Gå til innhold

Røykere bør ikke på i blokk, rekkehus eller flermannsboliger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sikkert flere som synes jeg er hysterisk, men jeg mener oppriktig at røykere som røyker på ute så røyken plager naboene som i blokk f.eks ikke bør bo så tett på andre. Jeg er så lei av røyklukt på soverommet og synes det er merkelig at naboen skal få lov å ødelegge samtlige koselige dager ute i hagen og kvelder på soverommet fordi han kjederøyker på verandaen rett over oss.

Er jeg den eneste som mener man skal holde uvanene for seg selv?

Anonymous poster hash: 76b5e...bf3

Fortsetter under...

Skrevet

En ting er når han bor over, det er mye verre når han/hun bor under.....

Det verste er ekteparet som ikke har noe godt ekteskap, så de tar aldri en røyk sammen. De går først den ene ut på balkongen for å røyke, så den andre, og når andre er ferdig tar det jammen ikke lang tid før første er ute igjen..

En viktig grunn til at vi har kjøpt enebolig med livsløpsstandard og planlegger bo her til vi kvelder, heller kjøpe tjenester til en enebolig enn å betale fellesutgifter i en fleremannsbolig (snømåking, gressklipping, maling og vedlikehold).

Hadde rabla for meg om jeg måtte bo sånn igjen, så jeg er helt enig med deg.

Anonymous poster hash: 50dc8...c2a
Skrevet

Han ødelegger koselige dager i hagen og på verandaen fordi han røyker på verandaen over dere? Hvordan da?

Anonymous poster hash: 14b15...19d
Skrevet

Er så enig! Vi bor i rekkehus og her står naboen ute å røyker dagen lang. Røtæyklukta kommer inn i huset hvis vi lufter, og er sjenerende om vi sitter ute om sommeren. Vi har også baby som sover uten del, så er ett irritasjonsmoment ja. Men vi har jo ikke noe vi kan si så lengs de røyker på sin egen eiendom...

Anonymous poster hash: 9d53f...548

Skrevet

Samme gjelder alle med dårlig ånde.

Spiser du indisk? Da må du bo i enebolig, i enden av en blindvei

Anonymous poster hash: 5d8fc...a67
Skrevet

Han ødelegger koselige dager i hagen og på verandaen fordi han røyker på verandaen over dere? Hvordan da?

Anonymous poster hash: 14b15...19d

Og soverommet skrev jeg.

Annonse

Skrevet

Det lukter man ikke mellom etasjene. Nei, vi spiser ikke indisk. Jeg har større toleranse for matlukt fordi jeg har ikke noe med å blande meg i hva andre spiser.

Skrevet

En ting er når han bor over, det er mye verre når han/hun bor under.....

Det verste er ekteparet som ikke har noe godt ekteskap, så de tar aldri en røyk sammen. De går først den ene ut på balkongen for å røyke, så den andre, og når andre er ferdig tar det jammen ikke lang tid før første er ute igjen..

En viktig grunn til at vi har kjøpt enebolig med livsløpsstandard og planlegger bo her til vi kvelder, heller kjøpe tjenester til en enebolig enn å betale fellesutgifter i en fleremannsbolig (snømåking, gressklipping, maling og vedlikehold).

Hadde rabla for meg om jeg måtte bo sånn igjen, så jeg er helt enig med deg.

Det er sikkert verre under, men tro meg, det er ille nok over. Han røyker mye, spesielt på tidspunkt hvor vi er ute i hagen eller skal legge oss. Ungen vår har astma og jeg kaster opp når røyklukten blir for intens.

Skrevet

Hvordan får han røyken til å trekke nedover? Fra terassen i 2 etg og ned i hagen?

Skrevet

Middag lager du en gang om dagen og selv om kanskje en og annen nabo synes krydderet du bruker lukter rart er du ikke ute på verandaen og blåser lukten inn til naboen annenhver time nærmest døgnet gjennom.... Kan ikke sammenlignes.

Skrevet

Hvordan får han røyken til å trekke nedover? Fra terassen i 2 etg og ned i hagen?

Han bor i etasjen over på skrått. Det er en blokk i skråning så vinden drar den med seg. Det er veldig tett mellom etasjene her.

Skrevet

Det lukter man ikke mellom etasjene. Nei, vi spiser ikke indisk. Jeg har større toleranse for matlukt fordi jeg har ikke noe med å blande meg i hva andre spiser.

Men du lukter det hver gang naboen møter deg på gangen. Snakker ikke bare om indisk! 

Men sånn ordentlig dritt-ånde, som om hundemøkk stod på menyen. Med et hint av halsbetennelse. Deilig!

Skrevet

Folk som irriterer seg sånn over andre mennesker bør ikke bo tett på folk, om de ikke ønsker å være irritert.

Vi bor nå på landet, vi har bodd ulike steder fra bygård, til rekkehus, og horisontalt delt tomannsbolig.

Nå har vi naboer som irriterer seg over motorsager og røyk fra brenning.

Bodde i en liten, luksus blokk. Der var det noen som irriterte seg over støyen fra en 4 åring og en 2 åring.

Så var det i byen, det var jo helt for jævlig, med buekorps, det var for jævlig med folk som hadde forspill, tenk at det kom fulle folk spaserende gjennom sentrum på en lørdagskveld.

