Gå til innhold

Bråkete elever i klassen... hodepine hos mitt barn.


Anbefalte innlegg

Skrevet

De går i 5 klasse.

Tre av elevene bråker så mye iflg mitt barn at han har flere ganger kommet hjem med hodepine.

I dag måtte han ta Paracet og ligge på sofaen da han kom hjem.

Iflg ham så skriker de, tuller, og bråker hele tiden. Vet at det er flere diagnoser i bildet.

 

Snakke med læreren en gang til?

 

Anonymous poster hash: eb628...c65

Skrevet

Send med hørselsvern.

 

Anonymous poster hash: ac6c8...ade

Skrevet

Ja du må ta det opp igjen. Ungene har rett på et bra arbeidsmiljø på skolen.

Kanskje bråkmakerne kan ha spesialklasse av og til eller bli delt opp mer slik at lærene klarer å ha de under kontroll i timene og ikke la de ødelegge utdannelsen til de andre.



Anonymous poster hash: beb58...2c2
Skrevet

Jeg er selv lærer i barneskolen og har opplevd ofte å få e-post eller telefon fra foreldre som er bekymret fordi barna har hodepine når de kommer hjem. Jeg er en ganske streng lærer som ikke tolererer bråk i klasserommet, men ønsker at det skal være "læringslyd", altså samtaler, diskusjoner og samarbeid. Jeg tror noen foreldre kan "overtrøste" barna når de henter/kommer hjem ved å stille ledende spørsmål slik som "var det bråkete på skolen i dag? Stakkars deg, har du vondt i hodet? Off.. legg deg på sofaen litt du lille venn, så skal jeg ta vare på deeeeeeeg." Sorry, jeg får helt fnatt av foreldre som syr silkeputer under armene på barna sine. Lær barnet ditt å være en støttende og forståelsesfull medelev og "publikum" for disse barna med evt diagnoser. Alt annet tjener ingen.

 

Anonymous poster hash: 06482...f99

Skrevet

Ta det opp!

 

Anonymous poster hash: 69aeb...3ca

Skrevet

Mitt barn går også i 5. Han og flere bruker hørselvern.

 

Anonymous poster hash: 08a53...e49

Skrevet

Jeg er selv lærer i barneskolen og har opplevd ofte å få e-post eller telefon fra foreldre som er bekymret fordi barna har hodepine når de kommer hjem. Jeg er en ganske streng lærer som ikke tolererer bråk i klasserommet, men ønsker at det skal være "læringslyd", altså samtaler, diskusjoner og samarbeid. Jeg tror noen foreldre kan "overtrøste" barna når de henter/kommer hjem ved å stille ledende spørsmål slik som "var det bråkete på skolen i dag? Stakkars deg, har du vondt i hodet? Off.. legg deg på sofaen litt du lille venn, så skal jeg ta vare på deeeeeeeg." Sorry, jeg får helt fnatt av foreldre som syr silkeputer under armene på barna sine. Lær barnet ditt å være en støttende og forståelsesfull medelev og "publikum" for disse barna med evt diagnoser. Alt annet tjener ingen.

 

Anonymous poster hash: 06482...f99

 

Athvafornoe?

 

"Ja du har kanskje smerter i hodet, men stakkars Gustav har faktisk en DIAGNOSE, så husk å tenk på ham først og fremst!"

 

Jeg slet mye med hodepine i skolen. Handler ikke om at jeg fikk "overtrøst". Mye bråk og dårlig inneklima derimot?

Slutt å skyld på at "Foreldre i dag sykeliggjør". Synes heller at de stakkars barna som kommer hjem med hodepine, skal bli tatt like seriøst som de barna som bråker og kan gjemme seg bak en diagnose.

 

Anonymous poster hash: 69aeb...3ca

Skrevet

Spør læreren om det stemmer at det et så bråkete og undersøk i tillegg om det kan være andre grunner til hodepinen. Sjekk bla synet hans hvis dere ikke nylig har gjort det.

 

Anonymous poster hash: ed7c0...73e

Skrevet

Det er ikke normalt å få hodepine av bråk i klasserommet. Du bør få gutten sjekket hos lege, bla synet hans.

 

At det er dårlig arbeidsmiljø kan selvsagt være et problem uansett, så du kan jo ta det opp.

 

Anonymous poster hash: af538...b78

Skrevet

Det er ikke normalt å få hodepine av bråk i klasserommet. Du bør få gutten sjekket hos lege, bla synet hans.

 

At det er dårlig arbeidsmiljø kan selvsagt være et problem uansett, så du kan jo ta det opp.

 

Anonymous poster hash: af538...b78

Det er da ikke unormalt å få hodepine hvis det er mye støy

 

Anonymous poster hash: 97c7c...314

Skrevet

Jeg er selv lærer i barneskolen og har opplevd ofte å få e-post eller telefon fra foreldre som er bekymret fordi barna har hodepine når de kommer hjem. Jeg er en ganske streng lærer som ikke tolererer bråk i klasserommet, men ønsker at det skal være "læringslyd", altså samtaler, diskusjoner og samarbeid. Jeg tror noen foreldre kan "overtrøste" barna når de henter/kommer hjem ved å stille ledende spørsmål slik som "var det bråkete på skolen i dag? Stakkars deg, har du vondt i hodet? Off.. legg deg på sofaen litt du lille venn, så skal jeg ta vare på deeeeeeeg." Sorry, jeg får helt fnatt av foreldre som syr silkeputer under armene på barna sine. Lær barnet ditt å være en støttende og forståelsesfull medelev og "publikum" for disse barna med evt diagnoser. Alt annet tjener ingen.

 

Anonymous poster hash: 06482...f99

Desverre fins det mange lærere av ditt kaliber. Som bvped har jeg møtt en del slike holdninger, og det viser bare hvor mye dere skyver dårlig klasseledelse over på barna. Når foreldre klager får de gjerne stempelet du snakker om her: de syr puter, de maser og det er ikke måte på. Det fins mang en lærer i dette landet son har fåttt passet påskrevet etter observasjoner fra både barnevern og andre instanser, som f.eks ppt.

 

HI: det skal IKKE være slik i klasserommet. Dette må du ta opp igjen, og om ikke noe skjer tar du det høyere opp. Enhetsskolen er ikke ensbetydende med at alle må godta alt.

 

 

Anonymous poster hash: eca16...81f

Skrevet

Eh, jo...?! I praksis betyr det faktisk det i mange tilfeller! Ekstra ressurser er ofte umulig å få, og hvorfor tror du det kalles enhetsskole? Ikke fordi det er spesialklasser der... Lærene får kjeften fra alle hold, og enda er det et mysterium hvorfor mange slutter og det er problemer med rekruttering? Barna har ikke valget , de må gå der! Ille! Hilsen lærer

 

Anonymous poster hash: 0109d...ddf

Skrevet

Eh, jo...?! I praksis betyr det faktisk det i mange tilfeller! Ekstra ressurser er ofte umulig å få, og hvorfor tror du det kalles enhetsskole? Ikke fordi det er spesialklasser der... Lærene får kjeften fra alle hold, og enda er det et mysterium hvorfor mange slutter og det er problemer med rekruttering? Barna har ikke valget , de må gå der! Ille! Hilsen lærer

 

Anonymous poster hash: 0109d...ddf

Enhetskolen betyr ikke at barn som ønsker å lære skal miste muligheten grunnet bråk i timene. Og du viser jo bare problemet ytterligere: isteden for å fokusere på problemet velger du bruke muligheten til å fremme de stakkarslige lærerene.

 

 

 

Anonymous poster hash: eca16...81f

Skrevet

Athvafornoe?

 

"Ja du har kanskje smerter i hodet, men stakkars Gustav har faktisk en DIAGNOSE, så husk å tenk på ham først og fremst!"

 

Jeg slet mye med hodepine i skolen. Handler ikke om at jeg fikk "overtrøst". Mye bråk og dårlig inneklima derimot?

Slutt å skyld på at "Foreldre i dag sykeliggjør". Synes heller at de stakkars barna som kommer hjem med hodepine, skal bli tatt like seriøst som de barna som bråker og kan gjemme seg bak en diagnose.

 

Anonymous poster hash: 69aeb...3ca

Er så utrolig enig med deg!!! Mine barn kommer ofte hjem med hodepine og veldig høy stemme. Det er på grunn av bråk! Enhetsskolen vi har i dag fungerer ikke, og mye av grunnen er barn med diagnoser som ikke får den oppfølgingen de trenger. Latterlig å legge skylden over på foreldrene, istedenfor å påpeke manglende ressurser til å håndtere alle barna, samt i mange tilfeller dårlig klasseledelse!

 

Anonymous poster hash: d1668...c0c

Skrevet

Lær barnet ditt å være en støttende og forståelsesfull medelev og "publikum" for disse barna med evt diagnoser.

 

For noe sprøyt! Du sier du tillater "læringslyd" i klasserommet ditt, altså samtaler, diskusjoner og samarbeid, men det er et hav mellom normal læringslyd og utagerende gauling fra enkelte elever med diagnoser eller "diagnoser". Det er vanvidd at man skal ta hensyn til alt så lenge man kan henge lydene på en diagnose. 

 

 

Anonymous poster hash: cae45...024

Skrevet

Samme problem med bråkete elever i klassen til datteren min. Er to som er veldig bråkete, nå får ikke datteren min vondt i hodet, men hun klarer ikke å konsentrere seg, sliter å få med seg ting, og begynt å slite med leksene. Tatt opp det flere ganger, ting bedrer seg også er det tilbake til det samme igjen etter noen uker.

 

Anonymous poster hash: 60a38...d47

Skrevet

HI her.

Læreren til klassen er fantastisk flink, så det står ikke på det, og jeg har enorm respekt for hva de må stå i hver dag.

Likevel må jeg også ta signaler fra mitt eget barn alvorlig. Vi syr ikke puter under armene på han.. Han er blank i øynene, hvit i fjeset og må hvile på sofaen de dagene det er verst.

Dette er tatt opp mange ganger, og klassen har hørselvern pga mye bråk fra enkelte.

 

Skal selvsagt være respektfull og ydmyk når jeg ringer læreren. Er ikke ute etter å ta noen som helst..

 

Anonymous poster hash: eb628...c65

Skrevet

Noen har så mye støy i klasserom og barnehager at det er hørselsfarlig, da kan det selvfølgelig også gi problemer med veldig slitenhet, hodepine, konsentrasjonsproblemer m.m.

 

Ta det opp igjen, men kanskje gjøre det sammen med lærer og gå til ledelsen med det. Det vil tydeliggjøre enda bedre at det er behov for mer hjelp til de elevene med diagnoser som ødelegger undervisningen for de andre.

Dette vil jo også gavne de elevene som har diagnoser, de får jo heller ikke den oppfølgingen og tilpasningen som de tydeligvis trenger for å få et best mulig læremiljø.

Tror det er viktig å ta det opp på en måte som viser at det ikke er diagnoseelevene som bråker som er problemet, men at det er det at de ikke får riktig oppfølging som er problemet. Da tror jeg alle foreldre i klassen, også foreldrene til diagnosebarna, kan stå samlet i krav til skolen.



Anonymous poster hash: ae042...eff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...