Gå til innhold

Jeg klør så inni hampen i ræva at jeg nesten går fra forstanden!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare lyst til å grafse meg med en grankvist!

Har vært operert for hemoroider to ganger, og sliter fortsatt litt. Har en del løs hud etter siste operasjonen.

Jeg vasker meg i bideet etter hver avføring, og har smurt meg med ei salve mot analkløe som legen anbefalte, men det hjelper IKKE!

Jeg våkner på natta av at jeg ligger og klør meg i disse hudfoldene rundt analen 😵

Det er heller ikke småmark, jeg har slitt med dette i flere år.

Noen kjerringråd?

Og har dere noen råd mot eksem i øret??? Jeg klør jævlig i ene øregangen og! Klør meg til blods!

Anonymous poster hash: defad...656

Fortsetter under...

Skrevet

Hvordan er kostholdet ditt?

Vet om mange som er blitt kvitt ulike hudproblemer, også kløe og eksem, ved å endre kostholdet. Da ofte å kutte hvete/gluten og melk fra kostholdet og unngå alt av raffinert sukker.

Anonymous poster hash: 6f22c...c9f
Skrevet

Kjøp Utrolig-kremen og smør på i tykke lag hver kveld. Det hjalp fantastisk bra mine hemorrider og kløe.

Anonymous poster hash: 56fc6...97a

Skrevet

Jeg spiser verken gluten, melk eller noe særlig med sukker. Heller ikke soya.

Men du har helt rett, det vi spiser påvirker kroppen vår på en eller annen måte.

Dette er noe dritt altså...

Skrevet

Kjøp Utrolig-kremen og smør på i tykke lag hver kveld. Det hjalp fantastisk bra mine hemorrider og kløe.

Anonymous poster hash: 56fc6...97a

Skal prøve! Brukte du den flere ganger daglig?

Skrevet

Jeg spiser verken gluten, melk eller noe særlig med sukker. Heller ikke soya.

Men du har helt rett, det vi spiser påvirker kroppen vår på en eller annen måte.

Dette er noe dritt altså...

Kan være noe du reagerer på likevel.

Candida kan også gi kløe og utslett.

Mais kan hos enkelte også gi intens kløe og eksem.

Annonse

Skrevet

Prøv forresten også å ikke få i deg for mye omega6, men få i deg nok omega3 daglig.

Skrevet

Legen mente det ikke var noe sopp..? Kan det være det uansett? Skal skrive ned alt jeg spiser i dagene fremover 👍🏻

Takk for alle tips, jeg setter stor pris på det 😊

Hi

Skrevet

Legen mente det ikke var noe sopp..? Kan det være det uansett? Skal skrive ned alt jeg spiser i dagene fremover

Takk for alle tips, jeg setter stor pris på det

Hi

Jeg er ikke sikker, men jeg var hos en lege en gang som tok en hudprøve (skrapet bare litt øverst i huden) og kikket på det i mikroskop for å sjekke om det var sopp eller ikke jeg hadde. Han sa at man ikke kan være sikker uten å sjekke. Den gang hadde jeg alle tegn på sopp i hodebunnen, men ingen hjelp av soppsjampoer. Hadde ikke sopp.

Ellers er det en del mangler som også kan gi de symptomene du har, søk på itching og mineral deficiency eller noe lignende så finner du nok noe på det. Mener å ha lest at mangel på magnesium kan gi kløe, men også at andre mineralmangler kan gi samme symptomer.

Skrevet

Vaxol i øret og xylocain rundt analåpningen!

Dette er det eneste som fungerer her, etter mye prøving... Jeg også klør meg til blods...

Har fått kortison(flytende) til hodebunnen pga eksemlignende sår, og denne kunne jeg også ta på en q-tips og smøre i øret med. Hjelper ikke en dritt hverken i hue eller øret... Hudlegen finner heller ikke ut av disse kløtilstandene mine, selv etter både hudprøve, blodprøver og prikktest(allergi). Ørten forskjellige kløestillende allergitabletter hjalp heller ikke!

Samme problematikk har jeg ift leddsmerter. Revmatologisk finner ikke ut av det.

Nå kan det se ut som jeg har en tarmsykdom, og etter samtale (og en skikkelig deilig undersøkelse) hos gastrokirurg falt mange biter på plass. Jeg skal utredes for crohns, og ved den sykdommen kan det også være hudsykdommer og leddgiktsykdommer inkludert.

Selv har jeg aldri tenkt at det kan være noen sammenheng med diaré og kløe i øret samtidig som jeg har vondt i begge knærne liksom... Kroppsdelene berører jo ikke hverandre 😂 Men gastrokirurg syns nå det var sammenheng.

Nå mener ikke jeg at du har crohns, men tenk etter om du kan ha andre plager du ikke setter i sammenheng med kløe i rumpa og øret, og fortell isåfall legen om det. Det kan være en helt annen årsak en helt annen plass i kroppen som man selv ikke ser sammenhengen med, og derfor ikke opplyser legen om. Lykke til 😀

Anonymous poster hash: e8900...7f1

Skrevet

Vaxol i øret og xylocain rundt analåpningen!

Dette er det eneste som fungerer her, etter mye prøving... Jeg også klør meg til blods...

Har fått kortison(flytende) til hodebunnen pga eksemlignende sår, og denne kunne jeg også ta på en q-tips og smøre i øret med. Hjelper ikke en dritt hverken i hue eller øret... Hudlegen finner heller ikke ut av disse kløtilstandene mine, selv etter både hudprøve, blodprøver og prikktest(allergi). Ørten forskjellige kløestillende allergitabletter hjalp heller ikke!

Samme problematikk har jeg ift leddsmerter. Revmatologisk finner ikke ut av det.

Nå kan det se ut som jeg har en tarmsykdom, og etter samtale (og en skikkelig deilig undersøkelse) hos gastrokirurg falt mange biter på plass. Jeg skal utredes for crohns, og ved den sykdommen kan det også være hudsykdommer og leddgiktsykdommer inkludert.

Selv har jeg aldri tenkt at det kan være noen sammenheng med diaré og kløe i øret samtidig som jeg har vondt i begge knærne liksom... Kroppsdelene berører jo ikke hverandre 😂 Men gastrokirurg syns nå det var sammenheng.

Nå mener ikke jeg at du har crohns, men tenk etter om du kan ha andre plager du ikke setter i sammenheng med kløe i rumpa og øret, og fortell isåfall legen om det. Det kan være en helt annen årsak en helt annen plass i kroppen som man selv ikke ser sammenhengen med, og derfor ikke opplyser legen om. Lykke til 😀

Nå fikk jeg mye å tenke på...

Jeg sliter med kraftige leddsmerter og lavt stoffskifte. Klør også ellers på kroppen, men ikke så ille som "bak".

Enkelte dager kommer jeg meg knapt ut av senga, men jeg skylder alt på lavt stoffskifte. Sliter også med nummenhet i høyre side på kroppen.

Magen er konstant oppblåst, og keg sliter med kvalme og svimmelhet, kaldsvetting og hodepine.

Spørs om jeg skulle vært hos en spesialist..? Diaré er også et vanlig fenomen!

Skrevet

Har du sjekket at du ikke har en slags parasitt finnes mange ulike sorter som ikke er småmark mange har slitt med diffuse helseplager. Anbefaler å lese mer på humaworm.com

Skrevet

Det er faktisk mulig å psoriasis og eksem i rumpen... og jeg har psoriasis i øregangen. Når det er som verst bruker jeg kortisonkrem på q-tips og gnir på.

Spis d-vitamin, det hjelper mot hudplager.

Annonse

Skrevet

Canesten?

Anonymous poster hash: 3f070...727

Skrevet

Nå fikk jeg mye å tenke på...

Jeg sliter med kraftige leddsmerter og lavt stoffskifte. Klør også ellers på kroppen, men ikke så ille som "bak".

Enkelte dager kommer jeg meg knapt ut av senga, men jeg skylder alt på lavt stoffskifte. Sliter også med nummenhet i høyre side på kroppen.

