Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #1 Skrevet 21. januar 2017 Trinnene er lakkert og tenkte å bruke lakkfjerner. Det er et tykt lag med lakk, så lurer på hvor mye jobb det er, om det er enklere å male, men da må jeg sparkle en del, gammel og godt brukt trapp. Hadde vært fint om noen hadde erfaringer som de kunne dele... Anonymous poster hash: dd678...72c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #2 Skrevet 21. januar 2017 Jeg pusset ned hele trappen til onkelen min da jeg gikk på byggfag, Ville gjort det samme idag, men det er mye arbeid Anonymous poster hash: 32f6a...faf
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #3 Skrevet 21. januar 2017 Holder på med det akkurat nå. Dvs, mannen har pusset og driver nå og grunner. Det gikk kjempefort, han brukte en eller annen maskin koblet til kompressor 😛 😂 Anonymous poster hash: 94068...a04
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #4 Skrevet 21. januar 2017 Jeg pusset ned hele trappen til onkelen min da jeg gikk på byggfag, Ville gjort det samme idag, men det er mye arbeid Anonymous poster hash: 32f6a...faf Ja, er redd for det 😥 men noe må gjøres. Den er nå gul og helt feil i forhold til nytt gulv og resten av huset... Hva gjorde du? Pusset ned eller malte? Anonymous poster hash: dd678...72c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #5 Skrevet 21. januar 2017 Holder på med det akkurat nå. Dvs, mannen har pusset og driver nå og grunner. Det gikk kjempefort, han brukte en eller annen maskin koblet til kompressor 😛 😂 Anonymous poster hash: 94068...a04 Skal dere male? Hvilke maskin brukte han? Vi har kompressor, så hvis den kan hjelpe meg så er det supert 😀 har i utgangspunktet tenkt å få av lakk og omje/lakke den i lik farge som gulvet. Anonymous poster hash: dd678...72c
prekæs Skrevet 21. januar 2017 #6 Skrevet 21. januar 2017 Er trappen gammel som i antikk, ville jeg gjort minst mulig. (syns det er vakkert med godt brukte trinn, gjerne med hakk) Min snart 35 år gamle trapp, har alltid vært malt og når trinnene har blitt malt i ettertid, har jeg kun pusset lett og malt oppe på. Samme som jeg ville gjort med lakk. Pusset til underlaget var jevnt og matt, evnt sparklet hakk og malt. Er vel en "regel" som sier at gulv nede og trappetrinn skal være likest mulig, men selv har jeg blåst i det. Grått gulv og hvite trappetrinn. Vil du det skal være trehvitt, må du nok pusse vekk alt før ny lakk.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #7 Skrevet 21. januar 2017 Ja, er redd for det 😥 men noe må gjøres. Den er nå gul og helt feil i forhold til nytt gulv og resten av huset... Hva gjorde du? Pusset ned eller malte? Anonymous poster hash: dd678...72c Malte hele trappen for så å lakke trinnene, og handlisten. Brukte forresten maskin på trinnene, og trappe vangene, og sandpapir på handlisten og spirene Anonymous poster hash: 32f6a...faf
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #8 Skrevet 21. januar 2017 Malte hele trappen for så å lakke trinnene, og handlisten. Brukte forresten maskin på trinnene, og trappe vangene, og sandpapir på handlisten og spirene Anonymous poster hash: 32f6a...faf Ok, her blir det mest sannsynlig sliping av trinnene og resten er malt, så blir å pusse litt og male over igjen... Det er jobben med lakkfjerner og pussing jeg er spent på, hvor mye jobb det er 🙈 men det er vel bare å komme i gang 😰 Anonymous poster hash: dd678...72c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #9 Skrevet 21. januar 2017 Ok, her blir det mest sannsynlig sliping av trinnene og resten er malt, så blir å pusse litt og male over igjen... Det er jobben med lakkfjerner og pussing jeg er spent på, hvor mye jobb det er 🙈 men det er vel bare å komme i gang 😰 Anonymous poster hash: dd678...72c Stå på 😀 Jeg kan anbefale fein med medium grovt sandpapir Anonymous poster hash: 32f6a...faf
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #10 Skrevet 21. januar 2017 Stå på 😀 Jeg kan anbefale fein med medium grovt sandpapir Anonymous poster hash: 32f6a...faf Takk, blir nok bra til slutt 😬 Anonymous poster hash: dd678...72c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå