Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #1 Skrevet 25. januar 2017 Hjelp meg damer. Jeg er høy (175) og normal slank. Har problemer med å finne klær som er lange nok i armer og bein. Har funnet et par bukser på Vero Moda som er lange nok, men jeg er ingen ungdom lenger og kunne gjerne tenkt med en litt mer voksen stil enn de har der. Liker klærne de har på f.eks H&M der de har pene klær som skjorter/bluser og dressbukser og sånn, men det er jo søren meg ikke noe som er langt nok i armer og bein. Dette gjelder egentlig alle butikker jeg har vært i.... Det er som regel bukser, skjorter, bluser og (pene) jakker som er et problem... Noen tips til butikker jeg kan gå til? ...nettbutikker er ikke aktuelt, for jeg må prøve klærne først.... Anonymous poster hash: e9fdb...69a Anonymous poster hash: e9fdb...69a
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #2 Skrevet 25. januar 2017 Jeg har samme problem, men har funnet en bukse på Cubus. Jegging Jane heter den. Tror den kommer i to lengder. Den jeg har er i alle fall lang nok. Den har medium høyt liv, mye stretch og er veldig fin på synes jeg 😀 Anonymous poster hash: 58298...ad1
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #3 Skrevet 25. januar 2017 Jeg er like høy, synes det er lettest å kjøpe bukser i tommer. Anonymous poster hash: ed3b5...867
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #4 Skrevet 25. januar 2017 Dra på Carlings. Der får du iallfall garantert bukser. Spør hvis du ikke finner, for de kan bestille inn flere str enn de har i butikken. Anonymous poster hash: 3a7c2...f8f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #5 Skrevet 25. januar 2017 Må handle på nett,- og da helst så billig at toll ikke kommer på, samt at man har råd til å "kaste det" om det ikke passer... Asos har mye fint! Klikk deg på "Tall" kolleksjonen.... Kjøper kun på salg, slik at jeg kommer under 350 kroner,- samt at det da ikke er for kjipt om det blir feil. For det er dyrt å returnere, valget blir ofte å kaste.... Jeg er 180,5cm(gor å være pinlig nøyaktig) og må ha 35-36" i benlengde bukser... Når klærne er spesiallaget for lange, kan jeg gjenre gå ned i størrelser noen gang, så om du vipper mellom to str til vanlig, kan du på tall sikkert gå ned... Anonymous poster hash: 1b3d6...928
Magia Skrevet 25. januar 2017 #6 Skrevet 25. januar 2017 Bukser bør ordne seg greit med å finne bukser som har størrelser i tommer. På Carlings f.eks. har de olabukser med slike størrelser. Men så er det ikke sikkert det er olabukser du vil ha. Jeg er like lang som deg omtrent (et par cm kortere), og er ganske slank, og jeg har problemet med at det enten er passe i vidden, eller i lengden - aldri begge deler samtidig. Jeg løser det ved å gå mye med kjoler. De er gjerne litt kortere til meg enn hva som er meninga, men jeg løser det greit ved å ha shorts under.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #7 Skrevet 25. januar 2017 Så rart. Jeg er 176 og har lite problemer med å finne tøy som ikke er langt nok på armer og bein, sjelden jeg prøver noe som ikke er langt nok Anonymous poster hash: 7d4be...fc3
Magia Skrevet 25. januar 2017 #8 Skrevet 25. januar 2017 Så rart. Jeg er 176 og har lite problemer med å finne tøy som ikke er langt nok på armer og bein, sjelden jeg prøver noe som ikke er langt nok Anonymous poster hash: 7d4be...fc3 Jeg tipper det har med forholdet mellom bredde og lengde å gjøre. Klær i S og M, som passer meg best i vidden, er for korte. L og XL som passer i lengden, blir for pløsete og vide i livet osv.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #9 Skrevet 25. januar 2017 Jeg tipper det har med forholdet mellom bredde og lengde å gjøre. Klær i S og M, som passer meg best i vidden, er for korte. L og XL som passer i lengden, blir for pløsete og vide i livet osv. Jeg bruker stort sett medium og 38 i størrelse Anonymous poster hash: 7d4be...fc3
