Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #1 Skrevet 15. januar 2017 Som har barn som går der eller kjenner noen som går der? Vil barn som går på montesorri-skolen ha likt utgangspunkt når de kommer på videregående? Vurderer å søke sønnen min inn på montesorri, han går på ungdomsskolen. Men har så lite kjennskap at jeg er veldig usikker. Alle meninger og erfaringer taes imot med takk 😊 Anonymous poster hash: 20589...b9a
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #2 Skrevet 15. januar 2017 Jeg har to barn på montessori. Min erfaring er at de står mye sterkere faglig en de fra offentlig skole. Bare spørr om du lurer på noe Anonymous poster hash: 2f15a...261
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #3 Skrevet 15. januar 2017 Jeg har to barn på montessori. Min erfaring er at de står mye sterkere faglig en de fra offentlig skole. Bare spørr om du lurer på noe Anonymous poster hash: 2f15a...261 Jeg lurer på masse! 😄 Følger de vanlig pensum? Hvor gamle er barna dine? Min sønn går i 8.trinn. Han har adhd, men om fokuset er på plass, er han sterk faglig. Problemet er at de ikke hr bemanning til å tilrettelegge og han hr ikke krav på noe fordi hn er "for flink". Men "for flink" betyr rett og slett av han ikke hr stryk i alle fag! Han kan få toppkarakter i muntlig, men nesten stryk i skriftlig. Men de har ikke bemanning til å gi han muntlige prøver. De forstår ikke utfordringene hans, og tror han klarer å sitte mellom 45 min og 1.5 time med konsentrert jobbing. Hi Anonymous poster hash: 20589...b9a
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #4 Skrevet 15. januar 2017 Jeg lurer på masse! 😄 Følger de vanlig pensum? Hvor gamle er barna dine? Min sønn går i 8.trinn. Han har adhd, men om fokuset er på plass, er han sterk faglig. Problemet er at de ikke hr bemanning til å tilrettelegge og han hr ikke krav på noe fordi hn er "for flink". Men "for flink" betyr rett og slett av han ikke hr stryk i alle fag! Han kan få toppkarakter i muntlig, men nesten stryk i skriftlig. Men de har ikke bemanning til å gi han muntlige prøver. De forstår ikke utfordringene hans, og tror han klarer å sitte mellom 45 min og 1.5 time med konsentrert jobbing. Hi Anonymous poster hash: 20589...b9a Min datter går i 6. Og sønnen min i 1. De følger vanlig norsk pensum, men det inntrykket jeg har fått er at de går dypere inn i vert tema de holder på med. Jeg var meget bekymret før min sønn begynnte. Han har også tydelig tegn til ADHD (ikke utredet) og er veldig asosial av seg. Men han trives og mestrer ting veldig godt. Montessori er litt 50/50 noen trives veldig godt noen ikke i det hele tatt. Barna for mye større frihet til å velge selv hva de ønsker og bestemmer selv når de trenger en liten pause. Det er litt "universitet" preg over måten de lærer på rett og slett. Men det er ikke en "lett" skole de skall prestere men mer på sine egne premisser en på offentlig skole. Anonymous poster hash: 2f15a...261
vetra Skrevet 15. januar 2017 #5 Skrevet 15. januar 2017 Det er veldig forskjell på kvaliteten på de ulike Montessori skolene. Skolen i Drammen anbefales ikke.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #6 Skrevet 15. januar 2017 Det er veldig forskjell på kvaliteten på de ulike Montessori skolene. Skolen i Drammen anbefales ikke. Vi bor i drammen!!! 🙈🙈🙈 Hvorfor anbefales ikke den? Hi Anonymous poster hash: 20589...b9a
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #7 Skrevet 15. januar 2017 Vi bor i drammen!!! 🙈🙈🙈 Hvorfor anbefales ikke den? Hi Anonymous poster hash: 20589...b9a Det er to Montessoriskoler i Drammen. Drammen montessori skole og Heltberg barne og ungdomsskole. DMS har det vært mye "tull" på, Heltberg får veldig bra omtale og skåret veldig høyt på elevundersøkelsen. Anonymous poster hash: 3fee2...b6e
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #8 Skrevet 15. januar 2017 Det er to Montessoriskoler i Drammen. Drammen montessori skole og Heltberg barne og ungdomsskole. DMS har det vært mye "tull" på, Heltberg får veldig bra omtale og skåret veldig høyt på elevundersøkelsen. Anonymous poster hash: 3fee2...b6e Google heltberg nå, og ja - det så bra ut! Fant også avisartikler om montesorri drammen, det var ikke så bra 🙈 Anonymous poster hash: 20589...b9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå