Gå til innhold

Nittedal.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å flytte til Nittedal. Noen som bor der eller som er godt kjent der?

Hvordan er det med kafeer der?

Hvor får jeg kjøpt garn og tilbehør?

Er det mange fine turveier for oss med hund, både boligområdet og i Nordmarka?

Er det er lite sted, så alle kjenner alle?

Hva savner du i større bosteder/byer som det ikke finnes i Nittedal?

Anonymous poster hash: ee0fa...9ea

Skrevet

Nå har faktisk Nittedal eget senter, samt at det kun er få minutters kjøring til Lillestrøm, Strømmen og Oslo.

Er ikke akkurat øde landet som det kan høres ut som.

Nittedal er helt greit, men langstrakt, så det kommer helt an på hvor du ender.

Skrevet

Nå har faktisk Nittedal eget senter, samt at det kun er få minutters kjøring til Lillestrøm, Strømmen og Oslo.

Er ikke akkurat øde landet som det kan høres ut som.

Nittedal er helt greit, men langstrakt, så det kommer helt an på hvor du ender.

Jeg tenker mest på Rotnes.

Skrevet

Noen som vet noen planer iforhold til utvidelse av Mosenteret eller flere butikker og kafeer i sentrum av Nittedal?

Skrevet

Jeg vurderer å flytte til Nittedal. Noen som bor der eller som er godt kjent der?

Bor der, Rotnes. Har bodd her i 3 år. Trives helt greit. Synes det er veldig vanskelig å bli kjent m folk her. Jeg oppfatter folk her som innesluttet, folkesky og svært lite intr. i å bli kjent m nye folk. Nå er det en god del innflyttere på Kruttverket- kanskje det er lettere der.

Det er tre små sentrum i Nittedal. Hagan, Rotnes og Åneby. Alle tre har butikker, Mosenteret er størst og ligger på Rotnes. En cafe på Mosenteret (Cafe/bakerikjeden "Bakeriet"), dessverre ikke noe særlig god mat, bakevarene helt standar, en Kina-restaurant, og en nystartet cafe som heter Nybrent, den ligger lengre opp i Stasjonsveien. Veldig gode bakevarer, men cafeen har kun 4 - 5 bord, så det er nesten alltid fullt der. Populært blant barselmødre ;-) Det var også en cafe på Hagan, men er usikker på om den fortsatt er der. Ingen cafe på Åneby, men en grill-sjappe.

Er absolutt ikke et sted hvor alle kjenner alle, men muligens de som har bodd her i generasjoner opplever det annerledes. Som sagt, Nittedal har mange innflyttere, da det stadig bygges her.

Jeg savner hjelp til småbarnsfamilier, slik som Home Start, en familie-kontakt eller lignende for familier uten stort nettverk eller familie.

Mange fine tur-områder. Har blitt trykket opp kart med mange turforslag som man kan få tak i, vi fikk det i posten, du får det sikkert i resepsjonen på Rådhuset.

Garn ble før jul solgt i en garn-butikk på Hagan, i samme bygg som Kiwi. Har ikke sett om butikken fortsatt er der etter jul ;-)

Nittedal er perfekt for de som vil ha naturen rett i nærheten, men samtidig være nær storbyen (25 min til sentrum m bil ).

Anonymous poster hash: 8e31e...5b4

Skrevet

Jeg vet det finnes endel frustrasjon i Rotnes område som omhandler at utbyggingen av boliger går raskere enn utbygging av infrastruktur. Skoler, barnehager, veinett etc er presset.

Det er heller ikke slik at man kan si det er gangavstand til Mosenterer fra hele Rotnes (synes jeg). Det er tildels lang avstand og det er også ganske bratt fra senteret og oppover til de nye byggefeltene. Så, avhengig av hva du evt skal ha, hvor god tid du har og hvilken årstid det, er det ikke alltid bare å stikke på senteret om du bor i feks Kruttverket (synes jeg!) Med årstid mener jeg at der vanligvis (ikke i år!) er mye snø i Nittedal og sa er det nødvendigvis ikke bare kos med barnevogn opp bakken, men mulig jeg er lat

Anonymous poster hash: b2528...b61

Skrevet

Har bodd på Rotnes i flere år og stortrives! Jeg har blitt godt kjent med mange, men når jeg tenker etter er de fleste innflyttere...

Nybrent er super, og det er planer om enda en kafé på stasjonen. Og så har du selvfølgelig Mosenteret, men jeg går ikke der. Typisk senterkafe og ikke spesielt koselig.

Det finnes ingen garnbutikker her nå, men du er en knapp halvtime fra Oslo S, så jeg kjøper stort sett garn på Oslo City.

Det er uendelig med turmuligheter! Masse veier og tusenvis av stier. Du kan f.eks gå fra Nygård, Kruttverket, Sørli, Tumyrveien, eller Skogveien, eller du kan dra over på solsida og gå fra Askkroken.

Det bor over 20.000 her, så alle kjenner ikke alle. Litt usikker på hvor mange som bor på Rotnes nå, for d flytter jo inn nye hver uke, men ca 6000. Her er 2 barneskoler og ungdomsskole med tre parallelle klasser, så man har en viss oversikt likevel.

Jeg savner faktisk ingenting, men jeg jobber i Oslo og har derfor alt jeg måtte trenge der.

Det er ellers et veldig aktivt idrettsmiljø (hvis du liker å trene kan du søke opp Hufserypene eller Kruttønnene på FB) og et rikt kulturliv for både barn og voksne - nytt kulturhus åpner i mars! Det skal bygges ny ungdomsskole (den gamle rives). Ja, det bygges ut mye i Kruttverket og all planlegging har nok ikke vært like god, men det skjer masse og jeg synes det stort sett er positivt!

Jeg vil ihvertfall anbefale deg å flytte hit! :-)

Anonymous poster hash: a85a6...888

Skrevet

Jeg har jobbet i Nittedal noen år og valgte i fjor og flytte dit. Har ikke angret.

Anonymous poster hash: 92eae...f03

Skrevet

Rotnes er et stort område. Fordelen med Rotnes er at du har buss og tog til Oslo.

Åneby ligger vel i Hakadal?? Men tog og buss der også. Synes selv Åneby er for langt ut på landet.

Jeg bor på Hagan og trives godt der.

Shopping er dårlig i Nittedal. Har du bil har du Metro, Strømmen og Triaden en kort biltur unna.

Turmuligheter er fantastisk. Google Lillomarka. Ved Rotnes er det mer trafikk i marka enn Hagan.

Har du bil så kan du jo kjøre fem minutter over til Romeriksåsen, (parkere i Rauerskauveien) der er det minimalt med mennesker i forhold til på Rotnes siden.

Jeg valgte Hagan rett og slett fordi det er nermest Oslo. Stor fordel med tog og buss, men bor du nære toget er du langt unna buss og omvendt.

Jeg liker Nittedal veldig godt og jeg synes det var lett å bli kjent med folk, nå er jeg veldig utadvendt selv da. Har fått tre gode venninner i voksen alder her.

Anonymous poster hash: ec023...9e4

Skrevet

På Hagan er det garnbutikk og en særdeles koselig cafe med veldig god mat 👍😊

Vi trives bra i Nittedal og har inntrykk av at de fleste gjør det.

Anonymous poster hash: 4f81e...187

Skrevet

De har garn på Kjærvik og på Nille på Mo Senter. Men det kvalifiserer kanskje ikke som garnbutikker 😊 Jeg bor i Hakadal og elsker det, men har nesten slutta å reklamere for dalen fordi det bekymrer meg at ingenting blir gjort med rv4 til tross for massiv utbygging. Det er vel planer, men de er et stykke fram i tid ettersom jeg har forstått.

Fot øvrig flotte turmuligheter både i Nordmarka og Romeriksåsen, både på ski og sykkel!

Anonymous poster hash: 9b81e...db3

Skrevet

De nye husene i Kruttverket er så fine, drømmer om å flytte dit.

Ser ut som om man burde ha bil, særlig for å komme seg til senteret og matbutikken, det har jeg ikke per dags dato. Liker ikke å kjøre. Jeg tar gjerne toget, så det er perfekt. Kanskje det blir bussforbindelse ned mot sentrum, mot Mosenteret?

• 1 år senere...
Skrevet

Vi flyttet til Åneby august 2016. Samboeren min er herfra, mens jeg ikke kjente noen i nittedal. Det gjør jeg fortsatt ikke... Når man ikke har barn syns jeg det har vært utrolig vanskelig å finne en arena å møte folk på her. 

Kanskje noen her har noen forslag? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...