Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #1 Skrevet 15. januar 2017 Herregud! Hva er dette for en gruppe? Kommentarfeltene under innlegg er jo helt kokko! Spesielt der hvor en advarer mot en advokat... Hvorfor er slike grupper åpne? Har de ikke vett til å ikke legge ut alt mulig offentlig? Anonymous poster hash: 9edb6...6a0
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #2 Skrevet 15. januar 2017 Vi ønsker granskning av barnevernet er akkurat det samme. Det vrir seg i meg når jeg ser hva og hvordan de skriver. Skinner igjennom at bv har fattet rett beslutning for deres barn ja. Anonymous poster hash: 98fb2...39f
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #3 Skrevet 15. januar 2017 Flaut... og sykt at de ikke ser selv hvorfor barna ikke er hos de lenger. Takk gud for barnevernet! Anonymous poster hash: 48ade...fb5
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #4 Skrevet 15. januar 2017 Jeg er med i gruppen! De tar faktisk opp mange tilfeller hvor barnefjernet har tatt feil slutninger eller bare tatt barn bare uten videre. Det er faktisk lov å advare mot advokater som samarbeider med barnefjernet. Så jeg tror ikke du forstår helt poenget med gruppen? Anonymous poster hash: 7ec46...c52
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #5 Skrevet 15. januar 2017 Jeg er med i gruppen! De tar faktisk opp mange tilfeller hvor barnefjernet har tatt feil slutninger eller bare tatt barn bare uten videre. Det er faktisk lov å advare mot advokater som samarbeider med barnefjernet. Så jeg tror ikke du forstår helt poenget med gruppen? Anonymous poster hash: 7ec46...c52 Det at du kaller det barnefjern diskvalifiserer deg til å delta i denne diskusjonen. Anonymous poster hash: 4d7db...f99
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #6 Skrevet 15. januar 2017 Det at du kaller det barnefjern diskvalifiserer deg til å delta i denne diskusjonen. Anonymous poster hash: 4d7db...f99 Det er ingen diskusjon. Det er bare dere som dummer dere ut fordi dere ikke forstått poenget med gruppen! Anonymous poster hash: 7ec46...c52
Gjest Darwinia:-) Skrevet 15. januar 2017 #7 Skrevet 15. januar 2017 Det er ingen diskusjon. Det er bare dere som dummer dere ut fordi dere ikke forstått poenget med gruppen! Anonymous poster hash: 7ec46...c52 Når du kaller barnevernet for "barnefjernet" senker du deg ned til samme nivå som treåringen min når hun kaller søsteren sin en "fisepromp".
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #8 Skrevet 15. januar 2017 Jeg er med i gruppen! De tar faktisk opp mange tilfeller hvor barnefjernet har tatt feil slutninger eller bare tatt barn bare uten videre. Det er faktisk lov å advare mot advokater som samarbeider med barnefjernet. Så jeg tror ikke du forstår helt poenget med gruppen? Anonymous poster hash: 7ec46...c52 Hva mener du med "tatt barn uten vidre"? At de banket på en tilfeldig dør og stakk av med ungen?? Tror du virkelig på det selv? I de tilfellene hvor barn blir tatt, er omsorgssvikt såpass stor at de ikke har noe valg. Og foreldrene ser selvsagt ikke dette selv. Hadde de sett det selv, ville de mest sannsynlig endret seg! Men når de ikke kan se sine egne problemer, er det flott av andre kan ha øynene rettet mot de. Og gi barna de trenger! Anonymous poster hash: 02932...109
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #10 Skrevet 15. januar 2017 https://www.youtube.com/watch?v=71SD3zaAgq4 Anonymous poster hash: 7ec46...c52 Regner med at du kjenner familien, og bv grunn til at de valgte å fjerne jenta? Anonymous poster hash: 02932...109
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #11 Skrevet 15. januar 2017 Altså, når du tror at babyer mister håret fordi bv har tatt dem ut av hjemmet, at bv er en slags organisasjon som driver med bestillinger av barn, eller at barn blir tatt ut fordi mor har adhd, da tenker jeg bv har tatt riktig beslutning. Tviler ikke på at foreldrene er over støvleskaftet glad i barna sine, men de evner ganske enkelt ikke å se barnas behov og/eller sette barnas behov først. Mye trist lesing på slike grupper. Anonymous poster hash: bf56b...4ca
