Gå til innhold

Følte meg så utrolig utenfor og verdiløs på jobben i dag....:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gjeng med damer fra jobben skal tydeligvis drikke vin og kose seg sammen i kveld. De blir en 6-7 stykker skjønte jeg det som (ganske stor andel av damene som er fast ansatt da) Først virket det som det var "de eldre" - de som er over 40, men så kom det jo frem at blant annet ei som startet mye etter meg og som er en del yngre også er invitert.... 

De snakket MASSE om dette i dag, hvem som skulle hente hvem osv osv. Jeg følte meg så utrolig utenfor, og så dum... var den eneste som ikke var invitert virket det som... ihvertfall av oss som var på jobb i dag. Merker at jeg egentlig har lite lyst til å dra på jobb i morgen... føler meg så utenfor og teit... 

Føler meg generelt utenfor om dagen. Jeg er vel omtrendt den eneste som er gift eller i et forhold der om dagen, resten av damene er skilt eller single.... og 2 i "den indre kretsen" er også VELDIG nyskilt. Alt prat går i dette om dagen - aleneforeldre tilværelse, barnefrie uker, nye leiligheter, problemer med x menn osv... jeg er rett og slett ikke interessant... og ikke inkludert...

Er så leit, og kjipt :(

Anonymous poster hash: 82527...652

Fortsetter under...

Skrevet

En gjeng med damer fra jobben skal tydeligvis drikke vin og kose seg sammen i kveld. De blir en 6-7 stykker skjønte jeg det som (ganske stor andel av damene som er fast ansatt da) Først virket det som det var "de eldre" - de som er over 40, men så kom det jo frem at blant annet ei som startet mye etter meg og som er en del yngre også er invitert....

De snakket MASSE om dette i dag, hvem som skulle hente hvem osv osv. Jeg følte meg så utrolig utenfor, og så dum... var den eneste som ikke var invitert virket det som... ihvertfall av oss som var på jobb i dag. Merker at jeg egentlig har lite lyst til å dra på jobb i morgen... føler meg så utenfor og teit...

Føler meg generelt utenfor om dagen. Jeg er vel omtrendt den eneste som er gift eller i et forhold der om dagen, resten av damene er skilt eller single.... og 2 i "den indre kretsen" er også VELDIG nyskilt. Alt prat går i dette om dagen - aleneforeldre tilværelse, barnefrie uker, nye leiligheter, problemer med x menn osv... jeg er rett og slett ikke interessant... og ikke inkludert...

Mamge hurper i sykrpleieryrket. Mye baksnakking og mye utestenging.

Anonymous poster hash: 854bf...d7f

Skrevet

Dårlig gjort uansett. klem

Anonymous poster hash: 2719c...d2f
Skrevet

Hvordan skal man lære barna at utestenging ikke er ok når voksne holder på slik? Ikke greit!

Anonymous poster hash: 17fc0...844

Skrevet

Det der er slettes ikke bra, og et godt eksempel på at det å inkludere alle (type "alle jentene i klassen i bursdag") ikke har noen aldersfrist.

På min arbeidsplass er de veldig oppmerksomme på dette, dersom noen snakker om å gå ut å ta en lønningspils eller lignende blir det alltid sendt ut en fellesmail for å høre om flere har lyst. Når nye begynner er det alltid noen som tar initiativ til å legge dem til mailingliste med én gang, og spørre dem spesielt om de vil være med på julebord etc dersom det står for døren. Og slik burde det være! Det koster så lite å være inkluderende, og betyr så mye for den enkelte - spesielt nye, deltidsansatte etc.

Skjønner godt at dette blir vanskelig å ta opp HI, har dere en person med personalansvar som du kunne snakke med? Dette er faktisk ikke noe som bare er ditt problem, men viser fundamentale mangler og dysfunksjon i arbeidsmiljøet - noe som absolutt kan påvirke trivsel og arbeidsevne.