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #10 Skrevet 25. januar 2017 Jeg er 10 cm høyere enn deg, og får stort sett tak i klær som passer. Det skal sies at jeg omtrent har sluttet å bruke bukser, og i stedet går i skjørt, fordi det er mye lettere å få til å passe. Jeans kjøper jeg f.eks. på HM, det gjør jo ikke noe om de er bittelitt stutte heller, det er jo det som er greia om dagen. Buksene skal ikke subbe i bakken. Om jeg en sjelden gang kjøper finere bukser, kjøper jeg sånne som har ferdig oppbrett, også legger jeg den ned selv (oppbretten altså). Livet på bukser kan ofte bli litt lavt for meg, så jeg velger high waist der det er mulig. Kjoler kan være vanskelig, men omslagskjoler eller elastiske kjoler passer oftere enn andre. Gensere som kanskje er litt korte i ermene, heiser jeg bare opp mot albuene. Ellers kan det lønne seg å ha symaskin, og lære seg enkle måter å endre klær på. Eksempelvis kjøpte jeg en kjole til jul, hvor rumpa var plassert altfor høyt opp for meg, så det bulte ut bakpå ryggen. Da bare sydde jeg den inn. Lett som bare det, tar et par timer! Anonymous poster hash: d5dc4...343
Magia Skrevet 25. januar 2017 #11 Skrevet 25. januar 2017 Jeg bruker stort sett medium og 38 i størrelse Anonymous poster hash: 7d4be...fc3 Hmm, da er det jo veldig rart!
Visavasa Skrevet 25. januar 2017 #12 Skrevet 25. januar 2017 Jeg har samme problem, men har funnet en bukse på Cubus. Jegging Jane heter den. Tror den kommer i to lengder. Den jeg har er i alle fall lang nok. Den har medium høyt liv, mye stretch og er veldig fin på synes jeg Anonymous poster hash: 58298...ad1 Takk for tips, jet had faktisk hart en Jegging Jane, men den ble sånn nuppete på innsiden etter noen vask, og da var den ikke behagelig på mer. Dette er lenge siden, så mulig de har fått nye modeller?
Visavasa Skrevet 25. januar 2017 #13 Skrevet 25. januar 2017 Dra på Carlings. Der får du iallfall garantert bukser. Spør hvis du ikke finner, for de kan bestille inn flere str enn de har i butikken. Anonymous poster hash: 3a7c2...f8f Ja vet de har ulike lengder der, men det er ikke "penbukser"... takk for tips uansett hi
Visavasa Skrevet 25. januar 2017 #14 Skrevet 25. januar 2017 Jeg bruker stort sett medium og 38 i størrelse Anonymous poster hash: 7d4be...fc3 Hvor finner du klærne dine da? .... kan være at du har kortere armer og bein selv om vi er like høye og bruker samme størrelse.... hi
Visavasa Skrevet 25. januar 2017 #15 Skrevet 25. januar 2017 (endret) Må handle på nett,- og da helst så billig at toll ikke kommer på, samt at man har råd til å "kaste det" om det ikke passer... Asos har mye fint! Klikk deg på "Tall" kolleksjonen.... Kjøper kun på salg, slik at jeg kommer under 350 kroner,- samt at det da ikke er for kjipt om det blir feil. For det er dyrt å returnere, valget blir ofte å kaste.... Jeg er 180,5cm(gor å være pinlig nøyaktig) og må ha 35-36" i benlengde bukser... Når klærne er spesiallaget for lange, kan jeg gjenre gå ned i størrelser noen gang, så om du vipper mellom to str til vanlig, kan du på tall sikkert gå ned... Anonymous poster hash: 1b3d6...928 Takk for tips... skal sjekke det ut selv om jeg liker å kunne prøve først. Vet du forresten om blusene/genserne er ekstra lange i armene også på asos? Endret 25. januar 2017 av Visavasa
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #16 Skrevet 25. januar 2017 Hvor finner du klærne dine da? .... kan være at du har kortere armer og bein selv om vi er like høye og bruker samme størrelse.... hi Jeg har lange bein, får alltid kommentarer på det i hvert fall, tror armene er ganske normale. Jeg kjøper tøy overalt, B young, H&M, Stormberg, Vero Moda, Cubus, Bik Bok, Mango, Only Anonymous poster hash: 7d4be...fc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå