Gå til innhold

Mallorca rundt 20 april...alt for utrygt ift vær?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vannet er kaldt, det er få hoteller som har oppvarmet vann og sola har ikke varmet det skikkelig opp enda

Været kan du være både heldig og uheldig med på den tiden, kan være skikkelig kaldt om kvelden, og sur vind om dagen

Anonymous poster hash: 4b9ff...581

Annonse

Mallorca er overhode ikke værtygt på den tiden. Tviler sterkt på at det blir strandvær.

Har ikke tenkt oss på stranden, men det er er et lunt oppvarmet badebasseng på det hotellet vi i så fall bestiller på..

Anonymous poster hash: b7826...3db

Nei det hadde jeg ikke gjort. Hadde ikke giddet kaste vekk ferieuker og penger på norsk vår. Jeg har bodd lenge på Mallorca i Alcudia og på den tiden er vannet kaldt og kvelden er kalde. Regner ofte gjør det og. Velg heller feks Kypros.

Anonymous poster hash: 215f6...440

Har vært der rundt den tiden. Hadde ca 50-50 med sol og overskyet. Kaldt i sjøen men badet et par ganger. Litt kjølig på kvelden. Men deilig med lite folk rundt omkring. Hadde sur vind noen dager, og været vekslet hele tiden. Var på stranden, gikk i bikini og badet litt, men ville ventet et par tre uker.

Hvis det er for å reise utenfor sesong så ville jeg heller reist i andre enden. Nå kjenner jeg ikke været på Mallorca, men jeg har vært i Hellas i overgangen september/oktober. Da er været som regel fint og vannet er i tillegg varmt og godt etter oppvarming gjennom en hel sommer.  

Anonymous poster hash: 59aa6...ea8

Vi var der i månedsskiftet mai/juni. De to første dagene blåste det så mye at ungene gikk med fleecejakke på dagtid. De to siste dagene var det nydelig.

Vi drar aldri tilbake til Mallorca før fellesferien, altfor kaldt og usikkert.

Anonymous poster hash: 2aaea...8c2

Annonse

Var der i i overgang april/mai engang. ALDRI igjen. Iskaldt vann i sjøen og mygg-helvete jeg aldri i verden hadde sett for meg... Ble totalt spist opp! Var normalt for årstiden ble vi fortalt da.

Anonymous poster hash: acd2a...b7d

Ok :-) Ikke mallorca da! Hva med Chania i Hellas? Jeg har bodd i Retymnon selv, men jeg kom dit i midten av mai...da var det godt og varmt. Og jeg husker at Chania var myyyye varmere, men det var i juni/Juli..

Ok :-) Ikke mallorca da! Hva med Chania i Hellas? Jeg har bodd i Retymnon selv, men jeg kom dit i midten av mai...da var det godt og varmt. Og jeg husker at Chania var myyyye varmere, men det var i juni/Juli..

Vi var i chania i april i fjor. Bodde i agia marina. Hadde en super ferie. 21-26 grader og sol hele uka. Litt overskyet et par dager. Litt kaldt etter min smak i sjøen og i bassenget, men mannen og barna badet og synes det gikk helt fint.

De åpnet for sesongen den uka, så det var stille og rolig.

Litt småkjølig om kvelden, men holdt med en tynn genser.

Kan egentlig sammenlignes med en norsk sommer.

Var ellers veldig grønt og frodig på øya. Vi leide vil og kjørte litt rundt å titta.

Både vi og ungene storkoste oss og gleder oss masse til å reise tilbake den 20. April i år.

Vi har tidligere reist et par ganger til gran canaria i april. Der har det vært stortsett samme vær og temperaturer som vi hadde på Kreta.

Liker forøvrig Kreta bedre enn gran canaria.

Anonymous poster hash: ed70e...851

Har vært der i slutten av april /starten på mai og hadde blandet vær. De første dagene lå tempen mellom 16 og 18 grader, og vekslet mellom sol, overskyet og regn. Hvis du vil til Mallorca og vil ha godt vær, men ikke for varmt, er midten på mai (rundt 17. Mai) veldig bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...