Magen er konstant oppblåst, og keg sliter med kvalme og svimmelhet, kaldsvetting og hodepine.

Spørs om jeg skulle vært hos en spesialist..? Diaré er også et vanlig fenomen!

Det var ikke meningen å laste deg med masse tanker, men kanskje det kan være positivt likevel ☺️ Ja, du skulle nok vært hos en spesialist. Men hvilken er jeg jammen ikke sikker på. Men med de mageproblemer du beskriver, bør du iallefall en tur til gastro for undersøkelser og evt avføringsprøver. Utrolig hvor mye kluss magen kan lage for resten av kroppen.

Så bestill deg en time hos legen din og få iallefall en henvisning til gastro. Fortell legen din om alt du skrev her, og ikke slå deg til ro med at alle blodprøver er fine, for det er de hos meg også. Men ørten andre kroppsdeler sier noe annet hos meg.

Her forstod hverken jeg, revmatologisk, hudlege eller fastlege en dritt før jeg endte opp akuttinnlagt med magesmerter. Etter CT fikk jeg påvist betennelse i tarm, og da koblet jeg selv dette med langvarig diaré,oppblåst og magevondt. Da kom en gastrokirurg 20 minutter etter jeg fortalte legen på legevisitten om tidligere symptomer. Rektoskopi og avføringsprøve ble tatt dagen etter, og nå venter jeg på time til koloskopi med biopsi.

Gastrokirurgen spurte om halve slekta, og jeg ramset opp det ene med det andre. Da jeg nevnte psoriasisartritt og bektherev, reagerte han på det, og dermed kom mine leddplager på banen. "Nå er vi inne på noe" svarte han, og så ballet det på seg. Etter å ha lest meg opp på tarmsykdommer, ser jeg nå at jeg kan ha hatt en slik sykdom i flere år(!!!), og det føles som en enorm lettelse at nå kan jeg kanskje få hjelp med alt sammen.

Så ikke gi deg! La gjerne legen ta det som er av blodprøver og allergitester og alt som hører kløe til. Han/hun vil isåfall ikke finne noe hvis det er eksem og allergi han leter etter, dersom du som meg har en helt annen problematikk som utløser en hel del andre symptomer.

For det var nemlig det første min lege tenkte, allergi. Og sendte meg til hudlege...

Kroppen er mer sammensatt enn som så...

Jeg ønsker deg masse lykke til! Håper du får komme til en med god erfaring, og som kan tenke litt utenfor boksen ☺️

Skrevet

Det kan være sopp.

Før ørene anbefaler jeg Otinova, den har forandret livet mitt! Jeg klødde konstant før.

Anonymous poster hash: 01ece...01b

Skrevet

Det er faktisk mulig å psoriasis og eksem i rumpen... og jeg har psoriasis i øregangen. Når det er som verst bruker jeg kortisonkrem på q-tips og gnir på.

Spis d-vitamin, det hjelper mot hudplager.

Og psoriasis kan gå i ledd og gi leddsmerter også.

Anonymous poster hash: 5ed37...3f9

Skrevet

Jeg har crohns, men ingen av symptomene du beskriver hi... Men for all del, få gjerne en utredning.

Anonymous poster hash: c77c1...32c

Skrevet

Jeg har det som deg, HI! Det startet for nesten 25 år siden (jeg var vel 18-20 år) med kløe nedentil, og så spredde det seg til rundt analåpningen og ble verre og verre. Jeg klødde stort sett ikke på det, ettersom det blir sagt at kløen da blir enda verre, men de siste årene har jeg ikke klart å la være. Det er en lettelse å klø!

Og nå har jeg også kløe i øret. ... Jeg har fått en salve til øret og den hjelper en stund før det begynner å klø igjen.

Jeg har også noe stoffskiftegreier som de ikke klarer å finne ut av - anti tpo er iblant veldig høy (1300) men de andre prøvene er innenfor. Jeg er utrolig sliten og 'lat' i de periodene. Og jeg har ikke noe revmatisme men har smerter i leggene...

Alt dette er utrolig frustrerende, men spesielt den kløen er til å bli gal av!

Anonymous poster hash: 1c599...c05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...