på min 30 års dag engang.... Og allikevel er det opplest og vedtatt av vår mor at hun er en fantastisk søster og jeg er bedriten. Jeg stiller i alle bursdager, sender sms`er, hører ofte om hvordan barna har det, legger tid og omtanke i gaver og stiller opp. Begynner bli lei. HI Anonymous poster hash: 3b1b4...507
Luksusdyret Skrevet 25. januar 2017 #6 Skrevet 25. januar 2017 Enig. Snakk om å hausse opp ting! Synes ellers det er en stygg uting å se på gaver man gir som noe man skal ha noe tilbake for. HI er så opptatt av hva hun har gitt, og at hun ikke får noe tilbake. Usympatisk. Man gir gaver for å glede, ikke for å få noe tilbake. Anonymous poster hash: eb515...64f Det er ikke det, men at det ikke blir gitt noe gave I DET HELE TATT til nieser og nevøer. Det er vel vanlig kutyme å gi bursdagsgaver og julegaver til barna i familien, med mindre man har avtalt noe annet?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #7 Skrevet 25. januar 2017 Nei, jeg er opptatt av at BARNA mine ikke har fått noe. Men er vel sikkert litt at det føyer seg inn i rekken som gjør det.... hun kom ikke i 1 års dag pga tull og tøys (dårlig unnskyldning), og hun gadd ikke sende en sms og gratulere på min 30 års dag engang.... Og allikevel er det opplest og vedtatt av vår mor at hun er en fantastisk søster og jeg er bedriten. Jeg stiller i alle bursdager, sender sms`er, hører ofte om hvordan barna har det, legger tid og omtanke i gaver og stiller opp. Begynner bli lei. HI Anonymous poster hash: 3b1b4...507 Du virker som en hønemor som ser barna dine som sentrum i universet. Lær dem at de ikke er det viktigste i verden for alle andre enn deg. Anonymous poster hash: eb515...64f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #8 Skrevet 25. januar 2017 Du virker som en hønemor som ser barna dine som sentrum i universet. Lær dem at de ikke er det viktigste i verden for alle andre enn deg. Anonymous poster hash: eb515...64f Hahaha Tidenes svar! Skjønner at du har en dårlig dag altså, men nå dro det for langt til at du klarer å provosere eller såre Du får scrolle deg videre og finne noen andre du kan prøve å trykke ned i gjørma HI Anonymous poster hash: 3b1b4...507
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #9 Skrevet 25. januar 2017 Du virker som en hønemor som ser barna dine som sentrum i universet. Lær dem at de ikke er det viktigste i verden for alle andre enn deg. Anonymous poster hash: eb515...64f Så tåpelig du er! Anonymous poster hash: 01f80...5aa
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #10 Skrevet 25. januar 2017 Bare ring henne og si at dere lurte på hvor det ble av gavene til barna. Enkelt og greit. Og jeg skjønner godt at du er skuffet, jeg. Skulle bare mangle at man gir gaver til tantebarna sine når man har fått til sine egne. Anonymous poster hash: d631a...a3f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #11 Skrevet 25. januar 2017 Så tåpelig du er! Anonymous poster hash: 01f80...5aa Tåpelig og tåpelig. Tror der er mykje i det. Anonymous poster hash: 06cce...f4b
Luksusdyret Skrevet 25. januar 2017 #12 Skrevet 25. januar 2017 Du virker som en hønemor som ser barna dine som sentrum i universet. Lær dem at de ikke er det viktigste i verden for alle andre enn deg. Anonymous poster hash: eb515...64f Nei, hun får lære dem at man bare skal akseptere at folk ikke følger kutymer og skikk. Hvis man sier ifra, så er man "viktigste i verden". Rar form for oppdragelse.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #13 Skrevet 25. januar 2017 Du overreagerer. Hun har glemt det et år. Det har sikkert barna også, så går sikkert helt fint. En annen ting er at du bør jobbe for å bli kvitt bitterheten din. Både i forhold til det du skriver om hva deres mor sier, og at du har fokus på din søsters mangler. Du har sikkert også noen. Vi er ingen feilfrie. Vær mer raus! Anonymous poster hash: 1f8d9...2b8
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #14 Skrevet 25. januar 2017 Skjønner deg godt jeg Hi.. Dårlig å ikke gi sine egne nevøer/nieser julegaver, men ta imot til sine egne barn.. Hun håper sikkert at du har glemt det.. Anonymous poster hash: a29a6...0be
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #15 Skrevet 25. januar 2017 Søsteren judge om gaver hun har kjøpt for å bare få til sine og slippe å bruke penger selv. Og dere klager på HI for at hun er urimelig. WOW. Skjønner deg HI. Det er vanlig høflighet å gi gave til de man får fra når det er avtalen. Anonymous poster hash: e17af...09c
Elsker livet Skrevet 25. januar 2017 #16 Skrevet 25. januar 2017 Jeg skjønner deg, hadde også latt meg irritere, men hadde allikevel latt det fare.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #17 Skrevet 25. januar 2017 Så tåpelig du er! Anonymous poster hash: 01f80...5aa Å, virkelig? Vel, jeg synes HI er tåpelig, som sutrer over at hun ikke får tilbake det samme som hun gir. Anonymous poster hash: eb515...64f
Luksusdyret Skrevet 25. januar 2017 #18 Skrevet 25. januar 2017 Søsteren judge om gaver hun har kjøpt for å bare få til sine og slippe å bruke penger selv. Og dere klager på HI for at hun er urimelig. WOW. Skjønner deg HI. Det er vanlig høflighet å gi gave til de man får fra når det er avtalen. Anonymous poster hash: e17af...09c Du skjønner, hvis man forventer noe som er vanlig, hever arbeidsledighetstrygd eller OS eller på annen måte er noe opptatt av det materielle, er man en materialistisk egosentrisk bitch som bare bryr seg om seg selv. Man skal helst ikke forvente noe, og takke pent nei til gaver og økonomiske rettigheter - da er du helgen og fortjener å bli respektert
Luksusdyret Skrevet 25. januar 2017 #19 Skrevet 25. januar 2017 Å, virkelig? Vel, jeg synes HI er tåpelig, som sutrer over at hun ikke får tilbake det samme som hun gir. Anonymous poster hash: eb515...64f HI forventer ikke å få det samme tilbake, men at hennes søster som faktisk sa at hun kjøpte gaver til hennes barn, slutter å juge og følger vanlig folkeskikk. Hun snakket ikke noe om at søsteren gir FOR BILLIGE gaver.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #20 Skrevet 25. januar 2017 Det ER skikkelig dårlig å komme langt ut i januar med julegaver...til barn og voksne! Du har all grunn til å være skuffet og egentlig ganske irritert på barnas vegne. Det handler faktisk ikke, som flere her inne tror, at når man gir noe, så skal man få noe tilbake. Det handler om normal høflighet at man gir julegaver til tantebarn med mindre annet er avtalt. Og handler man på nettbutikk eller må sende, så må man faktisk planlegge slik at gavene i det minste kommer frem i romjula! Det trenger ikke koste alverdens, men en oppmerksomhet til ungene er å forvente! Jeg handlet på nettbutikk til mine tanteunger, og vurderte å kjøpe en erstatningsgave den 20 desember da nettbutikken enda ikke hadde levert (den kom rett før jul, så vi rakk å gi den).... Anonymous poster hash: 5a01d...af5
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #21 Skrevet 25. januar 2017 Har det likt her, og har i alle år lurt på hvordan jeg skal forholde meg til det. Altså, hvis det var meg selv det var snakk om hadde jeg blåst langt i det. Men det er faktisk ganske viktig for barn å føle at mennesker i deres nærmeste familie bryr seg om dem. Det er med på å styrke selvtilliten deres og fortelle dem at de er viktig for noen. Motsatt sender det en ganske sterk melding at deres tante (onkel i mitt tilfelle) "glemmer" bursdager/julegaver. Det handler heller ikke om at det skal være noe fint, men en liten ting som viser at de er i vedkommendes tanker. Det er heller ikke sånn at de ikke merker at det mangler en gave fra tante/onkel fordi de får så mye annet, de merker det godt og blir såret. I mitt tilfelle har min bror aldri gitt bursdagsgave til ungene, og bare sporadisk julegaver. Jeg synes det er sårt for ungene, og har problemer med å finne en ok forklaring ovenfor dem. Pleier å dra den at "dere vet jo onkel er et rotehode", men han har jo fått seg en kone etterhvert som har kontroll på andre ting, så de kjøper ikke helt den lenger. Nå har min bror fått barn, og jeg passer på å huske alt av gaver: dåpsgave, bursdagsgave, julegave etc. i tillegg til at de arver masse barneutstyr og klær. Håper at de skal skjønne bedre at dette betyr noe når de ser jeg stiller opp for deres barn, men foreløpig ser det dårlig ut... Kommer iallefall alltid til å passe på å stille opp med både gaver og på andre måter for deres barn. Heldigvis har barna mine en stor familie hos faren som husker alt sånn, pluss at familien til min "nye" mann er kjempesnill og husker dem på lik linje med "ekte" barnebarn Anonymous poster hash: f2285...d44
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #22 Skrevet 25. januar 2017 Jeg ville latt det ligge.. Har selv to brødre. Den ene har meldt seg delvis ut av familien. Visstnok pga vår mor og oppveksten hans. Vi to andre søsknene har kontakt med hverandre og mamma. Broren min har litt kontakt med han som ikke vil ha noe familie. Jeg har prøvd, men han vil ikke. Han har sagt til broren vår at grunnen til at han ikke ønsker kontakt er at han ikke kjenner meg. Veldig urettferdig og uforståelig for min del. Brødrene mine er 9 og 13 år eldre enn meg. Det er den mellomste som har meldt seg ut. Han har ingen barn selv. Den eldste broren min har to og jeg har fått 3. Mellomste broren min kjøper bare gaver til min brors barn. Han er ikke interessert i barna hans ut over det, men jeg synes det er dårlig å forskjellsbehandle nevøene sine. Alle eller ingen. Har ikke gjort noen sak ut av det, mine barn er små og ser ikke dette. Men jeg tenker mitt. Synes det er kjempe trist at han ikke ønsker å bli kjent med nevøene sine eller meg som bodde sammen med han og kjente han i barndommen min frem til jeg var 10 år. Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har sett han de siste 20 årene. Det er nitrist. Men når det kommer til gavene... de fleste barn i Norge får så mange gaver til jul, at det sikkert ikke er noen krise for ungene. Ikke sikkert at de registrerte at det manglet gaver fra tante engang.. La det fare, fortsett å kjøp til dine tantebarn i fremtiden. Ikke prøv å lag et poeng ut av det ved å la være for det er barna det går utover i såfall. Jeg hadde ikke etterspurt gavene. Anonymous poster hash: cf39f...8f3
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #23 Skrevet 25. januar 2017 Jeg syns man faktisk skal si ifra til familien. Broren min sa at samboeren hans hadde kjøpt gave til oss til dåpen (kombinert fødsels- og dåpsgave) da poden ble født. Han virket stolt over gaven, men sa ikke hva det var. Både han og hans samboer var invitert i dåpen, men de kunne pluttselig ikke komme (selv om jeg hadde ordnet både skyss og husrom for dem). Jeg spurte han om de hadde sendt gaven via posten slik at den ikke hadde blitt borte eller hvai det var tøy kunne blitt for smått, men fikk ikke svar. Den andre broren min kom ikke han heller, men han og hans samboer har både kjøpt fødsels- og dåpsgave selv om de har dårlig studentøkonomi. Jeg overfører alltid penger til bursdag og jul til dem, men de står alltid på foreldrene våres kort uten at de har bidratt til gaven. De kjøper altså ingen gaver og overfører heller ingen penger til meg som søster. Søsteren min har jeg ikke hørt noe fra selv om jeg spurte i gjentatte sms'er om hun fremdeles hadde samme kontonr slik at jeg kunne overføre penger til bursdags- og julegave til nevøen min. Jeg vet at hun og hennes mann har dårlig økonomi, men man kan da ha vett nok til å svare angående gaver... Sluttet for noen år siden å overføre bursdagsgaver/julegaver til søsteren min da hun aldri sender noe tilbake, men jeg kunne ønske hun hadde svart på nevøen min sine vegne. Vi kjøpte en del tøy til han sist sommer da vi traff dem og vi ønsker at han skal han trenger og ha det bra... Er ikke bare barn, men også voksne, som kan bli såra hvis man sier en ting og deretter ikke gjør det allikevel... hadde vært hyggelig med kommunikasjon. Anonymous poster hash: 13a2b...12f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #24 Skrevet 25. januar 2017 Jeg blir sjokkert over at dette er et stort problem for deg 😂 Er du 10 år gammel? Anonymous poster hash: a22b8...7d7
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #25 Skrevet 25. januar 2017 Enig. Snakk om å hausse opp ting! Synes ellers det er en stygg uting å se på gaver man gir som noe man skal ha noe tilbake for. HI er så opptatt av hva hun har gitt, og at hun ikke får noe tilbake. Usympatisk. Man gir gaver for å glede, ikke for å få noe tilbake. Anonymous poster hash: eb515...64f Jeg gir kun gave til de vi får tilbake fra. Orker ikke gi noe til forlk som ikke tar seg til eller bryr seg om oss. Hi om du ikke tørr etterlyse gavene nå får du droppe å kjøpe til de neste år og se hva som skjer. Anonymous poster hash: ab9fa...1f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå