Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #1 Skrevet 17. januar 2017 Noen her som har studert til å bli helsesekretær gjennom nki? Var det bra? Lett/vanskelig? Fikk du jobb etterpå? Anonymous poster hash: 806a9...789
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #2 Skrevet 17. januar 2017 Ingen? Anonymous poster hash: 806a9...789
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 Dytter enda en gang, jeg... Anonymous poster hash: 806a9...789
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #4 Skrevet 18. januar 2017 Får du autorisasjon da?? Det er vel ganske dyrt på NKI. Ville ihvertfall vært sikker på at det gir deg autorisasjon! Er selv helsesekretær. Men gikk tre år på videregående for å bli det... Anonymous poster hash: dca7d...187
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #5 Skrevet 18. januar 2017 Jeg gikk eit år på medisinsk sekretær på næringsakademiet i Stavanger. Fikk ikke autorisasjon... Anonymous poster hash: b9f65...c32
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #6 Skrevet 18. januar 2017 Du får vel ikke autorisasjon når du ikke har bestått praktisk eksamen, men det finnes nok skoler som kan hjelpe deg med akkurat det. Jeg tok grunnkurs på videregående når jeg gikk der, så tok jeg vk1 (heter det det enda?) på nki (3 mnd) og vk2 på voksenopplæring (4 mnd) Anonymous poster hash: 68bac...c3e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #7 Skrevet 18. januar 2017 Jeg gikk eit år på medisinsk sekretær på næringsakademiet i Stavanger. Fikk ikke autorisasjon... Anonymous poster hash: b9f65...c32 Medisinsk sekretær og helsesekretær er ikke det samme så det er ikke så rart Anonymous poster hash: 68bac...c3e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #8 Skrevet 18. januar 2017 Så vidt jeg vet (og jeg vet faktisk en del om dette, selv om jeg ikke er helt sikker), så er det slik at de har et samarbeid med Cefalon om for å få ordnet med skikkelig kursing i Dips, laboratoriearbeid, journalskriving og noe mer jeg har glemt. Målet med det samarbeidet er at man faktisk skal kunne få alle de deler man trenger for å kunne søke autorisasjon etter endt utdanning. Grunnen til at du ikke får noen svar fra noen som har erfaring med den utdanningen her, er rett og slett at utdanningen (i dens nåværende form) er så ny at det er tvilsomt at noen har fullført den enda. Anonymous poster hash: 48d62...066
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #9 Skrevet 18. januar 2017 Så vidt jeg vet (og jeg vet faktisk en del om dette, selv om jeg ikke er helt sikker), så er det slik at de har et samarbeid med Cefalon om for å få ordnet med skikkelig kursing i Dips, laboratoriearbeid, journalskriving og noe mer jeg har glemt. Målet med det samarbeidet er at man faktisk skal kunne få alle de deler man trenger for å kunne søke autorisasjon etter endt utdanning. Grunnen til at du ikke får noen svar fra noen som har erfaring med den utdanningen her, er rett og slett at utdanningen (i dens nåværende form) er så ny at det er tvilsomt at noen har fullført den enda. Anonymous poster hash: 48d62...066 Så bra! Vet du om man får autorisasjon automatisk etter endt utdanning, da, eller må jeg opp til praktisk eksamen? Ikke det at det spiller noen stor rolle, jeg tar gjerne en eksamen, jeg. Jeg må jo uansett prestere når jeg får jobb. Takk for svar. HI Anonymous poster hash: 806a9...789
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #10 Skrevet 18. januar 2017 Så bra! Vet du om man får autorisasjon automatisk etter endt utdanning, da, eller må jeg opp til praktisk eksamen? Ikke det at det spiller noen stor rolle, jeg tar gjerne en eksamen, jeg. Jeg må jo uansett prestere når jeg får jobb. Takk for svar. HI Anonymous poster hash: 806a9...789 Nei, du vil ikke få autorisasjonen automatisk. Det står helt tydelig i første setning i hovedbeskrivelsen av utdannelsen på NKI sin nettside at "Denne utdanningen leder frem til at du kan søke om autorisasjon som helsepersonell". I tillegg til utdanningen og kursene via Cefalon må du selv skaffe deg den praktiske erfaringen du trenger for å få autorisasjon. Jeg vil generelt anbefale deg å lese all informasjonen om utdanningen selv. Alt du har spurt om står der. Anonymous poster hash: 48d62...066
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #11 Skrevet 18. januar 2017 Nei, du vil ikke få autorisasjonen automatisk. Det står helt tydelig i første setning i hovedbeskrivelsen av utdannelsen på NKI sin nettside at "Denne utdanningen leder frem til at du kan søke om autorisasjon som helsepersonell". I tillegg til utdanningen og kursene via Cefalon må du selv skaffe deg den praktiske erfaringen du trenger for å få autorisasjon. Jeg vil generelt anbefale deg å lese all informasjonen om utdanningen selv. Alt du har spurt om står der. Anonymous poster hash: 48d62...066 Jeg tolket det forrige svaret ditt som at det var noe nytt på gang, og at man derfor muligens ville få autorisasjon automatisk. Derfor spurte jeg. Jeg har lest all informasjon på nki's nettsider, men der står det ingenting om studentene er/var fornøyde. Heller ingenting om de har fått jobb i ettertid.HI Anonymous poster hash: 806a9...789
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #12 Skrevet 18. januar 2017 Jeg tolket det forrige svaret ditt som at det var noe nytt på gang, og at man derfor muligens ville få autorisasjon automatisk. Derfor spurte jeg. Jeg har lest all informasjon på nki's nettsider, men der står det ingenting om studentene er/var fornøyde. Heller ingenting om de har fått jobb i ettertid. HI Anonymous poster hash: 806a9...789 Jeg mente alt du spurte om i det innlegget jeg siterte... NKI har så vidt jeg vet ikke hatt Helsesekretærutdanning som inneholder all teori som trengs for autorisasjon før. Jeg vet når samarbeidet med Cefalon begynte, derfor sier jeg at utdanningen er (relativt) ny. Anonymous poster hash: 48d62...066
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #13 Skrevet 18. januar 2017 Jeg mente alt du spurte om i det innlegget jeg siterte... NKI har så vidt jeg vet ikke hatt Helsesekretærutdanning som inneholder all teori som trengs for autorisasjon før. Jeg vet når samarbeidet med Cefalon begynte, derfor sier jeg at utdanningen er (relativt) ny. Anonymous poster hash: 48d62...066 Ok, takk for svar. Jeg syns kurset virker veldig interessant, uansett om det blir slik eller sånn med autorisasjon. Den skal jeg nok ordne meg på et eller annet vis. HI Anonymous poster hash: 806a9...789
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #14 Skrevet 18. januar 2017 Ok, takk for svar. Jeg syns kurset virker veldig interessant, uansett om det blir slik eller sånn med autorisasjon. Den skal jeg nok ordne meg på et eller annet vis. HI Anonymous poster hash: 806a9...789 Ja, det tror jeg du fikser greit altså. Du må jo bare få skaffet deg den praksisen, og det kan du jo begynne å lete etter med en gang du begynner på utdannelsen. Og finner du et bra sted, og du får vist deg frem bra, kan det jo hende at du kan få jobb der etter endt utdannelse. Det er jo på en måte en fin måte å selge seg inn på, først som billig eller ev gratis arbeidskraft under utdannelsen, og at både du og de får "prøvd" deg i denne perioden før en ev. ansettelse. Bare vær klar over at det koster 1665 kroner for å søke om autorisasjon, og dette er nok heller ikke inkludert i studieprisen. Anonymous poster hash: 48d62...066
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #15 Skrevet 18. januar 2017 Ja, det tror jeg du fikser greit altså. Du må jo bare få skaffet deg den praksisen, og det kan du jo begynne å lete etter med en gang du begynner på utdannelsen. Og finner du et bra sted, og du får vist deg frem bra, kan det jo hende at du kan få jobb der etter endt utdannelse. Det er jo på en måte en fin måte å selge seg inn på, først som billig eller ev gratis arbeidskraft under utdannelsen, og at både du og de får "prøvd" deg i denne perioden før en ev. ansettelse. Bare vær klar over at det koster 1665 kroner for å søke om autorisasjon, og dette er nok heller ikke inkludert i studieprisen. Anonymous poster hash: 48d62...066 Supert tips! Takk for at du deler!HI Anonymous poster hash: 806a9...789
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #16 Skrevet 19. januar 2017 Hei du. Jeg har faktisk gått alle tre årene for å bli helsesekretær på nki. Dyrt ja, men klarte å få nok stoff til at jeg klarte å bestå alle eksamener. Alle må være bestått for at du kan søke autorisasjon! Jeg er veldig fornøyd, men glem for all del ikke all praksisen du må ha! Snakk om flere hundre timer, så obs obs.. de må du ha for å få godkjent prosjekt til fordypning. Uten godkjent får du heller ikke vitnemål. Nå er jeg bare nødt å tilføye at jeg ikke jobber som helsesekretær, søkte heller aldri om autorisasjon.... Fikk meg en overraskelse i praksisperioden på legekontoret. Overlegne leger som vil ha minst mulig med deg å gjøre, elendig betalt mtp alt ansvaret du har, sure og frekke pasienter som tar deg og ikke legen.. anbefaler deg å tenke deg om 5 ganger før du velger denne utdanningen! Følte meg konstant sett nedpå... Anonymous poster hash: 82f4c...2a6
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #17 Skrevet 19. januar 2017 Hei du. Jeg har faktisk gått alle tre årene for å bli helsesekretær på nki. Dyrt ja, men klarte å få nok stoff til at jeg klarte å bestå alle eksamener. Alle må være bestått for at du kan søke autorisasjon! Jeg er veldig fornøyd, men glem for all del ikke all praksisen du må ha! Snakk om flere hundre timer, så obs obs.. de må du ha for å få godkjent prosjekt til fordypning. Uten godkjent får du heller ikke vitnemål. Nå er jeg bare nødt å tilføye at jeg ikke jobber som helsesekretær, søkte heller aldri om autorisasjon.... Fikk meg en overraskelse i praksisperioden på legekontoret. Overlegne leger som vil ha minst mulig med deg å gjøre, elendig betalt mtp alt ansvaret du har, sure og frekke pasienter som tar deg og ikke legen.. anbefaler deg å tenke deg om 5 ganger før du velger denne utdanningen! Følte meg konstant sett nedpå... Anonymous poster hash: 82f4c...2a6 Oi! Du gav opp etter en dårlig opplevelse på det første stedet du jobbet? Høres ikke ut som om du visste hva du gikk til nei... Eller hadde tenkt noe særlig over valget ditt i det hele tatt. Kjære HI, jeg kan love deg at livet som helsesekretær er ganske mye annet enn det bildet som blir presentert her. Jeg har jobbet som helsesekretær siden 1995, og har opplevd det meste inkludert overlegne leger og sure pasienter, men mest bra opplevelser, takknemlige kolleger, morsomme utfordringer og ikke minst en masse pasienter som viser takknemlighet og er hyggelige. Men jobben blir hva man gjør den til selv, pasientene kan påvirkes av hvordan man selv møter dem (tro meg, jeg vet litt om det) og de kjedelige oppgavene vil alltid være kjedelige (som i alle andre jobber). Anonymous poster hash: 48d62...066
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå