Gå til innhold

Hvor har man stellebord når badet er for lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke plass til å ha stellebord på badet.

Vi har badekar på badet, finnes det noe løsning man kan ha oppi/oppå badekar? Har heller ingen veggplass på badet, så vegghengt stellebord går ikke. Vaskemaskina står i vaskekjeller, så stellematte på den går heller ikke.

Alternativet er å ha stellebord innerst på soverommet, eller i gangen utenfor badet.

Hva gjorde dere andre med liten plass? Blir veldig glad for alle forslag.

Anonymous poster hash: 05f82...c37

Skrevet

Mener det finnes stellebord som festes på badekar, ja.

Skrevet

Kjøp en enkel stellematte, og legg den på badegulvet.

Anonymous poster hash: 26853...a55
Skrevet

vi hadde bare en stellematte å det fungerte utmerket!

Anonymous poster hash: c55cf...a10
Skrevet

http://www.jollyroom.no/babyutstyr/stellebord/sengestellebord/okbaby-stellebord-flat?utm_source=google&utm_campaign=Hyperdrive+(Google)&utm_content=144&gclid=CjwKEAiA8JbEBRCz2szzhqrx7H8SJAC6FjXXFnT0h2wgEBxlnhpoIweaOj6Q31kDnbDZ4gEw66_jgRoCGHbw_wcB

Du får kjøpt stellebord til å ha på badekaret, f.eks slik som i linken jeg la ut over her. Det finnes mange forskjellige, så bare Google det ☺️

Ellers går det helt fint å ha stellematte eller bare et håndkle på gulvet også. Mye tryggere ift fall er det også, mye billigere og tar mye mindre plass ☺️

Anonymous poster hash: 6003e...75f

Skrevet

Takk for svar 😊

Stellematte på gulvet hørtes veldig travelt ut. Da bør alle rygg-problemer være borte vertfall 😅

Kanskje en stellematte på en kleskommode blir bedre. Soverommet er rett vedsiden av bad uansett 😊 hi

Anonymous poster hash: 05f82...c37

Skrevet

Man klarer seg helt fint uten stellebord, bare bytt på babyen på senga eller gulvet.

Hvis dere ikke har kjøpt seng ennå, finnes det reisesenger med stellebord, f eks denne: https://www.amazon.com/Graco-Playard-Change-Portable-Changing/dp/B00K75MW40/ref=sr_1_5_s_it?s=baby-products&ie=UTF8&qid=1485167874&sr=1-5&keywords=pack+n+play

Bare husk at stelleborddelen må fjernes mens babyen sover når den begynner å krype osv.

Skrevet

Byttet stortsett på mini på en tykk håndduk i sofaen. Aldri hatt brukt for stellebord. Etter bad etc. Håndduk på gulvet.

Anonymous poster hash: 6459b...016

Skrevet

Jeg har tre barn og har aldri hatt stellebord. Har hatt stellematte oppå vaskemaskin eller på baderomsbenk. Med første barnet hadde vi liten plass og da hadde jeg stellematte på gulvet.

Skrevet

Vi hadde vegghengt over do. Tenkte vi ikke hadde veggplass, før vi brått kom på den ene veggen bak do som vi jo aldri ser..

Har også uten problemer hatt bare stellematte på gulvet.

Hos mine svigerforeldre skifter vi på en kommode, med ei bolle med vann. Det er helt problemfritt.

Anonymous poster hash: dc3c3...bb4

Skrevet

Vi har stellebordet på gangen. Hos søsteren min står det på barnerommet. Begge deler fungerer helt fint :)

Skrevet

Med førstemann hadde vi stellebord i gangen rett utenfor badet. Med andremann hadde vi stellebord på badet, men brukte det aldri😛 mannen tok med stellematta å la den på spisebordet. Jeg brukte bestandig lekematta på gulvet med en håndduk over. Når lillesøster holdt hodet selv skiftet jeg bestandig i fanget😛 var kun ved bæsjebleier til langt oppover ryggen vi skiftet på badet😛

Anonymous poster hash: 7a5f2...c4c

Skrevet

Vi har stellekommode på kjøkkenet, hadde kommoden etter storesøster (bodde i leilighet da vi fikk henne og hadde den på soverommet). Synes det er greit å ha stellekommoden i hovedetasjen, så vi slipper å gå ned for hver gang vi må skifte 😉

Skrevet

I vårt hus er det kjølig på soverommet. I hvert fall deler av døgnet. Synes ikke noe om å kle av små barn på rom hvor det ikke er godt og varmt.

Vi fikk trykket inn en stellekommode på vårt bad, selv om det ble trangt. Vi endte opp med å ta den ut igjen, og bruke stellematte på gulvet. Synes babyene lå trygt på gulvet, de kunne bevege seg friere, lå også gjerne der mens jeg dusjet eller var på do. Stell med vond rygg gikk bedre på gulvet enn foroverbøyd med baby sidelengs oppå en kommode.

Godt og varmt badegulv, og ingen fare for å falle ned gjør at babyene kan kose seg, sprelle nakne en stund, ligge litt på magen osv.

Anonymous poster hash: 6c9e8...ba0

Skrevet

Med nr.1 hadde vi stellebord oppå badekaret.

Med nr.2 hadde vi stellebord inne på barnets rom. Tok bare med fuktig Mesoft når vi gikk forbi badet.

Med nr.3 hadde vi bare stellebordet vi la på gulvet på badet.

Alle tre fungerte bra og hadde sine fordeler. Men det enkle er ofte det beste så hadde nok gått for matte på gulvet igjen hvis det ble en nr.4.

Skrevet

Vi hadde stellebord med førstemann. Brukte det i tre uker, før jeg oppdaget at jeg var konstant nervøs for at baby skulle dette ned. Så vi flyttet ned på gulvet og har skiftet på 3 barn på gulvet. Gått strålende og føles tryggere. Ryggproblemer ikke noe problem, bruk tiden på gulvet til litt ryggtrening og utstrekning 😊

Anonymous poster hash: 8389b...b24

Skrevet

Til nr.1 hadde vi veggrepet over badekaret (til å slå opp når vi brukte badekaret.

Til nr.2 hadde vi bare en stellematte på gulvet. Det fungerte egentlig best. Ingen fare går at barnet dulle falle ned.

Anonymous poster hash: e0291...f3e

Skrevet

Matte på gulvet. Veldig enkelt og trygt.

Anonymous poster hash: 84dbb...871

Skrevet

Har lite bad. Hadde stellematte på gulvet. Da brukte vi dusjen på det badet, og hadde dermet overhodet ikke mulighet å ha stellebord der. Denne gangen skal jeg ha stellekommode på det lille badet, vi bruker ikke lenger den dusjen(som har dører som kan klappes inn), da vi har en dusj som fungerer bedre på et nyoppusset bad. Syntes ikke noe om å skifte på baby på gulvet, og savnet et stellebord i hele forrige bleieperiode. Har blitt enig med meg selv om at det ikke skjer igjen.

Anonymous poster hash: 8a2cc...7b0
Skrevet

Stellematte oppå en benk som er bygd oppå vaskemaskina på vaskerommet her. :) har knøttlite bad og ikke badekar (men finnes stellebord man monterer på badekaret ja). Har vask på vaskerommet også, og det er varmt og godt der, så det har gått helt fint. 😁

Matte på gulvet var ikke aktuelt her. Stelte på gulvet en gelg vi var på hyttetur, det var mer enn nok for ryggen min. :P

Anonymous poster hash: b0871...016

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...