Gå til innhold

Bankkort til barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er litt forskjellig fra bank til bank. I banken vår har de noe som heter lommepengekort for barn mellom 8 og 12, så har de ungdomskort for de mellom 13 og 17.

Begge mine gutter på 13 og 15 har begge ungdomskortet, veldig greit. Kontoene deres har jeg i min nettbank, så jeg bare kan overføre lommepenger, penger til frisør osv til dem når de trenger det.

Nettbank får de ikke før de blir 15 i vår bank og det er litt slitsomt, for yngste får ikke sjekket saldoen sin selv, jeg må sjekke i min nettbank. 15-åringen har mobilbank og kan sjekke saldo selv.

Anonymous poster hash: 32c3c...2a2

Annonse

Datteren min på 12 har fått mitt kort. Dvs, har opprettet en konto i mitt navn med mitt navn på kortet, men uten bilde.

Anonymous poster hash: d45e0...bed

Hvorfor ikke opprettet eget til henne? Ditt bankkort er personlig og det er vel kjipt for henne om hun skulle komme opp i situasjoner hvor hun feks mistenkes for svindel?

Her har 13 åringen hatt kort i et års tid. Fungerer veldig bra og kortet er tilpasset med sperrer for nettkjøp og med beløpsgrense. Han og vi har full oversikt over saldo/kjøpshistorikk.

Anonymous poster hash: b4738...6cc

Her fikk guttungen kort når han var 10-11 tror jeg. Han fikk bytte til nytt når han var over 13. Jentungen fikk når hun var 9-10. Som sagt så har man ikke så mange valg hvilket kort de skal ha. Men de fleste bankene har nok et alternativ. Veldig kjekt at de har kort, og vi slipper å ha kontanter slengende hele tiden.

Anonymous poster hash: 16c44...ba0

Gutten vår på 12 fikk i fjor (mener jeg det var). Sparebanken Vest. Han har noe som heter Smart kort ung. Han har egen nettbank. Han er veldig opptatt av penger, og flink å spare. Han syns det var spenennde å få egen bankkort og har full kontroll på hver krone han bruker. Syns det er viktig at de lærer seg kortbruk, det er jo det man bruker mest når man blir eldre. Er også greit å slippe å bære rundt på kontanter for ham når han skal noe.

Anonymous poster hash: f9ac4...d59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...