Gå til innhold

antibiotika og vondt i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

4-åringen min går på antibiotika og klager over vondt i magen.. og han promper og fiser noe helt forferdelig :/

Jeg har lest at yoghurt og biola kan funke, men må det være en spesiell type?

Han pleier å spise en vanlig yoghurt (type sprett eller lignende) i barnehagen - vil den ha noen effekt?

Anonymous poster hash: 94835...3f7
Skrevet

Du bør få tak i probiotika som er beregnet for hans alder. Det er ikke nok å bare gi yoghurt og biola!

Når han spiser/drikker dette så bør det være type naturell yoghurt eller biola, da det ikke er bra med for mye sukker når man går på antibiotika og en tid etterpå.

Jeg vet at i hvert fall Udo's Choice har en type probiotika for de mellom 1 og 5 år. Spør på helsekosten, informer om at han går på antibiotika og alderen.

Anonymous poster hash: edb29...e59
Skrevet

Bør helst gi idoform f eks, når en går på antibiotika . 1 kapsel idoform= 1 liter Biola !!!!!

Anonymous poster hash: 5dcb2...c4c

Skrevet

Bare vær obs på at noen typer antibiotika ikke bør tas samtidig med melkeprodukter pga det kan ødelegge for effekten. Står i tilfelle i pakningsvedlegget/felleskatalogen.

Anonymous poster hash: 57f76...6b1

Skrevet

Du bør få tak i probiotika som er beregnet for hans alder. Det er ikke nok å bare gi yoghurt og biola!

Når han spiser/drikker dette så bør det være type naturell yoghurt eller biola, da det ikke er bra med for mye sukker når man går på antibiotika og en tid etterpå.

Jeg vet at i hvert fall Udo's Choice har en type probiotika for de mellom 1 og 5 år. Spør på helsekosten, informer om at han går på antibiotika og alderen.

Her er den jeg tenkte på, for de mellom 3 og 5 år:

https://soma.no/produkt/udos-choice-melkesyrebakterier-3-5-ar/

Dette er et bedre produkt enn idoform, da idoform inneholder færre bakteriestammer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...