Gå til innhold

Gravid i 9. uke og infernalsk kvalm. Andre?

Anbefalte innlegg

Var kvalm også i mine to andre svangerskap, men føler dette tar kaka. Er kvalm gjennom hele dagen. Har null matlyst, samtidig som det er om å gjøre å ikke gå tom for mat/bli sulten, for da tar kvalmen helt overhånd. Pyton! De andre gangene har kvalmen gitt seg i uke 15-16😩 Vet ikke hva jeg vil med innlegget annet å høre om andre går gjennom det samme?

Anonymous poster hash: 1bca1...a81

Fortsetter under...

Skaff deg en sykemelding sånn at du får slappet av på dagen når de andre ungene dine er på skole/i bhg. Spis lite og ofte, for meg ble redningen sånne sure, grønne epler skåret i båter som jeg kunne gå og tygge på, da orket jeg plutselig å spise mer etter hvert. Kok deg te på fersk ingefær og sov/hvil deg masse. Drikk farris (press gjerne fersk lime oppi) og styr unna koffein. Det er sannsynligvis verst akkurat nå, om et par uker blir det bedre!

Anonymous poster hash: e4eab...44d

Jeg var kvalm ut ca. uke ti forrige svangerskap. Denne gangen startet det tidligere, med oppkast, rundt uke 4. Er ofte kvalm og svimmel fra morgenen av og opplever at det er mye mat jeg ikke har lyst på lenger. Klamrer meg til det som frister, sånn som appelsiner og juicebrus og ostesmørbrød. I morgen skal jeg ha en pakke salte kjeks ved senga så jeg kommer meg opp lettere (det hjelper å få i seg litt mat). Håper det gir seg rundt uke ti denne gangen også. God bedring til deg :-)

Er også i uke 9, og føler at kvalmen er på topp nå. er kvalm hele døgnet, men kastet heldigvis ikke opp. Løsningen min er å spise masse gjennom hele dagen, har allerede gått opp noen kilo, men det bryr meg katta så lenge jeg klarer å holde kvalmen i sjakk. Spiser også ritz før jeg står opp av senga, og det funker mot den verste morgenkvalmen. Så går det ned flere brødskiver og appelsinjuice/saft mens jeg tar det rolig på morgenen. Sambo leverer i bhg og så rekker jeg akkurat jobb. Er vanligvis en person som alltid kommer 15 min før jeg begynner på jobb, men nå er den rolige spisetiden min hjemme på morgenen gull! Har sagt til sjefen min at jeg er gravid, mye lettere da siden hun har forståelse for at jeg eventuelt kommer litt seint :-) dette er mine tips - er jo kvalm uansett, men ikke like ille som jeg når jeg ikke har spist og har lavt blodsukker.

Endret av Gravid2014

Uke 9 her og og har vært kvalm siden uke 5. Oppkast startet i uke 7😣

Kan kaste opp 3-4 ganger per dag, spesielt om morgenen.

Må ligge en liten stund før jeg kan røyse meg fra sengen hvis ikke går det galt.

Er sulten hele døgnet, men dårlig matlyst så alt jeg klarer å spise er god morgen yoghurt og litt ritz kjeks. Kvalmen kommer med sulten og ved sterke lukter eller synet av mat. Har fått sikkelig aversjon mot kjøtt, takler ikke spise skinke engang....

Er sykemeldt nå i og med at jeg har en jobb som krever at jeg er 100% tilstede og våken og kan ikke "gjømme" meg unna for å kaste opp.

Sikkelig slitsomt dette og det går virkelig ut over livskvaliteten min😞

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...