Gå til innhold

Depresjon, bipolar, add, sosial angst. Hvilken jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har store problemer med å takle det sosiale. Har prøvd meg litt i arbeidslivet via praksisplasser gjennom NAV. Selve arbeidsoppgavene er det ingen problemer med, men det å være så mye oppå andre folk sliter meg helt ut. Det går utover barna mine, huset, mannen. Jeg bare klarer ikke å jobbe med andre mennesker.

Finnes det noen usosiale yrker? Hvor man blir for det meste alene? Bor på bygda og føler det er bare butikk, sykehjem og barnehage å velge mellom, men det passer ikke meg overhodet

Anonymous poster hash: 3a04a...66d

Fortsetter under...

Skrevet

Om du ikke har utdanning... Kjøre post... ?

Skrevet

Bare tenker fritt: lagermedarbeider, parkeringsvakt, rengjører, avløyser.

Anonymous poster hash: 92f11...861

Skrevet

Sjåfør av noe slag? Budbil? 

Anonymous poster hash: 29877...40e
Skrevet

Kassabetjening i butikk?

Anonymous poster hash: 489fb...22b
Skrevet

Kassabetjening i butikk?

Ja det var jo usosialt... tror aldri du har har den stillingen selv...? Det er en av jobbene jeg har har hatt som krevd mye at meg sosialt sett.

Anonymous poster hash: 7946a...653

Annonse

Skrevet

Ja det var jo usosialt... tror aldri du har har den stillingen selv...? Det er en av jobbene jeg har har hatt som krevd mye at meg sosialt sett.

Anonymous poster hash: 7946a...653

Nei, jeg tok utdanning, så jeg skulle slippe å ta sånne småjobber. Men det er jo ikke særlig sosialt, det er bare "hei, det blir 278,90, pose? kvittering?". Jeg tenkte det var en jobb som var midt i blink for HI.

Skrevet

Vernet bedrift

Anonymous poster hash: cd973...87a

Skrevet

Lager

Produksjon

Håndverkeryrker

IT

Budbil/langtransport

Feier

Renhold

Kantine

Bakeri

Parkeringsvakt

Regnskap

Vaskeri/renseri

Maler

Asfaltlegging

Hundepasser

Anonymous poster hash: caae6...ece

Skrevet

Renhold er ganske usosialt. I hvertfall hvis du vasker på natt/kveld

Anonymous poster hash: 769fa...a77

Skrevet

Jeg sliter med de samme tingene. Men vet du hva, helt usosiale yrker passer meg dårlig... fordi da går jeg glipp av nødvendig sosial omgang som faktisk gir livet mening.

Jeg har vært innom utallige jobber, noen har vært for sosiale, andre rett og slett skremmende (pauserom fulle av rappkjeftede folk som forventer vittige svar fra alle rundt seg), andre jobber igjen ble for triste og ensomme. Butikkjobb på bygda krevde for mye, fordi da må man forholde seg til så utrolig mange forskjellige folk. Enkelte man føler seg usikker og utrygg på, men uansett må man jatte med i samtalen. Å stå i oppvasken på et storkjøkken ble for meningsløst. Å være lærer (er utdannet adjunkt) er utmattende og veldig krevende, både sosialt og mentalt.

Den jobben jeg absolutt trivdes mest med, som ga en balanse mellom alenetid og litt menneskelig kontakt, var hjemmehjelp. Å få lov til å besøke eldre mennesker, som setter sånn pris på både besøk og renholdet, var meningsfylt og ga mye glede. Det blir noe annet å sitte og prate litt med en gammel sjel, ta en kaffekopp mens man lytter, vaske litt i leiligheten deres, og så dra videre til neste. Detter verken slitsomt for hodet eller skummelt. Joda, lav lønn, men en perfekt jobb for oss som ikke trenger så mye sosial input. Man gir så mye godt. Anbefales :)

Anonymous poster hash: c86bf...06c

Skrevet

Har du utdannelse? En kontorjobb hvor du jobber både alene og samarbeider med andre, hvor du får brukt deg selv og utdannelsen din, men har eget kontor slik at du ikke blir så utsatt for mye støy rundt deg og til en viss grad selv velger hvor sosial du vil være.

Hvis du ikke har utdannelse: Portør på sykehus?

Anonymous poster hash: 0454c...9cc
Skrevet

Har du utdannelse? En kontorjobb hvor du jobber både alene og samarbeider med andre, hvor du får brukt deg selv og utdannelsen din, men har eget kontor slik at du ikke blir så utsatt for mye støy rundt deg og til en viss grad selv velger hvor sosial du vil være.

Hvis du ikke har utdannelse: Portør på sykehus?

Anonymous poster hash: 0454c...9cc

Portør krever en del sosialt, og kan være ganske angstfylt! Mange som skal kjøres til ulike undersøkelser, kanskje er de dårlige og blir verre, kanskje er de redde og trenger og prate...

Og det har faktisk blitt en fagutdannelse :)

Anonymous poster hash: 29877...40e

Annonse

Skrevet

Hadde det likt. Men for meg var det jobben som reddet meg. Og gjett hva? Jeg jobbet i butikk 😊 Ikke matbutikk, men butikk der man faktisk må yte og gi mye av seg selv for å selge. Hadde det ikke vært for jobben hadde jeg nok vært ett sosialt vrak. På den måten fikk jeg dekt mye av mitt sosiale behov (jo, man har sosialt behov selv om man har sosial angst).

Man må jo jobbe for å bli bedre og å holde seg unna mennesker gjør det bare verre. Jeg vet hva jeg snakker om. Sliter fortsatt, men jeg har unger som krevet at jeg stiller opp på idrett, bhg og skole så dette er noe jeg jobber med hver dag.

Jeg har gått i terapi og fått medisiner og er så bra nå at jeg ikke trenger noen av delene.

Jeg sier ikke at du skal jobbe i butikk, men resten av livet ditt kommer til å bli fryktelig trist om du skal isolere deg for alltid. Om ikke annet, gjør det for ungene dine (går ut fra at du har barn ettersom du er her inne, eller skal ha).

Anonymous poster hash: f26ac...c8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...