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #12 Skrevet 15. januar 2017 Nå er det ikke slik at barnevernet fjerner barna. De fremmer en sak for fylkesnemnda som avgjør. Kjenner en som er medlem der. Hun får massiv støtte, men alle som kjenner henne vet at hun drev omsorgssvikt på høyt nivå. Vi som var rundt meldte i fortvilelse gang på gang. Dessverre tok det lang tid før barna ble flyttet, de er allerede veldig skadet etter årene hos sin mor. Anonymous poster hash: db78f...355
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #13 Skrevet 15. januar 2017 "Barnevernet må bort og noe annet må på plass" er jo om mulig ennå verre 😱 Anonymous poster hash: 4d7db...f99
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #14 Skrevet 15. januar 2017 Jeg er med i gruppen! De tar faktisk opp mange tilfeller hvor barnefjernet har tatt feil slutninger eller bare tatt barn bare uten videre. Det er faktisk lov å advare mot advokater som samarbeider med barnefjernet. Så jeg tror ikke du forstår helt poenget med gruppen? Anonymous poster hash: 7ec46...c52 Å kalle det barnefjernet viser at du er like sprøyte sprø som resten av folka i gruppa Anonymous poster hash: 31318...22d
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #15 Skrevet 15. januar 2017 https://www.youtube.com/watch?v=71SD3zaAgq4 Anonymous poster hash: 7ec46...c52 Den videoen der... -Mor som snakker i telefonen foran barnet "Ja, nå kommer'em å henter'a, dem tar'a me sæ" osv osv. -Jenta holder marsvinet sitt og roper gjennom døren: "Jeg holder et jævla dyr!", " Dra tel hælvete!" Osv osv. -Mor fortsetter å prate i telefonen mens politiet bryter seg inn, hauser opp ungen ytterligere med at "nå tar'em hu me sæ!" -Politiet kommer seg inn og ungen blir helt hysterisk. Vet du hva? Den videoen er urovekkende på så mange plan! Og da snakker vi ikke politi og barnevern, men mors manglende evner til å roe barnet, trøste henne og sørge for at dette ble mest mulig traumatisk for jenta. Istedenfor står hun i telefonen og hauser opp ungen mest mulig 😱 Helt vanvittig!!! Og hvor har denne jenta lært å snakke sånn??? Nei, nok et bevis på at vi trenger barnevernet! Tre minutter med video av den moren var nok for meg! Det går ikke an! Stakkars unge!!! Anonymous poster hash: 4d7db...f99
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #16 Skrevet 15. januar 2017 Den videoen der... -Mor som snakker i telefonen foran barnet "Ja, nå kommer'em å henter'a, dem tar'a me sæ" osv osv. -Jenta holder marsvinet sitt og roper gjennom døren: "Jeg holder et jævla dyr!", " Dra tel hælvete!" Osv osv. -Mor fortsetter å prate i telefonen mens politiet bryter seg inn, hauser opp ungen ytterligere med at "nå tar'em hu me sæ!" -Politiet kommer seg inn og ungen blir helt hysterisk. Vet du hva? Den videoen er urovekkende på så mange plan! Og da snakker vi ikke politi og barnevern, men mors manglende evner til å roe barnet, trøste henne og sørge for at dette ble mest mulig traumatisk for jenta. Istedenfor står hun i telefonen og hauser opp ungen mest mulig 😱 Helt vanvittig!!! Og hvor har denne jenta lært å snakke sånn??? Nei, nok et bevis på at vi trenger barnevernet! Tre minutter med video av den moren var nok for meg! Det går ikke an! Stakkars unge!!! Anonymous poster hash: 4d7db...f99 * skulle selvfølgelig stå MINST mulig traumatisk Anonymous poster hash: 4d7db...f99
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #17 Skrevet 15. januar 2017 https://www.youtube.com/watch?v=71SD3zaAgq4 Anonymous poster hash: 7ec46...c52 Takk for at du linker til klipp som viser hvor utrolig viktig det er at barnevernet finnes! Bare språkbruken på dette barnet forteller veldig mye. Mors oppførsel bekrefter hvor galt det er i dette hjemmet. Anonymous poster hash: 5bbbf...017
Mamma-til-3-jenter Skrevet 15. januar 2017 #18 Skrevet 15. januar 2017 Den videoen der... -Mor som snakker i telefonen foran barnet "Ja, nå kommer'em å henter'a, dem tar'a me sæ" osv osv. -Jenta holder marsvinet sitt og roper gjennom døren: "Jeg holder et jævla dyr!", " Dra tel hælvete!" Osv osv. -Mor fortsetter å prate i telefonen mens politiet bryter seg inn, hauser opp ungen ytterligere med at "nå tar'em hu me sæ!" -Politiet kommer seg inn og ungen blir helt hysterisk. Vet du hva? Den videoen er urovekkende på så mange plan! Og da snakker vi ikke politi og barnevern, men mors manglende evner til å roe barnet, trøste henne og sørge for at dette ble mest mulig traumatisk for jenta. Istedenfor står hun i telefonen og hauser opp ungen mest mulig Helt vanvittig!!! Og hvor har denne jenta lært å snakke sånn??? Nei, nok et bevis på at vi trenger barnevernet! Tre minutter med video av den moren var nok for meg! Det går ikke an! Stakkars unge!!! Anonymous poster hash: 4d7db...f99 ENIG!!!!!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #19 Skrevet 15. januar 2017 Jeg er med i gruppen! De tar faktisk opp mange tilfeller hvor barnefjernet har tatt feil slutninger eller bare tatt barn bare uten videre. Det er faktisk lov å advare mot advokater som samarbeider med barnefjernet. Så jeg tror ikke du forstår helt poenget med gruppen? Anonymous poster hash: 7ec46...c52 Poenget med gruppen er at det er haug ressurssvake mennesker uten innsikt og forståelse for hvordan ta vare på et barn, har samlet seg og viser hele verden at de ikke er skikket til å ivareta barn på en ordentlig måte! Det er helt vilt å lese inne på de sidene, og det er absolutt ikke rart at mange av dem som er der har barneVERNET inne i livene sine. Og at du er der inne, og i tillegg forsvarer den gruppen viser jo bare at du virkelig er en av dem! Jeg blir skikkelig provosert og sint når foreldre ikke kan ta vare på barna sine, og i tillegg holder på som dere gjør på de gruppen! Helt alvorlig, ta en titt på dere selv, før dere snakker om at de tar barn helt vilkårlig! For de som tror at barnevernet gjør slik av eget forgodtbefinnende er virkelig rett og slett dum og ikke helt oppe og går mentalt, og da kan man tydeligvis ikke ta seg av barn på en adekvat måte! Anonymous poster hash: c8333...5cd
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #20 Skrevet 16. januar 2017 Poenget med gruppen er at det er haug ressurssvake mennesker uten innsikt og forståelse for hvordan ta vare på et barn, har samlet seg og viser hele verden at de ikke er skikket til å ivareta barn på en ordentlig måte! Det er helt vilt å lese inne på de sidene, og det er absolutt ikke rart at mange av dem som er der har barneVERNET inne i livene sine. Og at du er der inne, og i tillegg forsvarer den gruppen viser jo bare at du virkelig er en av dem! Jeg blir skikkelig provosert og sint når foreldre ikke kan ta vare på barna sine, og i tillegg holder på som dere gjør på de gruppen! Helt alvorlig, ta en titt på dere selv, før dere snakker om at de tar barn helt vilkårlig! For de som tror at barnevernet gjør slik av eget forgodtbefinnende er virkelig rett og slett dum og ikke helt oppe og går mentalt, og da kan man tydeligvis ikke ta seg av barn på en adekvat måte! Anonymous poster hash: c8333...5cd Helt enig med alt du skriver! Skremmende at man liksom skal få råd av andre som også har mistet barna sine. Det blir jo bare en ond sirkel av hat der de hauser opp hverandre noe enormt. Og de får støtte på helt feil premisser. De får jo bare bekreftet at de er fantastiske foreldre og at barnevernet er en gjeng med kidnappere som tar barn på bestilling. Veldig skremmende lesing! De skriver utrolig mye sykt, og rådene og støtten de går er jo ennå sykere...! Anonymous poster hash: 4d7db...f99
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #21 Skrevet 16. januar 2017 Barnevernet i Drammen er altfor SNILLE, spør dere meg. En bekjent av familien var i årevis i kontakt med barnevernet. Hun var alene med fem barn, hadde ca 15 hunder, 5 katter og diverse andre dyr. Det så ikke ut i huset deres, det var tiss, bæsj og søppel overalt. Mor var traumatisert etter mange år med mishandling av eksmannen, og han brydde seg ikke om jentene sine. Men hva gjorde barnevernet? De kom på besøk et par ganger etter flere bekymringsmeldinger, men de gjorde ingenting. Minstebarnet er i dag sterkt psykisk skadet. Hn kan ikke lese i en alder av 10 år, har ingen venner, og er et sterkt plaget barn. Det hele vitner om omsorgssvikt i flere ledd. Mor. Far. Familie. Venner. Og til sist barnevernet. Trist sak. Anonymous poster hash: 29416...c42
the amazing spidermamma Skrevet 16. januar 2017 #22 Skrevet 16. januar 2017 Nå har ikke jeg sett klippet, men det å legge ut en sånn ting på YouTube, vitner jo om at noe er forferdelig galt hos de som har omsorgen.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #23 Skrevet 16. januar 2017 Det er ingen diskusjon. Det er bare dere som dummer dere ut fordi dere ikke forstått poenget med gruppen! Anonymous poster hash: 7ec46...c52 Du dummer deg vel litt ut selv, hvis du er en så ubrukelig mamma at noen er nødt til å tvangsfjerne barnet ditt - og du fortsatt ikke selv ser hvorfor. Altså, hvor korka tett er man DA? Anonymous poster hash: a73c1...71b
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #24 Skrevet 16. januar 2017 Nå har ikke jeg sett klippet, men det å legge ut en sånn ting på YouTube, vitner jo om at noe er forferdelig galt hos de som har omsorgen. Du må se det... Helt hårreisende! Tre minutters klipp som bekrefter hvorfor barnevernet gjør en viktig jobb! Anonymous poster hash: 4d7db...f99
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #25 Skrevet 16. januar 2017 Herregud! Hva er dette for en gruppe? Kommentarfeltene under innlegg er jo helt kokko! Spesielt der hvor en advarer mot en advokat... Hvorfor er slike grupper åpne? Har de ikke vett til å ikke legge ut alt mulig offentlig? Anonymous poster hash: 9edb6...6a0 Enig i at gruppen er tragisk. MEN! Det har skjedd litt for mye rart i barnevernet i det siste, både det som kommer frem i media, og det som jeg selv har sett. Jeg bor i mellomstor norsk by og har 2 nære slektninger, samt en venninne, som er fosterhjem. De får null oppfølging fra barnevernet. Venninnen fikk huset rasert av fosterbarnet med spesielle behov, men barnevernet nekter å dekke skadene. Hun må ut med over 200 000 for å reparere huset. Som følge av det er hun nødt til å si opp kontrakten med dem, slik at gutten må flyttes til nytt fosterhjem. Hun har ikke råd til å fikse huset hele tiden. Et familiemedlem har en fosterdatter med spesielle utfordringer (PTSD og diverse annet). Null oppfølging, til tross for at fosterforeldrene har ringt, dukket opp på kontoret og bedt om hjelp. Det virker som i vår kommune er det viktigste å fjerne barnet fra skadelige omgivelser, noe som selvfølgelig er topp, men de som overtar disse skadede barna får ingen oppfølging. Det er ikke greit, og det får ingen konsekvenser når barnevernet ikke gjør jobben sin. Så har man hatt saker i media der barnevernet har forfalsket dokumenter, driti i rettskraftige avgjørelser fra tingretten og styrt på. Tilfeller der foreldrene MÅ møte barnevernet 3 ganger i uka på dagtid, slik at de mister jobben og havner på sosialen. Og annen type slett behandling. Problemet er at det får INGEN konsekvenser for barnevernsansatte. Jeg har ikke hørt om at den som forfalsket dokumenter i Erik og Natasha-saken har fått bøter eller fengselsstraff, slik vi vanlige dødelige får når vi forfalsker offentlige papirer. Ikke har de fått sparken heller. Det skjer heller ikke noe med dem som nekter å lever barna til foreldrene, selv om saken er endelig avgjort i rettssystemet. Andre folk som nekter å etterkomme rettskraftige dommer får besøk av onkel politi, som gjennomfører dommen. Men disse virker å være fredet for kritikk, sanksjoner og konsekvenser. Sånne som forfalsker dokumenter, ikke etterkommer dommer og styrer med selvjustis på annen måte og med det ødelegger for andre, burde ha fått sparken og problemer med å bli ansatt andre plasser, pluss en saftig bot. Men, på lik linje med helsepersonell og politi som driter seg ut, får disse ikke noe konsekvenser og kan fortsette med det de gjør. Det er jo varslet granskning av barnevernet nå, så jeg tror det blir bra. Saksbehandlere som holder seg til lover, god forvaltningsskikk og god folkeskikk får fortsette, og de som driver med ulovlig praksis får konsekvenser. Det vil bare føre til bedring av barnevernets tilbud til barn og foreldre. Anonymous poster hash: 0f4ed...dd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå