Gå til innhold

"Tatt" i fotoboks - hvor lang tid tar det før boten kommer?

Anbefalte innlegg

Kjørte akkurat fort nok til å pådra meg et vakkert blink i en fotoboks i begynnelsen av desember. Venter og venter på boten, vil bare bli ferdig med hele greia, men den har ikke dukket opp ennå.

Noen som har opplevd å bli tatt i fotoboks som kan svare på ca hvor lang tid det tok før boten kom?

Anonymous poster hash: dd340...133

Fortsetter under...

Pleier ikke ta mer enn to uker. Har du ikke fått den ennå kommer den ikke. Da ble den forkastet fordi bildet av føreren (det er deg det) ikke var tydelig og klart nok til å være et fellende bevis.

Anonymous poster hash: 1c3c0...b8d

Haha, er jo lov å håpe, men jeg kjørte ikke spesielt fort. Rundt 50 i 40-sone, maks. Har kjørt den strekningen pent og pyntelig i mange år, men plutselig glapp det, gitt. Er litt redd for at det tar ekstra tid pga jul/nyttår, så tør ikke håpe på at bildet mitt har blitt kassert helt ennå ;)

Kjørte ikke med solskjermen nede heller, tror jeg, det var kveld og ganske mørkt. Kan mørket ha noen påvirkning...? *krysser fingrene*

Anonymous poster hash: 11372...5f2

Annonse

Jeg måtte vente i nesten 3 mnd. før jeg fikk en telefon. Da måtte jeg ned på stasjonen for å vise meg i forhold til bilde og så ble det avhør i en liten time.

Så man vet aldri.

Det verste er at dette er ikke tull engang.

Skal sies at førerkortet ikke ble med meg hjem da....var 1kmt over grensa.

Anonymous poster hash: 8f33a...575

Ojoj, det hørtes voldsomt ut. Jeg står i alle fall ikke i fare for å miste førerkortet, for så fort er det umulig at jeg kan ha kjørt, men at de kan bruke tre måneder på å ta kontakt synes jeg var litt deprimerende. Mye greiere å bli fort ferdig med ting enn å gå og vente og lure.

Jeg måtte vente i nesten 3 mnd. før jeg fikk en telefon. Da måtte jeg ned på stasjonen for å vise meg i forhold til bilde og så ble det avhør i en liten time.

Så man vet aldri.

Det verste er at dette er ikke tull engang.

Skal sies at førerkortet ikke ble med meg hjem da....var 1kmt over grensa.

Hæ? De tar da ikke fra folk førerkortet for å kjøre 1 km/t over fartsgrensen? Tror jeg aldri har hørt om noen som har fått bot en gang ved noe sånt - sikker på det ikke var noe mer som gjorde at du mistet førerkortet?

Eller så har hun så mange prikker at hun automatisk blir tatt fra førekortet, man har lov til å ha så så mange prikker før det blir beslaglagt. Kanskje på tide og forstå at fartsgrenser er der for en grunn. 

Anonymous poster hash: 2b466...80a

Hæ? De tar da ikke fra folk førerkortet for å kjøre 1 km/t over fartsgrensen? Tror jeg aldri har hørt om noen som har fått bot en gang ved noe sånt - sikker på det ikke var noe mer som gjorde at du mistet førerkortet?

Det var 1km over beslaggrensen.

Eller faktisk akkurat på beslaggrensen når jeg tenker over det.

60 sone, ble knipsa i 86. I 85 hadde jeg beholdt lappen.

Var snill politimann da som på eget initiativ sendte det tilbake til meg lenge før han trengte. Skulle miste det i 3mnd, etter to uker lå det i postkassa.

Oppdatering: Jeg fikk ingen bot! HALLELUJA!

Ringte til slutt ATK-senteret og spurte, rett og slett - orket ikke gå og vente. De hadde ingenting registrert på min lille bil, så da kjørte jeg visst ikke så fort at det gjorde noe  :danse:

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...