Gå til innhold

sykdom og barnevakt.. mannen og jeg er uenige..

Anbefalte innlegg

Begge barna har blitt syke. Besteforeldre skal være barnevakt i helga mens jeg er med partneren min på en reise via jobben hennes(fre-søn) hun mener vi fint kan sette bort barna til besteforeldrene i helgen på tross av oppkast og feber da barna uansett har det bra der de skal. Jeg mener jeg skal avlyse og bli hjemme med barna selv og sende partneren min på turen. Jeg vet barna vil ha det bra til besteforeldrene og de gleder seg, men jeg synes ikke det er rett å sende de bort syke..

Er jeg en hønemor som vil være hjemme med syke barn på 4 og 8 år, eller er jeg helt på bærtur? Tenker uansett å sende melding til barnas bestemor for å fortelle hvordan det ligger an, og bestemme meg derifra. Akkurat nå vil jeg heller være hjemme med barna, men vet partner blir dritskuffet om jeg holder meg hjemme. Hun kommer også til å nekte å reise og heller holde seg hjemme, rett og slett fordi jun ikke vil dra på slike reiser uten meg...

Anonymous poster hash: 20a67...f52

Fortsetter under...

Ja, du er hønemor :)

Hvis du synes det er vanskelig at ungene skal reise bort, så kan du jo be besteforeldrene til å bo hos dere i helgen?

Anonymous poster hash: ecbc6...b05

Så du ville sent bort barn med over 39 i feber og oppkast(2 ganger på 40min så langt) og synes det er helt greit? Synes helt ærlig at det er vanskelig å forstå.. tenker at barn har det best hjemme selv om de koser seg til besteforeldre.. tenker også på smitte da bestemor jobber på sykehjem.. men da er jeg kanskje hønemor da🙈

Jeg hadde blitt hjemme med barna . Husker selv når jeg var yngre og ble syk. Om jeg da hadde pappahelg (jeg har verdens beste pappa og et bedre forhold til han enn til mamma) så ønsket jeg å bli kjørt hjem til mamma , og hjemmet mitt.

Anonymous poster hash: 0e9dd...115

Annonse

Barna vil helt sikkert ha det bra hos besteforeldrene, men jeg tenker at de aller fleste mennesker har det best med å være hjemme når de er syke. Å være syk et annet sted, selv et sted man blir tatt godt vare på, kan være mer slitsomt.

Spesielt når det kommer til sykdom med oppkast, tror jeg.

Jeg synes vel også at det er litt egoistisk å sette bort barn som har oppkast med tanke på helsen til de som skal passe barna.

Jeg har ingen problemer med å forstå din partners skuffelse hvis dette er noe hun/dere har gledet dere til lenge. Jeg ville nok likevel valgt å være hjemme om barna kaster opp i morgen. Om hun velger å være hjemme så er det hennes beslutning, og da har hun ikke noen grunn til å være sur på deg for det.

Anonymous poster hash: 11166...f50

Man sender jo ikke smittsomme unger med spysyken til andre for pass vel?

Anonymous poster hash: dede5...820

Om besteforeldrene syns det er greit så hva er problemet da?

Jeg kunne lett ha bedt mamma passe sønnen min om jeg skulle noe viktig.

Han har det like godt hos bestemor når han er syk som hos meg.

Reise vekk på tur hadde jeg nok derimot ikke gjort ettersom det ikke hadde vært så viktig for meg når barnet tross alt er syk.

Anonymous poster hash: e8f71...4c0

Hvis besteforeldrene er villig til å risikere å bli smittet, de har et godt forhold til barna og kan passe hjemme hos dere, tenker jeg du er hønemor. Hvis barna vegrer seg mot at du skal dra, synes jeg de skal få viljen sin og du bli hjemme.

For ungenes del kan du nok like gjerne reise når de er syke, men det er dårlig gjort å sende smittsomme barn til besteforeldrene. Du og partneren din har uansett blitt utsatt for smitten, men besteforeldrene kan unngå den.

Anonymous poster hash: e6f1e...043

Annonse

Jeg hadde aldri verden reist fra barn med nesten 40 i feber og oppkast. Som regel følger de tikke så høy feber med omgangssyke så jeg ville blitt hjemme og tatt meg av dem selv.