Og i tiden i rekkehuset så var det jo folk som hadde katter som gikk uten bånd. Av og til hylte katten som et torturert barn midt på natten.

Så er det middagslukt i oppgangen. Det vil vi ikke. Så er det varmepumpen til naboen. Så er det røykelukt fra altanen. For ikke snakke om de som griller! Nå er det jo blitt så vanlig å grille om vinteren også. Hersens bålpanner!

Jeg tenker folk må slutte å klage så fælt.

Anonymous poster hash: 3a0d5...7a9

Annonse

Skrevet

Folk som irriterer seg sånn over andre mennesker bør ikke bo tett på folk, om de ikke ønsker å være irritert.

Vi bor nå på landet, vi har bodd ulike steder fra bygård, til rekkehus, og horisontalt delt tomannsbolig.

Bodde i en liten, luksus blokk. Der var det noen som irriterte seg over støyen fra en 4 åring og en 2 åring.

Så var det i byen, det var jo helt for jævlig, med buekorps, det var for jævlig med folk som hadde forspill, tenk at det kom fulle folk spaserende gjennom sentrum på en lørdagskveld.

Og i tiden i rekkehuset så var det jo folk som hadde katter som gikk uten bånd. Av og til hylte katten som et torturert barn midt på natten.

Så er det middagslukt i oppgangen. Det vil vi ikke. Så er det varmepumpen til naboen. Så er det røykelukt fra altanen. For ikke snakke om de som griller! Nå er det jo blitt så vanlig å grille om vinteren også. Hersens bålpanner!

Skrevet

Hehe, men du har noe å blande deg inn i når det gjelder annet de inntar?😂

Anonymous poster hash: 2785f...b69

Skrevet

Middag lager du en gang om dagen og selv om kanskje en og annen nabo synes krydderet du bruker lukter rart er du ikke ute på verandaen og blåser lukten inn til naboen annenhver time nærmest døgnet gjennom.... Kan ikke sammenlignes.

Og man får heller ikke lungeskader av å lukte os fra mat en gang om dagen.

Anonymous poster hash: 3e896...c44

Skrevet

Hehe, men du har noe å blande deg inn i når det gjelder annet de inntar?😂

Anonymous poster hash: 2785f...b69

Ja, når det plager oss også. Det er en uting med røyk. Røyk er skadelig, og jeg ønsker ikke å bli forgiftet av andres uvaner.

Skrevet

Men du lukter det hver gang naboen møter deg på gangen. Snakker ikke bare om indisk! 

Men sånn ordentlig dritt-ånde, som om hundemøkk stod på menyen. Med et hint av halsbetennelse. Deilig!

Du får fortsatt ikke lungeskader eller andre helseplager av å hilse på noen som har spist indisk. Men du får både helseskader, nedsatt verdi på leiligheten og annet dritt når du har røyklukt som siver inn i leiligheten døgnet rundt.

Skrevet

Ja, når det plager oss også. Det er en uting med røyk. Røyk er skadelig, og jeg ønsker ikke å bli forgiftet av andres uvaner.

En annen ting er at røyk ikke er nødvendig. Det er nødvendig med mat, for eksempel hvitløk og enkelte typer krydder har sunne egenskaper - forebygger forkjølelse og så videre. Røyk har ingen helsebringende egenskaper, kun skadelige. Både for den som røyker og for andre.

Skrevet

Jeg tenker det er en vesentlig forskjell på vanlig og forventet støy, og direkte skadelige lukter. Røyk er gift og kan derfor ikke sammenlignes med støy fra diverse. Jeg irriterer meg ikke over støy, barn, motorsager, hagearbeid, husdyr eller noe. Røyk derimot går utover oss i stor grad, derfor irriterer jeg meg over det.

Skrevet

Du får fortsatt ikke lungeskader eller andre helseplager av å hilse på noen som har spist indisk. Men du får både helseskader, nedsatt verdi på leiligheten og annet dritt når du har røyklukt som siver inn i leiligheten døgnet rundt.

Ingen utvikler KOLS fordi naboen røyker på altanen 😳

Skrevet

Du kan ikke sammenligne ting som er ubehagelig med ting som er direkte skadelige og som bidrar til nedsatt verdi på boligen. Din bolig blir ikke mindre verdt av at naboen har katt, bråkete varmepumpe eller unger som springer over gulvene hele tiden. Men hvis røyklukten har trukket seg inn i veggene, må de rett og slett males over, du får det ikke av ved vanlig vask.

Skrevet

Ingen utvikler KOLS fordi naboen røyker på altanen

Du bør lese deg opp på passiv røyking. Men jeg forstår jo at røykere forsvarer andre røykere. Tenk hvis det bor et hjerteoperert barn i etasjen over som tåler svært lite, og du står og røyker under soverommet til dette barnet...

Skrevet

Da flytter dere. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 70563...3c0

Skrevet

Da flytter dere. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 70563...3c0

Du betaler? Vi har ikke råd til enebolig her, og har ikke fått jobb andre steder. Vi har søkt og har vært på visning. Vi har begge familiene våre her og jobber, så lettere sagt enn gjort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...