Gå til innhold

Brenne egen cd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lengere mulig og brenne egen cd? Hvor kan man eventuelt laste ned musikk??

Anonymous poster hash: 9c090...c6e

Skrevet

Hva med å KJØPE musikk, sånn at musikerne også har noe å leve av?

Anonymous poster hash: f296f...7c0

Skrevet

Hva med å KJØPE musikk, sånn at musikerne også har noe å leve av?

Det kan godt være det HI mente. Kjøpe og laste ned musikk, for så å brenne ut den på en cd.

Ikke vær fordomsfull. Følg med i tiden i stedet. I dag laster de fleste ned musikk - de har betalt for. De færreste kjøper CD lenger.

Å brenne CD er noe vi gjør med en gammel laptop fordi ungene ellers kunne funnet på å ødelegge CDer som ville kostet skjorta å erstatte. Vet du hva? Det er faktisk lov å kopiere CD-plater som alt er betalt for.

Anonymous poster hash: 26313...7e3

Skrevet

Jeg mener og kjøpe musikk ja også brenne ut på cd hjemme. Tenker på at barna kan spille på cd spiller på rommet sitt. Vet det er mange cder i butikken men her vil unga ha de og de sangene gjerne på samme cd og da blir det dyrt og kjøpe alle cdene med de forskjellige sangene på for at de skal få de sangene de vil ha..

HI

Skrevet

Jeg mener og kjøpe musikk ja også brenne ut på cd hjemme. Tenker på at barna kan spille på cd spiller på rommet sitt. Vet det er mange cder i butikken men her vil unga ha de og de sangene gjerne på samme cd og da blir det dyrt og kjøpe alle cdene med de forskjellige sangene på for at de skal få de sangene de vil ha..

HI

Jeg er sååååå gammeldags at jeg gjør det på den måten.

Kjøper de sangene jeg vil ha på iTunes og brenner de ut på cd.

Anonymous poster hash: 50495...76d

Skrevet

Bare laste ned iTunes på pcen da? Også kjøpe sangene der??

HI

Skrevet

Det kan godt være det HI mente. Kjøpe og laste ned musikk, for så å brenne ut den på en cd.

Ikke vær fordomsfull. Følg med i tiden i stedet. I dag laster de fleste ned musikk - de har betalt for. De færreste kjøper CD lenger.

Å brenne CD er noe vi gjør med en gammel laptop fordi ungene ellers kunne funnet på å ødelegge CDer som ville kostet skjorta å erstatte. Vet du hva? Det er faktisk lov å kopiere CD-plater som alt er betalt for.

Hvis hun kjøper musikk allerede, vet hun hvor den finnes å få tak i (også i ikke-fysisk versjon.)

Jo, jeg vet godt at cd-formatet ikke selger som før. Jeg er musiker selv... Men å laste ned for SÅ å brenne, det mener du er å henge med i tiden? 😂😂😂😂😂

Skrevet

Hvis hun kjøper musikk allerede, vet hun hvor den finnes å få tak i (også i ikke-fysisk versjon.)

Jo, jeg vet godt at cd-formatet ikke selger som før. Jeg er musiker selv... Men å laste ned for SÅ å brenne, det mener du er å henge med i tiden?

Musikernes fremtid er innenfor live fremføring. Enten på en stor scene foran flere 100.000 mennesker, eller på en liten cafe med folk som bare nyter stemningen. Fremtiden for musikerne er innenfor live fremføring. Å forvente at CD-salget i dag skal være like stort som før milleniumsskiftet er å være naiv og dum, i tillegg til å være den som venter på sin egen konkurs.

Musikksalget er kun en "reklamekanal" for å få solgt seg som artist i disse dager. For få musikere skjønner dette og utnytter seg av dette.

Skrevet

Bare laste ned iTunes på pcen da? Også kjøpe sangene der??

HI

Ja. Og da kan du lage egne spillelister som du brenner til cd :)

Anonymous poster hash: 50495...76d

Skrevet

Musikernes fremtid er innenfor live fremføring. Enten på en stor scene foran flere 100.000 mennesker, eller på en liten cafe med folk som bare nyter stemningen. Fremtiden for musikerne er innenfor live fremføring. Å forvente at CD-salget i dag skal være like stort som før milleniumsskiftet er å være naiv og dum, i tillegg til å være den som venter på sin egen konkurs.

Musikksalget er kun en "reklamekanal" for å få solgt seg som artist i disse dager. For få musikere skjønner dette og utnytter seg av dette.

"For få musikere skjønner dette", faktisk 😂😂😂😂

Det neste blir vel at du anbefaler meg å gjøre gratisoppdrag for å reklamere for meg selv.

Du, jeg tror faktisk ikke det er noen verdens ting du kan lære meg om hvordan musikere skal tjene penger. Men han her kan sikkert lære deg noe: http://www.ballade.no/sak/10-kjipe-rad-til-den-blivende-musiker/

Skrevet

Ja, mange musikere tror at det bare er til å slippe en singel og så skal pengene renne inn på konto. Slik er det nok ikke lenger. Musikere må jobbe akkurat som alle oss andre. Før i tiden, for lenge siden, på 90-tallet, så var det slik at radioen spilte de sanger de mente var bra. Det gjorde at artister ble hørt av en større del av befolkningen. Så kom TONO og sa at fra nå av skal alle radiostasjoner betale for å sende musikk, skal betale for å gi artister gratisreklame. Nå er det vanskelig å bli hørt som vanlig artist. Så den beste måten å både nå ut til folk på, bli hørt, for så å etter hvert få solgt musikken sin på, i dag er å drive live musikk, live oppføringer. Men musikerlivet er hardt, en må, som alle andre i samfunnet, jobbe hardt for å tjene penger og en kan ikke forvente seg å bli rik.

Så jo, jeg har en hel del jeg kan lære deg om hvordan musikere kan og skal tjene penger. Jeg vet faktisk en hel del om det.

Skrevet

Brenne CD med musikk fra iTunes går helt fint det.

Men Spotify eller iTunes på en telefon eller nettbrett, pluss en enkel Bluetooth-høyttaler er jo mye enklere å håndtere, og koster et par hundrelapper...

Kan lage de samme spillelistene der som du ellers ville laget på CD.

Anonymous poster hash: a92a1...676

Skrevet

Ja, mange musikere tror at det bare er til å slippe en singel og så skal pengene renne inn på konto. Slik er det nok ikke lenger. Musikere må jobbe akkurat som alle oss andre. Før i tiden, for lenge siden, på 90-tallet, så var det slik at radioen spilte de sanger de mente var bra. Det gjorde at artister ble hørt av en større del av befolkningen. Så kom TONO og sa at fra nå av skal alle radiostasjoner betale for å sende musikk, skal betale for å gi artister gratisreklame. Nå er det vanskelig å bli hørt som vanlig artist. Så den beste måten å både nå ut til folk på, bli hørt, for så å etter hvert få solgt musikken sin på, i dag er å drive live musikk, live oppføringer. Men musikerlivet er hardt, en må, som alle andre i samfunnet, jobbe hardt for å tjene penger og en kan ikke forvente seg å bli rik.

Så jo, jeg har en hel del jeg kan lære deg om hvordan musikere kan og skal tjene penger. Jeg vet faktisk en hel del om det.

Tror du må lære å skille mellom "plateartist" og "musiker" først. Det er to ulike ting. F eks Hanne Krogh er plateartist, men ingen musiker. Og siden hun heller ikke komponerer sanger selv, vil ikke et Tono-medlemskap hjelpe henne.

Syns du heller skal prøve å

rådgi folk omkring kokkekunsten, basert på en sesong med Hellstrøm rydder opp. For din kunnskap om musikkmarkedet er like overflatisk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...