Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #26 Skrevet 14. januar 2017 Tok en kl 10 igår kveld ca... våknet opp lys våken nå og merker ikke så mye enn at jeg er avslappet :/ Anonymous poster hash: 85760...984 Da tåler du de greit, ta to i kveld så sover du nok lengre. Anonymous poster hash: 702f5...984
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #27 Skrevet 14. januar 2017 Sovnet igjen og våknet nå.. var vanskelig å stå opp haha men føler meg fin litt sløv bare ... Anonymous poster hash: 85760...984
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #28 Skrevet 14. januar 2017 Er det noen som opplever å bli gladere av dem? Anonymous poster hash: 85760...984
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #29 Skrevet 14. januar 2017 Er det noen som opplever å bli gladere av dem? Anonymous poster hash: 85760...984 Det er jo ikke happy-dop... Men den skal fungere stemningsregulerende, så hvis du lider av depresjon kan det jo tenkes du bil merke litt på sikt. Men dosen må sikkert være noe høyere da. Anonymous poster hash: d07d8...257
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #30 Skrevet 14. januar 2017 Trenger stemningsstabiliserende men kunne tenkt meg noe som gjør meg litt gladere også Anonymous poster hash: 85760...984
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #31 Skrevet 14. januar 2017 Jeg er psykiater, Seroquel brukes i lave doser mot søvnvansker, har god effekt mot fysisk uro og tankekjør som forstyrrer søvn. I høyere doser er det et antipsykotisk middel, men som de fleste psykofarmaka og mange andre legemidler har det flere bruksområder. Alvorlig og langvarig søvnmangel medfører både psykisk og fysisk stress, som ubehandlet kan utvikle seg til psykisk sykdom over tid, som f.eks. depresjon og psykose. Seroquel er ikke vanedannende, slik som Zopiklone og Stilnoct. Det er ikke vanlig brukt som stemningsstabliserende, men de fleste får et løft av stemningsleiet når søvn kommer på plass. Det er generelt ikke lurt å spørre om råd når det gjelder medikamentell behandling på et anonymforum, har du spørsmål angående medisinene du får, spør din LEGE. Helsepersonell skal informere godt ved behandlingsstart, men har man likevel spørsmål er det bedre å få svar fra en med medisinskfaglig kompetanse enn å sitte hjemme og bekymre seg for. ALLE medisiner har bivirkninger, men det har søvnmangel også. Anonymous poster hash: 837e6...355
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #32 Skrevet 14. januar 2017 Tusen takk for svar Anonymous poster hash: 85760...984
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #33 Skrevet 14. januar 2017 Jeg gikk på denne mot psykose. Kunne kutte ut sovemedisinen jeg gikk på når jeg begynte på denne og det virket bedre på søvnen enn sovemedisinen, men jeg fikk veldig hangover å valgte til slutt å bytte medisin på grunn av det. Jeg fungerte ikke på jobb eller hjemme og ble langtidssykemeldt. Etter at jeg byttet medisin kom jeg meg tilbake i jobb, men fikk problemer med søvnen igjen. Når det er sagt så gikk jeg som sagt på denne for psykoser å gikk på store doser. Anonymous poster hash: be043...c23
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #34 Skrevet 15. januar 2017 Er det "ukritisk" å ta et utprøvd legemiddel mot en lidelse du faktisk har...? Anonymous poster hash: d07d8...257 Nå er det søvn man får det for, ikke lidelsene det egentlig skal hjelpe mot. De er for folk med psykose Anonymous poster hash: 16a64...493
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #35 Skrevet 15. januar 2017 Nå er det søvn man får det for, ikke lidelsene det egentlig skal hjelpe mot. De er for folk med psykose Anonymous poster hash: 16a64...493 Nei, det fins mange medisiner som har mer enn en effekt. Jeg har f eks fått et kvalmestillende middel som også brukes mot psykose... Et annet kvalmestillende middel, Thalidomid, kom i miskreditt fordi det ga fosterskader. Men så viser det seg å ha effekt mot kreft... Anonymous poster hash: d07d8...257
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #36 Skrevet 15. januar 2017 For ikke å snakke om Aspirin, som var mot smerter, men som også viste seg å virke blodfortynnende og som nå gis mot det i tillegg. Anonymous poster hash: d07d8...257
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #37 Skrevet 15. januar 2017 Nei, det fins mange medisiner som har mer enn en effekt. Jeg har f eks fått et kvalmestillende middel som også brukes mot psykose... Et annet kvalmestillende middel, Thalidomid, kom i miskreditt fordi det ga fosterskader. Men så viser det seg å ha effekt mot kreft... Anonymous poster hash: d07d8...257 Så man skal ukritisk ta i mot medisiner fra fastlege? Ikke være usikker? Ikke stille spørsmålstegn? For jeg tar aldri noe ukritisk. Jeg stiller spørsmål og jeg blir skeptisk når medisinen egentlig er for noe annet. Det er ikke merkelig i det hele tatt vel? Anonymous poster hash: 16a64...493
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #38 Skrevet 15. januar 2017 Har tatt I to dager nå og har sovet bra.. ikke noe dagen etter effekt og merker jeg er på mye bedre humør alt Anonymous poster hash: 85760...984
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #39 Skrevet 15. januar 2017 Legen skrev ut dette til meg for jeg har kraftig post traumatisk stress lidelse og får ikke sove.. aldri brukt før og er litt nervøs da jeg leste det er antipsykotikum ??? Noen med erfaringer? Anonymous poster hash: 85760...984 Jeg fikk det ikke for søvn men er det jeg bruker det til Anonymous poster hash: 23fa0...5de
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #40 Skrevet 21. januar 2017 Så man skal ukritisk ta i mot medisiner fra fastlege? Ikke være usikker? Ikke stille spørsmålstegn? For jeg tar aldri noe ukritisk. Jeg stiller spørsmål og jeg blir skeptisk når medisinen egentlig er for noe annet. Det er ikke merkelig i det hele tatt vel? Anonymous poster hash: 16a64...493 Jo, det er merkelig at du ikke tror fastlegens 6 år med utdannelse og deretter praksis gjør ham/henne mer egnet til å vurdere dette enn deg. Du må gjerne google deg til helsepanikk, men hvis man faktisk har en lidelse, og får et utprøvd middel som har vist seg å hjelpe mot den, så er det bare narsissistisk å tro at du likevel vet best. Anonymous poster hash: d07d8...257
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå