Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #1 Skrevet 18. januar 2017 Jeg har en sønn som er litt over gjennomsnittet interessert i dinosaurer, og filmer som gir litt grøsninger. Han gidder ikke "Mummitrollet" og "Elias", men elsker filmer som er litt skremmende og spennende. Han har tryglet og bedt i 1 år nå, om å få se Jurassic Park, den første filmen. Jeg har sett alle filmene, og den første filmen er jo ikke verken særlig blodig eller ekkel, med unntak av den scenen hvor Dr. Sattler får en halvspist arm på skulderen. Han er veldig godt klar over at film er fantasi. Vi har sett mye videoer på youtube om hvordan ting lages, "Behind the scenes" osv, så han vet at skumle monster og spøkelser faktisk er data-animert. Jeg har også vist ham "Behind the scenes" på Jurassic Park, hvor vi har sett hvordan de har laget dinosaurene, og at det ikke er ekte dinosaurer. Jeg vurderer å se den med ham. Men, siden jeg av uvisse grunner liker å høre meningene til andre, tenkte jeg å høre om andre har latt sin 6 åring se den første filmen? Anonymous poster hash: 13acc...602
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 Vet du hva? Harry Potter er jo minst like skummel og den får jo de fleste unger se. Om han ikke sliter med å få sove o.l. så tror jeg at jeg hadde prøvd. Er jo bare å skru ned lyd og/eller slå av filmen om det blir for skummelt tenker jeg 😊 Ha ei pute klar og masse godteri så får han flere ting å konsentrere seg om. Ta tussepauser osv 😁 Anonymous poster hash: 1b2df...c47
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 Vet du hva? Harry Potter er jo minst like skummel og den får jo de fleste unger se. Om han ikke sliter med å få sove o.l. så tror jeg at jeg hadde prøvd. Er jo bare å skru ned lyd og/eller slå av filmen om det blir for skummelt tenker jeg Ha ei pute klar og masse godteri så får han flere ting å konsentrere seg om. Ta tussepauser osv Anonymous poster hash: 1b2df...c47 Hehe han har også sett de 2 første Harry Potter filmene, og elsket dem. Men vi venter med de andre, siden de blir skumlere. Men nei, han mister ikke nattesøvn og får ingen mareritt så.. hvor galt kan det gå? Hehe Anonymous poster hash: 3b56d...8d6
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #4 Skrevet 18. januar 2017 Vår 11-åring skulle få se den sammen med oss for et år siden. Han hadde lenge hatt lyst til å se den siden han digger dinosaurer, men vi måtte bare slå av for det ble for skummelt/ekkelt når spenninga begynte. Tror ikke jeg hadde latt en 6-åring se den, men dere bestemmer jo selv. Tror aldersgrensa på filmen er 11 år. Anonymous poster hash: 91ac4...259
klg,2 boys now:) Skrevet 18. januar 2017 #5 Skrevet 18. januar 2017 Min unger har sett den filmen i den aldren.ikke noe problem.avtal at han kan si i fra om han synes det blir for skummelt
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #6 Skrevet 18. januar 2017 Hva med filmen Dinosaur fra pixar? Anonymous poster hash: 54495...9b2
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #7 Skrevet 18. januar 2017 Vår 6 åring har sett alle jurassic park filmene, og de 5 første harry potter filmene. Gått kjempebra, hun elsker de filmene og har sikkert sett de 10 ganger. Blir det for skummelt så er det bare å skru av, eller så kan du fortelle barnet ditt underveis at nå vil det og det skje, så barnet er forberedt. Anonymous poster hash: 55616...161
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #8 Skrevet 18. januar 2017 Min seksåring er ikke verdens største tøffing, men elsket Jurassic Park. Han er flink til å skille mellom fiksjon og virkelighet, slik veldig mange barn er. Anonymous poster hash: 38aa7...ebc
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #9 Skrevet 18. januar 2017 Min seksåring er ikke verdens største tøffing, men elsket Jurassic Park. Han er flink til å skille mellom fiksjon og virkelighet, slik veldig mange barn er. Anonymous poster hash: 38aa7...ebc Det tror jeg faktisk ikke veldig mange barn er! Anonymous poster hash: 6571c...085
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #10 Skrevet 18. januar 2017 Datteren min var også over gjennomsnittet interressert i dinosaurer (og er det enda). Hun så den første Jurassic Park filmen rett før hun fyllte 6 år. VI hadde også sett på hvordan filmen ble laget og hun var forberedt på hva hun kom til å se. Hun elsket filmen og har sikkert sett den 20 ganger totalt siden den gang (halvannet år siden). Hun har siden sett alle Jurassic Park filmene. Blir det for skummelt så skrur dere filmen av. Anonymous poster hash: 2541c...fb1
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #12 Skrevet 18. januar 2017 Jeg ble vettskremt da jeg så Jurassic Park som 12-åring. Riktignok var jeg alene hjemme da.. Men jeg tror ikke jeg hadde latt min seksåring se filmen enda. Anonymous poster hash: f6e45...2f5
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #13 Skrevet 18. januar 2017 Jeg er en så teit forelder at jeg følger aldersgrensen som er på filmen. En film med 12 års grense er lov for barn fra 8 år i følge med foreldre, så mine hadde ikke fått lov å se dem da de var 6 år. Harry Potter har vi lest før de får se filmene, så det vet de hva som skjer og det gjør det litt mindre skummelt, men der også har vi holdt oss til grensen. Anonymous poster hash: bc6c1...832
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #14 Skrevet 18. januar 2017 Det tror jeg faktisk ikke veldig mange barn er! Anonymous poster hash: 6571c...085 Enig. Jeg syns ideen om å vise seksåringer jurassic park er horribel... Anonymous poster hash: 46a3f...ac2
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #15 Skrevet 19. januar 2017 Vi så den i går kveld, og han elsket den! Han syntes det var veldig spennende, men ble ikke redd. Vi hadde jo sett klipp på hvordan filmen ble laget, osv. Så han visste godt at det ikke var på ordentlig. Det var en suksess Takk for svar alle! HI Anonymous poster hash: 3b56d...8d6
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #16 Skrevet 19. januar 2017 Så bra hi 😊 Anonymous poster hash: 1b2df...c47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå