Gå til innhold

Bakovervendt livmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det hos dere som har bakovervendt livmor?

Jeg har problemer med avføring fordi livmoren presser mot endetarmen. Jeg har også sterke smerter under mens, vondt i bekkenet og av og til er det vondt å gå når jeg har mensen.

Har vært hos legen og gynekolog. De sier at dette er normalt. Jeg orker ikke ha det sånn lenger. Håper noen her kan hjelpe meg.

Anonymous poster hash: 5d0ed...fbf

Skrevet

Jeg har visstnok ekstremt bakovervendt livmor, og har også problemer med avføring. Før jeg fikk barn hadde jeg så sterke menssmerter at jeg kastet opp og besvimte hver gang. Var et mareritt. Nå er smertene til å leve med.

Anonymous poster hash: 66fad...e6e

Skrevet

Jeg fikk vite jeg hadde dette ved en GU for mange år siden. Tror jeg var 20. Så da vi slet med å bli gravide, og fikk hjelp av en gynekolog, så spurte jeg om det kunne ha noe med det å gjøre. Nei, mente han. Men.. han sa og at jeg ikke hadde bakovervendt. Så lurer på om det kan endre seg, eller om hun første bare kjente helt feil.

Ikke helt svar til deg, HI. Hehe. Men ja... :)

Anonymous poster hash: 9c813...db5

Skrevet

Jeg hadde bakovervendt livmor. Når jeg tenker tilbake, så hadde jeg færre dager med avføring i uka og mer mensvondt under mens.

Etter fødsel har jeg avføring nesten hver dag og litt mindre mensvondt. Ved gynekologisk undersøkelse etter fødsel sa gynekologen at jeg hadde forovervendt. Jeg spurte om fødsel kan få den til å gå fra bakovervendt til forovervendt. Gynekologen svarte at rarere ting har skjedd.

Anonymous poster hash: a85db...29a

Skrevet

Problemer med avføring, sterke menssmerter, smerter under samleie, sliter med å bli gravid og i motsetning til det en over her har skrevet så sa legen min til meg at det kunne være en av grunnene til at jeg slet med det.

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. Jeg bruker dulphalac for avføring og må innimellom bruke movicol i tillegg. Ved mensen bruker jeg sterke smertestillende. Stort sett fungerer jeg med disse, mens i perioder er smertene så sterke at jeg holder på å besvime og kaste opp.

Anonymous poster hash: 2b6a7...653

Skrevet

Tror dere det er en mulighet å operere bort livmoren? Vil det hjelpe på mine problemer?

Skrevet

Jeg har bakovervendt livmor. Jeg ble gravid på første prøveperiode. Har nesten aldri hatt menssmerter og har aldri hatt problemer med obstipasjon

Anonymous poster hash: 2a8d5...f3e

Skrevet

Jeg har bakovervendt livmor. Jeg ble gravid på første prøveperiode. Har nesten aldri hatt menssmerter og har aldri hatt problemer med obstipasjon

Lol! Jeg kunne skrevet dette! Jeg fikk beskjed om at jeg hadde bakovervendt livmor for et par måneder siden (da jeg dessverre måtte ha en utskrapning). Har aldri plaget meg på noen måte. Ble gravid første gang jeg prøvde med en gang, aldri menssmerter, aldri forstoppet etc. 

Anonymous poster hash: dd8e3...a8c

Skrevet

Lol! Jeg kunne skrevet dette! Jeg fikk beskjed om at jeg hadde bakovervendt livmor for et par måneder siden (da jeg dessverre måtte ha en utskrapning). Har aldri plaget meg på noen måte. Ble gravid første gang jeg prøvde med en gang, aldri menssmerter, aldri forstoppet etc.

Anonymous poster hash: dd8e3...a8c

Det er like normalt å ha bakovervendt livmor som å ha foroverbøyd 😊

Skrevet

Leste først "bakovervendt mor" og tenkte at NÅ! Nå har sikkerhet i bil gått over stikk og stein😂😂

Min bakovervendte plaget vettet av meg, så da jeg nærmer meg overgangsalder (40), så bare fjernet jeg den. Rett og slett. Hadde alltid vondt et eller annet sted og er smertefri nå, 3 år etter. Mye mindre sykmeldt, ikke sykmeldt pga mensen osv.

Anonymous poster hash: 1ecf0...282

Skrevet

Det er like normalt å ha bakovervendt livmor som å ha foroverbøyd 😊

Like normalt, men ikke like vanlig (10-20%). Jeg beskrev plagene mine lenger oppe, har derimot aldri hatt problemer med å bli gravid. Har fem barn, og alle satt på første forsøk.

Anonymous poster hash: 66fad...e6e

Skrevet

Tror dere det er en mulighet å operere bort livmoren? Vil det hjelpe på mine problemer?

Livmora kan fjernes ja men de gjør det ikke uten en god medisinsk begrunnelse, og andre ting må prøves først. Men ta det opp med legen din om du vil :)

Anonymous poster hash: b97a9...e28

Skrevet

Har prøvd hormonspiral, p-piller og minipille. Men blir så påvirket av hormonene. Jeg har ikke før de siste årene hatt noenlunde regelmessig mens og jeg er 35 år. Er alltid ca 5 dager over tiden nå. Tidligere kunne det gå flere uker.

Kjenner jeg er desperat etter å få gjort noe, men føler at legene ikke tar meg på alvor.

Skrevet

Har bakovervendt livmor, men aldri hatt probleemer med avføring, særlig sterke menssmerter eller lignende. Ble også gravid på første forsøk.

Anonymous poster hash: 0a7d0...467

Skrevet

Aldri hatt problemer med noe som helst, har (eller, har hatt) bakovervendt livmor sa legen i mitt første svangerskap. Tror det retta seg litt ut etter førstemann, for menssmertene har blitt bedre :)

Anonymous poster hash: d7bd7...5f4
Skrevet

Jeg fikk bakovervendt etter fødsel nr 2. Ingen forskjell.

Anonymous poster hash: bbc0e...99e

Skrevet

Jeg har bakovervendt livmor og har aldri hatt noen av de plagene du skisserer. Jeg merker ikke engang at jeg har mensen. Eneste jeg merket det på var at magen kkke ble så stor da jeg bærte nærmere ryggen.

Skrevet

Jeg har veldig bakovervendt livmor.

Eneste problemene jeg har hatt i forhold til dette er at gynekologene sliter med å komme til og at spiral ikke går.

Anonymous poster hash: e7473...3cf
Skrevet

Jeg får prøve og ta det opp med legen min en gang til. Blir så lei når jeg ikke legene gjør noe når jeg har slike plager. Takk for mange svar. 😊

Skrevet

Samme her.

Anonymous poster hash: d2afc...26b

Skrevet

Dette er sikkert et teit spørsmål, men vil menssmertene forsvinne om man opererer bort livmoren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...