Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #1 Skrevet 12. januar 2017 Er det "idiotsikkert" å lage? Eller vanskelig å få til? Finnes det ferdig focaccia som er god? Anonymous poster hash: e7811...feb
klg,2 boys now:) Skrevet 12. januar 2017 #2 Skrevet 12. januar 2017 Ganske enkelt og ferdig er aldri god.må være fersk
Kira Skrevet 12. januar 2017 #3 Skrevet 12. januar 2017 Ferdig smaker ikke noe godt! Å lage selv er kjempe enkelt. Jeg bruker alltid denne oppskriften, og får masse skryt for godt brød: http://stineshverdag.blogspot.no/2009/01/verdens-beste-foccacia.html?m=1
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #4 Skrevet 12. januar 2017 Er det "idiotsikkert" å lage? Eller vanskelig å få til? Finnes det ferdig focaccia som er god? Anonymous poster hash: e7811...feb På Meny har de nyyydelig focaccia brød som er dagsferske. Smaker kjempegodt! Anonymous poster hash: b879a...dbc
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #5 Skrevet 12. januar 2017 Ferdig smaker ikke noe godt! Å lage selv er kjempe enkelt. Jeg bruker alltid denne oppskriften, og får masse skryt for godt brød: http://stineshverdag.blogspot.no/2009/01/verdens-beste-foccacia.html?m=1 Takk! Denne skal jeg prøve! Men er det virkelig nok å bare steke i 15 min? Anonymous poster hash: e7811...feb
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #6 Skrevet 12. januar 2017 På Meny har de nyyydelig focaccia brød som er dagsferske. Smaker kjempegodt! Anonymous poster hash: b879a...dbc Takk for super tips! Kjøper det hvis bakingen går galt 😊 Anonymous poster hash: e7811...feb
MammantilNurket Skrevet 12. januar 2017 #7 Skrevet 12. januar 2017 (endret) Her får du min oppskrift. Dette er nok til stor focaccia i langpanne - ikke vanskelig. Denne er KJEMPEGOD. Når vi får besøk (eller er på besøk!) pleier folk å spørre veldig pent om jeg kan bake et brød ... Først støter du til sammen åtte ts. tørkede urter i en morter. Jeg pleier å ta oregano, basilikum, rosmarin og timian. Blander de knuste urtene med 1,5 dl.god olivenolje. Lar dette stå og hygge seg på kjøkkenbenken - gjerne over natten. Sikt 1 kilo hvetemel, gjerne både to og tre ganger. Ha oppi en pose tørrgjær og en ts.sukker. Jeg bruker vispen på kjøkkenmaskin og sper med fingervarmt vann til deigen har konsistens som litt tykk youghurt. La heve i minst en time på lunt sted til deigen har minst dobbel størrelse. Legg bakepapir i langpanne og tøm deigen oppi. La det heve i minst femten minutter. Tømm over krydderoljen. Du kan gjerne bruke en skje og dytte oljen nedi deigen. Topp med rikelig med maldonsalt. Stekes på 220-225 grader i 30-40 minutter - kommer litt an på ovnen. Følg med på det. Er du i tvil kan du løfte opp brødet med en stekespade e.l. og banke på undersiden. Avkjøles i formen, serveres gjerne superfersk 😊 Lykke til! Endret 12. januar 2017 av MammantilNurket
Kira Skrevet 12. januar 2017 #8 Skrevet 12. januar 2017 Takk! Denne skal jeg prøve! Men er det virkelig nok å bare steke i 15 min? Anonymous poster hash: e7811...feb Kun 15 min ja
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 12. januar 2017 #9 Skrevet 12. januar 2017 Jeg bruker også stines hverdag oppskrift. Har prøvd mange, men den er best 😉 jeg pleier å kutte bittelitt på olivenoljen i forhold til det som står i oppskriften 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå