Gå til innhold

Når starter lærere på jobb i august?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Holder på med praktisk pedagogisk utdanning nå og vil søke lærerjobber til høsten. Men prøver samtidig å planlegge familieferie og lurer på når det er vanlig for lærere å starte på jobb om høsten. Vet at de begynner tidligere enn elevene, men er det vanlig med oppstart fra ca 1. august allerede?

Blir veldig glad om noen har noen svar til meg :-)

Anonymous poster hash: cdfbc...760

Skrevet

Kan vel variere litt, men her starter de mandag i uke 33

Anonymous poster hash: c691c...57e

Skrevet

Vanlig å starte 3-5 dager før elevene. Nyansatte starter gjerne en dag før for å få utstyr osv.

Vanlig at ansettelsen er fra 1.08 og så jobber man inn avspasering for de dagene i løpet av høsten.

Anonymous poster hash: f2e61...c79

Skrevet

Vanlig å starte 3-5 dager før elevene. Nyansatte starter gjerne en dag før for å få utstyr osv.

Vanlig at ansettelsen er fra 1.08 og så jobber man inn avspasering for de dagene i løpet av høsten.

Anonymous poster hash: f2e61...c79

Betyr det at jeg må være innstilt på å møte opp 1.8? Eller begynner jeg samtidig med de andre? Vel å merke hvis jeg nå får meg jobb :)

HI

Skrevet

Det er veldig forskjellig fra kommune til kommune. Jeg har aldri begynt før 10.08. Har jobbet som lærer i 14 år.

Anonymous poster hash: e016c...63c

Skrevet

Lønn i de kommunene jeg har jobbet i (4stk totalt), har vært lønningsdag den 12. Da får vi utbetalt to ukers forskudd og to ukers etterskudd.

Har aldri opplevd at nyutdannede har begynt å jobbe noe særlig før de andre lærerne, men de har gjerne vært innom en gang på våren for å hilse på. Evt kommer de en dag eller to før, for å hente bøker.

I år begynner vi med planleggingsdager 14. eller 15.8. Elevene begynner mandag 21.8. Det samme gjelder ungenes skole i nabokommunen, men det kan jo likevel variere endel rundt om i landet 😉.

Lykke til med jobbsøking!!

Skrevet

Går du inn i skoleruten for den aktuelle skolen du tenkte å søke jobb på, så vil du se at de første 2-3 dagene er satt som planleggingsdager. Første planleggingsdag er stort sett den datoen du begynner på jobb igjen til høsten. Nytilsatte begynner normalt sett dagen før.

Anonymous poster hash: 9fe54...652

Skrevet

Lærere og assistenter begynner 2-3 dager før elevene. Er merket av i skoleruten som planleggingsdager. Gjelder også nytilsette.

Anonymous poster hash: 1dcd6...7d2

Skrevet

Det varierer fra skole til skole, hvordan planleggingsdagene er fordelt gjennom året. Alt fra 2-5 dager før skolestart har jeg vært med på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...