Disse damene trenger å gjøres oppmerksome på at:

1. De forsikrer seg om at alle har fått tilbudet om å bli med dersom de fleste damene på jobben skal.

2. De ikke går og babler og legger ut om dette hele dagen dersom det bare er et lite utvalg som er invitert.

Anonymous poster hash: 192fb...258

Skrevet

Hvordan skal man lære barna at utestenging ikke er ok når voksne holder på slik? Ikke greit!

Anonymous poster hash: 17fc0...844

Lett. Inkluderingen er i bhg,skole,på jobb, men på fritiden bestemmer både unger og voksne selv hvem de vil være sammen med.

Anonymous poster hash: cba93...901

Annonse

Skrevet

Syns dette er mobbing !!! Om de ikke liker deg like godt som resten så bør de la deg bli med. Blir for dumt

Anonymous poster hash: ac452...817

Skrevet

Må ALLE være med på ALT? Slitsomt!

Anonymous poster hash: 919de...8f2

Skrevet

Lett. Inkluderingen er i bhg,skole,på jobb, men på fritiden bestemmer både unger og voksne selv hvem de vil være sammen med.

Anonymous poster hash: cba93...901

Men er det grei oppførsel å drive å snakke så åpenlyst om slikt på jobb i påhør av den eneste som ikke er invitert, synes du? I mine øyne er det slik tenåringer og tweens oppfører seg.

Anonymous poster hash: 7a799...883

Skrevet

Skjønner godt du føler det sånn. God klem din veg. Hev deg over det og lat som om du ikke bryr deg om det. Kan jo være det var de single som var ute å moret seg :)

Anonymous poster hash: c3876...22d

Skrevet

Men er det grei oppførsel å drive å snakke så åpenlyst om slikt på jobb i påhør av den eneste som ikke er invitert, synes du? I mine øyne er det slik tenåringer og tweens oppfører seg.

Anonymous poster hash: 7a799...883

Man skal unnlate å snakke om sine fritidsplaner fordi noen kan bli støtt over å ha en mindre interessant fritid? Hehe, lykke til med den.

Skrevet

Hallo. så det er ok at f.eks 7 av 8 damer på en arbeidsplass planlegger noe gøy sammen !! Det er så lite greit som det går an. Alle bør få tilbudet. Dere som mener noe annet mangler empati og mye annet. Dere er nok mødrene til alle drittungene som mener barna deres aldri gjør noe galt og går til angrep på de som forteller dere ar barna deres gjør noe galt. Det er dere som skaper mobbere. Voksne trenger også å føle seg inkludert !!!! Jeg hadde sykmeldt meg !!! Dette er bare slemt. Misliker man noen på jobben så mye må man hvertfall ha vett til å holde planene for seg selv

Skrevet

Man skal unnlate å snakke om sine fritidsplaner fordi noen kan bli støtt over å ha en mindre interessant fritid? Hehe, lykke til med den.

Det er noe som heter å ta hensyn... Ukjent fenomen?

Anonymous poster hash: 72b35...e5b

Annonse

Skrevet

Huff så kjipt HI!

Skjønner deg godt jeg, kjedelig å føle seg utenfor!

Jeg syns at hvis man er mer enn et par-tre stykker som skal noe så får man holde veldig kjeft om det foran de som ikke er inviterte. 6-7 stykker er mange og det er kjempebarnslig å åpenbart holde noen utenfor ved å diskutere happeningen på jobb. Det er dårlig av kollegaene dine.

Kos deg med partneren din i kveld og hev deg over det :)

Anonymous poster hash: 30746...ba9

Skrevet

Skal og skal... Heldigvis er de fleste både enkeltpersoner og arbeidsplasser opptatt av at man skal være et ok medmenneske og bidra til et godt arbeidsmiljø.

Det er forøvrig også samfunnsøkonomisk nyttig, da man forebygger sykefravær og legger til rette for trivsel, noe som gir energi og overskudd som kommer arbeidsgiver til nytte.

Anonymous poster hash: 192fb...258

Skrevet

Skjønner deg godt!

En plass jeg jobbet før (som vikar, men hadde vært der ca 5 mnd) skulle ha tacokveld på jobben etter arbeidstid. De var 16 stykker (damer) og det var kun jeg som ikke var invitert. Følte meg så utrolig dum! Turte ikke å si noe heller.   

Anonymous poster hash: 1a43b...a8c
Skrevet

Men om du ikke er interesser i å delta i praten, hvordan forventer du da å bli invitert? I de aller fleste tilfeller der vi damene på jobb planlegger å ta en øl eller vin samme, så opereres det ikke med formell invitasjon. Vi bare prater om det i lunsjen og avtaler hvor og når i pausene. Kanskje du skal begynne å interessere deg og delta i samtalene.

Anonymous poster hash: ef41e...fc1

Skrevet

Er det det du tolket ut av dette? Skjønner ikke du at det kan være fælt å være den eneste som ikke er inkludert? Er det slitsomt å være inkluderende?

Skrevet

Kan det ikke bare være en glipp?

Jeg hadde bare spurt hva skjer? Og er det greit om jeg kommer? Ikke værre en det vel.

Skjer ganske ofte på jobben min også at folk har planer sammen etter arbeidstid. Menge unge som ikke har barn eller er single, som ofte går ut å drikke eller lignende. Jeg er sjeldent med, men av og til kommer "lysten" over meg (til å dra på fest med øl i en plastikkpose) og da slenger jeg meg med.

Så kan jo bare være de tenker at du ikke er interessert. Mye som kan bli oppklart med litt kommunikasjon.

Skrevet

Skjønner deg godt, er litt sånn på jobben min også. Det er vondt :(

Anonymous poster hash: 6571f...212
Skrevet

Mamge hurper i sykrpleieryrket. Mye baksnakking og mye utestenging.

Anonymous poster hash: 854bf...d7f

Hvor ser du at HI er sykepleier?

Anonymous poster hash: 673b8...6c8

Skrevet

Men sånn jeg forstår det, så er ikke du den eneste som ikke er invitert? 

Jeg jobber et sted hvor vi er mange som finner på ting privat. Vi er ulike "klikker", og det hadde blitt helt unaturlig om jeg skulle bli bedt eller be noen som jeg ikke er i "klikk" med. Må presisere at det ikke er dårlig miljø hos oss, og det er ikke sånne negative klikker, men heller det at man blir kjent og så spiser lunsj, tar pauser og etter hvert finner på ting sammen med de man trives best med. 

Ville imidlertid ikke bedt alle unntatt en person for eksempel.

Hvis det skal være lønningspils, så sendes det som regel ut en mail til alle, og da er det fritt frem. 

Anonymous poster hash: fd83a...a6a
Skrevet

Hallo. så det er ok at f.eks 7 av 8 damer på en arbeidsplass planlegger noe gøy sammen !! Det er så lite greit som det går an. Alle bør få tilbudet. Dere som mener noe annet mangler empati og mye annet. Dere er nok mødrene til alle drittungene som mener barna deres aldri gjør noe galt og går til angrep på de som forteller dere ar barna deres gjør noe galt. Det er dere som skaper mobbere. Voksne trenger også å føle seg inkludert !!!! Jeg hadde sykmeldt meg !!! Dette er bare slemt. Misliker man noen på jobben så mye må man hvertfall ha vett til å holde planene for seg selv

"Alle bør få tilbudet" - jeg ler meg ihjel!

Både på jobben og i andre fora velger jeg mine venner HELT selv. Og de menneskene som er for kjedelige til at jeg gidder å være sammen med dem, de blir ikke mine venner og får heller ikke noe tilbud om det.

Vennskap skal gå begge veier, vet du. Og hvis det ikke er noe å hente i det for meg, så gidder jeg ikke.

Anonymous poster hash: f08f8...e75

Skrevet

Neida, det trengs ikke. Men dette gjelder innen visse grenser.

Er det tre av 10 på jobben som skal møtes er det greit, er det 9 av 10 er det ikke greit å utelate den siste!

Gått glipp av viktig barndoms-lærdom du tydeligvis...

Anonymous poster hash: c06db...7fc

Skrevet

Voksne folk må da tåle litt. Hun var ikke den eneste som ikke var invitert. Men det er jo så mange "høysensitive" som tar alt i verste mening.

Anonymous poster hash: 54ba2...4b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...