Har 4 barn, og bare en gang har jeg opplevd høy feber og oppkast, det var da sønnen min fikk svineinfluensa. Han spydde første dagen, fikk høy feber og var skamsyk i to uker. Siden jeg har den erfaringen er det enda mindre sannsynlig at jeg ville reist fra et barn som var sykt på samme måte, jeg ville blitt redd for at det var en skikkelig influensa på gang igjen.

Nå har min mamma litt angst for spy også da, så her hadde det ikke vært noe tema å reise til bestemor med omgangssyken. Her hadde bestemor selv avlyst om ungene spydde ;)

Anonymous poster hash: 3c0dc...043

Jeg hadde hatt null problemer med å la besteforeldrene passe to syke barn.

Jeg hadde dratt, og kost meg uten dårlig samvittighet.

Anonymous poster hash: e2afa...dad

Mens jeg ikke hadde kost meg et sekund. Jeg hadde bekymret meg, tenkt på dem og hatt dårlig samvittighet for å ha overlatt dem til andre når de var syke, så for meg hadde turen blitt helt ødelagt uansett. Så jeg kunne like gjerne vært hjemme.

Anonymous poster hash: 3c0dc...043

Folk som kaster opp skal ikke på besøk til andre. Ikke besteforeldre heller. Din partner får bli så furten hun vil... Det er denslags atferd som tillater at smitte får spre seg.

Anonymous poster hash: 6d209...3dd

Er mibsta som spydde i natt, brekningene gav seg kl 3. Hun er i fin form nå, men litt trett på grunn av mye uro frem til kl 3. Kom til å tenke på en tibg i natt. 3 ganger har hun fått tine jordbæryoghurt, og alle 3 gangene har hun spydd som en gris, forrige gang var for et år siden.. har tidligere kun vært oppkast da, i fin form dagen etter.

er storebror som har feber og vond hals. Han har vært ute uten å kle på seg skikkelig på skolen, så tror det er der det kommer fra til han.. ingen antydninger til kvalme og oppkast hos han..

Bestemor ville vi skulle se det an et par timer med tanke på lillesøster. Storebror vil dit i helgen uansett og det har de sagt ja til at han skal få. Sa ifra om feber til han ganske tidlig i går, og det var ingen problemer. Skal også sies at vi måtte en tur innom besteforeldrene i går FØR lillesøster spydde så om det er noe smittsomt hun har, er de nok allerede utsatt for det desverre..😕

Er mibsta som spydde i natt, brekningene gav seg kl 3. Hun er i fin form nå, men litt trett på grunn av mye uro frem til kl 3. Kom til å tenke på en tibg i natt. 3 ganger har hun fått tine jordbæryoghurt, og alle 3 gangene har hun spydd som en gris, forrige gang var for et år siden.. har tidligere kun vært oppkast da, i fin form dagen etter.

er storebror som har feber og vond hals. Han har vært ute uten å kle på seg skikkelig på skolen, så tror det er der det kommer fra til han.. ingen antydninger til kvalme og oppkast hos han..

Bestemor ville vi skulle se det an et par timer med tanke på lillesøster. Storebror vil dit i helgen uansett og det har de sagt ja til at han skal få. Sa ifra om feber til han ganske tidlig i går, og det var ingen problemer. Skal også sies at vi måtte en tur innom besteforeldrene i går FØR lillesøster spydde så om det er noe smittsomt hun har, er de nok allerede utsatt for det desverre..😕

Rettskriving er noe dritt ser jeg😅 leste ikke igjennom før jeg postet🙈

Jeg er for at barn og foreldre har litt tid fra hverandre. Bare sunt. At barna spyr, må de jo være hjemme pga smitte.Dere også egentlig...

Anonymous poster hash: 3ac13...aa1

Hvorfor skal foreldrene være hjemme hvis BARNA er syke på grunn av smitte? Bruker du å ta sykedager når barna dine er syke og du har barnevakt? Da lurer du arbeidsgiver, siden det ikke anses som sykmeldingsgrunn. Aldri hørt om at søsken og foreldre til det syke barnet skal være hjemme - på skolen blir det regnet som skulk hvis søskenet blir holdt hjemme uten å være sykt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...