Gå til innhold

Hvordan funker autokorrekt på iPhone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde Samsung galaxy før og der foreslå tlf andre ord om jeg hadde tastet feil, og den hjalp meg til å unngå feil.

På iPhonen så retter jo tlf i hytt og pine. Ikke foreslår den heller, bare retter. Akkurat som den tror bedre enn meg hva jeg skal skrive. Den retter også masse ord som er rett skrevet, dvs bare bytter ut ordene med andre. Av og til er det ikke virkelige ord hellet. Det er jo håpløst! Hvorfor virker det ikke på IPhone? Denne telefonen er jo virkelig helt håpløs! Blir så irritert at jeg holder på å slenge den i veggen når den stadig vekk endrer på ting.

Anonymous poster hash: 06ffc...7d9

Skrevet

Dette var en 10 år gammel artikkel som ikke er om iPhone...?

Du tror Apple har funnet opp en helt ny og annerledes måte å lage og å bruke en ordliste på? De har nok ikke det. De ligger etter i utviklingen.

Anonymous poster hash: 208b0...0e1

Skrevet

Du tror Apple har funnet opp en helt ny og annerledes måte å lage og å bruke en ordliste på? De har nok ikke det. De ligger etter i utviklingen. Anonymous poster hash: 208b0...0e1

Jeg tror faktisk det har skjedd noe på ti år ja.... 10 år i mobilverden er jo MYE

Skrevet

Hæ? Min iPhone (7) og de andre jeg har hatt tidligere lar meg velge om ordet korrigeres, hvis ikke trykker man det bort. I tillegg tilpasses ordlista til deg etter hvert som du bruker den.

Anonymous poster hash: bea26...f09

Skrevet

Hæ? Min iPhone (7) og de andre jeg har hatt tidligere lar meg velge om ordet korrigeres, hvis ikke trykker man det bort. I tillegg tilpasses ordlista til deg etter hvert som du bruker den. Anonymous poster hash: bea26...f09

Det skjer ikke på min 6s nå og gjorde heller ikke på forrige 5s. Er det en innstilling jeg må skru på? Under generelt og tastatur er alt av autokorrektur slått på. Nå er jo også menyene på iPhone helt meningsløse så umulig å finne fram.

Skrevet

J

Hæ? Min iPhone (7) og de andre jeg har hatt tidligere lar meg velge om ordet korrigeres, hvis ikke trykker man det bort. I tillegg tilpasses ordlista til deg etter hvert som du bruker den. Anonymous poster hash: bea26...f09

Jeg ser nå at det kommer opp ord med kryss så en kan velge bort i enkelte tilfeller, men det forutsetter jo at en skriver ekstremt langsomt, ellers har jo tlf rettet når man er lenger ut i setningen. Kan jo ikke stoppe opp for hvert ord og vente på forslag heller da? Min lærer ikke, dvs den begynner jo etterhvert å endre til ord jeg før har skrevet feil da, feks retter den nå ikke til okke fordi jeg har skrevet feil engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...