Gå til innhold

Klarer ikke å velge tema/problemstilling til bacheloroppgaven min. Hjelp meg noen? Barnehagelærer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil dele hva dere skrev om? Eller har noe gode tips for hva jeg skal skrive om?

Føler det er så utrolig mye jeg ønsker å fordype meg i. Så derfor er det vanskelig å velge ut et tema.

Jeg er opptatt av barn som faller utenfor. "Risikoutsatte barn". Hvordan hjelpe. Etc.

Anonymous poster hash: 22a18...bdd

Skrevet

Prosessen fra magefølelse til bekymringsmelding. Hvilken kunnskap bør barnehagelæreren ha for å kunne vurdere, hva betyr samarbeidet med lokal barneverntjeneste osv.

Anonymous poster hash: e5624...cde
Skrevet

Hvordan foregår mobbing blant barnehagebarn, og hvordan få slutt på det?

Anonymous poster hash: ed5b2...80a

Skrevet

Et tips kan være å velge et tema som mange arbeidsgivere er interessert i å ha kompetanse på i bhg (lek,læring, omsorg eller danning feks). Om du skal bruke oppgaven til å søke deg jobb. Eller ledelse 😊 Lykke til.

Anonymous poster hash: d0a36...455

Skrevet

Utfordrende atferd i barnehagen.

Språkstimulering i barnehagen.

Anonymous poster hash: 35e1b...198

Skrevet

veien fra oppdagelse av problem til problemet er "løst"

Anonymous poster hash: 9b0de...6e6

Skrevet

Hvordan tilrettelegge barnehagedsen for høysensitive barn

Skrevet

Hvordan tilrettelegge barnehagedsen for høysensitive barn

Håper du tuller😱

Skrevet

Håper du tuller😱

Ikke tull. Barnehagedagen skulle det stå. Er skrevet bachloroppgave om høysensitivitet i skolen, så hvorfor ikke i barnehagen?

Skrevet

Ikke tull. Barnehagedagen skulle det stå. Er skrevet bachloroppgave om høysensitivitet i skolen, så hvorfor ikke i barnehagen?

Hvem skal avgjøre om et barn er høysensitiv? Foreldrenes påstander, det barnehagen selv observerer? Man kan da ikke skrive en seriøs oppgave om noe så diffust.

Skrevet

Tusen takk alle sammen. Er helt sikkert smart å tenke hva en kommende arb.giver ønsker av kompetanse i Bhg, og skrive om et tema som kan hjelpe meg inn som arbeidstaker.

Det med høysensitive barn blir vel ganske diffust, ja. Tror det kan bli mye synsing. Dessuten trenger jeg noe mer konkret.

Dette er vanskelig!

Anonymous poster hash: 22a18...bdd

Skrevet

Fordi det nesten er helt umulig å forankre i fagstoff

Anonymous poster hash: 0b92c...e71

Skrevet

Håper du tuller😱

Håper DU tuller! 😧jeg blir flau av folksom er så uvitende.les deg opp !

Anonymous poster hash: d969d...7b9

Skrevet

Hvem skal avgjøre om et barn er høysensitiv? Foreldrenes påstander, det barnehagen selv observerer? Man kan da ikke skrive en seriøs oppgave om noe så diffust.

Les deg opp

Skrevet

Les deg opp

Jeg trenger ikke "lese meg opp". Du trenger heller ikke gjenta deg selv. Du må gjerne utdype hva du mener. Men har du et ordentlig svar på spørsmålet mitt? Si at hi skulle intervjuet barnehagelærere angående høysensitive barn, hvem sin mening angående barnets personlighetstrekk skulle man vektlagt? Hva slags akademiske tekster ville du brukt? Skal man skrive en akademisk oppgave må man ha litt mer faglig tyngde om dette. Det nytter ikke med små artikler folk har lest diverse nettsider, altså.

Skrevet

Traumebasert omsorg er i vinden for tiden. Hvordan ivareta barn som er utsatt for traumer.

Skrevet

Hvis du skal tenke taktisk og skrive om noe en potensiell arbeidsgiver finner interessant, kunne du f.eks. skrevet om minoritetsspråklige barn i barnehagen. Eller kanskje språkstimulering for de yngste barna i barnehagen? De yngste barnas medvirkning? 

Skrevet

Husk at en bacheloroppgave er en relativt liten oppgave som ikke gir rom for så voldsomt mye.

Vær så konkret som mulig og prøv å finn en "liten" problemstilling.

Finn et tema du interesserer deg for og bruk mye tid på å få det lite nok.

Anonymous poster hash: 87407...7ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...