Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #1 Skrevet 12. januar 2017 Har aldri i mitt liv arrangert et stort familieselskap alene, og er dessverre helt grønn på hva man gjør og ikke gjør i selskaper som skal være litt høytidelige. Vil så gjerne at min datter skal bli litt stolt av meg også på den store dagen hennes! For jeg er så stolt av henne! Hun vet at jeg gruer meg litt til dette og sier at det er ikke så nøye, mamma. Men jeg vet at hun også ønsker at denne dagen skal bli vellykket. Middagen har jeg bestilt fra catering, så der er jeg trygg. Det er kakebordet jeg sliter med. Hjelp meg damer! Har dere andre tips og triks for konfirmasjon så kom med dem. Anonymous poster hash: 5e4c9...a24
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #2 Skrevet 12. januar 2017 Jeg kjøpte en marsipankake med bilde av konfirmanten på hos bakeren. Husker ikke alle kakene, men disse synes jeg er gode: suksessterte, dronning Maud kake, pavlova, verdens beste. En må vel gjerne ha sjokoladekake også, i hvert fall hvis det er mange barn der. Gjerne et fruktfat, og litt twist eller lignende. Skal du holde tale? Ikke alle er komfortabel med dette. Et alternativ er å lage en bildefremvisning med bilder fra hun var liten og frem til i dag (dersom det er mulighet for å vise dette der dere skal feire konfirmasjonen). Legg på noe musikk, så blir det veldig stilig. Anonymous poster hash: ddbb6...b78
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #3 Skrevet 12. januar 2017 Et tips til; Ha en eller to personer som hjelper til på kjøkkenet, så kan du konsentrere deg om gjestene. Anonymous poster hash: ddbb6...b78
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #4 Skrevet 12. januar 2017 Server de kakene du syns er gode. Det er ingen regler på det. Anonymous poster hash: ae9be...4a5
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #5 Skrevet 12. januar 2017 I min familie og krets er det viktig at det ikke blir tomt, det skal være flere kaker å velge i så alle finner noe de liker, og ikke minst skal alle kunne forsyne seg flere ganger uten å måtte skrape fatene og føle seg teit fordi de tar det siste stykket av de to kakene det er å velge i Her er det vanlig å ha en marsipankake, ofte en litt fin en som enten storfamiliens kakebaker tar på seg å lage eller man bestiller fra bakeri. Det er den kaken det står navnet til konfirmanten på. Vi har også hatt -kransekake med flagg og bongbonger på -sjokoladekake -muffins (med melis og nonstop, for å glede barna) -iskake (ofte kjøpt, selv om hjemmelaget jo er flott) -noe sprøtt og smått, f.eks krumkaker, cookies, mandelflarn e.l. -litt snacks, f.eks en bolle med småsjokolader og en med potetgull -et lite fruktfat, druer og noen jordbær f.eks. Bare sånn at man kan ta et par stykker på siden av asjetten sin. Det er det man må ha, også har man gjerne noe i tillegg. Folk tilbyr seg å bake, også har man litt ekstra for å ha et litt variert kakebort. Andre ting jeg har fått i konfirmasjon er: -suksessterte -verdens beste -fyrstekake -oreokake -gulrotkake -ostekake -kringle -pavlova -snickerskake. Med andre ord, alt er lov. Lag de kakene du er god på, og få hjelp av venner, naboer og familie til å lage et bugnende kakebord. Nå aner ikke jeg hvor mange dere blir, men det er ikke så mange som trenger bake en kake hver for at bordet skal bli flott altså. Litt frukt ser flott ut, trenger ikke være store boller fulle, men fat med litt på som ser bra ut, oppskjært melon, noen jordbær med den grønne stilken på osv ser fint ut på et fat. Anonymous poster hash: a330d...f8b
Giss Skrevet 12. januar 2017 #6 Skrevet 12. januar 2017 Her er pavlova vanlig til litt høytidelige selskaper. Om du er nervøs for å bake den finnes slik toroposer til å lage bunnen av. Jeg har en venninne som er notorisk klønete på kjøkkenet, men pavlova får hun alltid til.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #7 Skrevet 12. januar 2017 TUSEN TAKK FOR FLOTTE TIPS! Så snille dere er Med litt bakehjelp så skal jeg klare dette! Vi blir 25 stk. Hvor mange kaker bør jeg beregne da? Ta gjerne litt godt i. Gjestene er noen skikkelige kakemonser! HI Anonymous poster hash: 66838...444
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #8 Skrevet 12. januar 2017 Jeg har lært man skal beregne 1 kake til 8, så hvertfall 3 kaker da. Men gjerne flere. Pluss porsjonskaker, makroner, pikekyss osv Anonymous poster hash: 01011...4a7
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #9 Skrevet 12. januar 2017 Jeg ville hatt 7-8 kaker for å ha mye å velge i. Anonymous poster hash: ddbb6...b78
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #10 Skrevet 12. januar 2017 Hadde iallfall ville hatt ca.8 kaker. Deleger er mitt råd. Her bakte både svigermor, svigerinner og venninner. Tror ikke jeg bakte noe. Anonymous poster hash: 2d2d7...cc2
Lady lovely locks Skrevet 12. januar 2017 #11 Skrevet 12. januar 2017 Jeg tenker at det bør være en bløtekake/marsipankake, ellers lag det du synes er godt.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #12 Skrevet 12. januar 2017 8 kaker ville jeg i alle fall hatt. Jeg ville bestilt en marsipankake fra bakeri, og så hørt med min mor, svigermor, faddere, søstre...hva de har lyst til å lage. Pavlova, ostekake, suksessterte, daimiskake, oreokake, snickerskake, en god sjokoladekake, gulrotkake... Kommer det barn kan gele og vaniljesaus være greit å ha (kok et par pakker og ha i en skål), det samme med muffins. Du kan også ha noen dekorative skåler fylt med pikekyss. Anonymous poster hash: 55c6f...9cc
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #13 Skrevet 12. januar 2017 Tusen takk igjen, folkens! Nå ser jeg lys i enden av tunnelen Satser på 8 kaker og plusser på med muffins, pikekyss, gele og litt forskjellige litt "fine" sjokolader. Og et fruktfat som sikkert pynter opp! Livredd for å ha for lite... Det gjør ingenting om det blir mye rester. De kan jeg dele ut i øst og vest. Så takk og takk og takk for hjelpen!!! Jeg tar av meg hatten for dere, altså Anonymous poster hash: 66838...444
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #14 Skrevet 12. januar 2017 Kakene klarer du fint. Her er noen andre tips. -Gjør ting klart tidlig. Dekk bordet dagen før. Finn frem alle klær, inklusiv undertøy en uke før. Bestem hvilke kaker som skal på hvilke fat og finn frem kakespader ol til hvert fat. -delegert tydelig med helt klar skriftlig liste over hvem som skal gjøre Hva. -snakk med konfirmanten om hva hun ønsker av dagen. Det er ofte enkle ting som er viktige. Anonymous poster hash: 0ada2...afd
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #15 Skrevet 12. januar 2017 Kakene klarer du fint. Her er noen andre tips. -Gjør ting klart tidlig. Dekk bordet dagen før. Finn frem alle klær, inklusiv undertøy en uke før. Bestem hvilke kaker som skal på hvilke fat og finn frem kakespader ol til hvert fat. -delegert tydelig med helt klar skriftlig liste over hvem som skal gjøre Hva. -snakk med konfirmanten om hva hun ønsker av dagen. Det er ofte enkle ting som er viktige. Anonymous poster hash: 0ada2...afd Takk Jeg er ingen stor planlegger fra naturens side, så slike tips er gull verdt! HI Anonymous poster hash: 66838...444
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #16 Skrevet 12. januar 2017 Har aldri i mitt liv arrangert et stort familieselskap alene, og er dessverre helt grønn på hva man gjør og ikke gjør i selskaper som skal være litt høytidelige. Vil så gjerne at min datter skal bli litt stolt av meg også på den store dagen hennes! For jeg er så stolt av henne! Hun vet at jeg gruer meg litt til dette og sier at det er ikke så nøye, mamma. Men jeg vet at hun også ønsker at denne dagen skal bli vellykket. Middagen har jeg bestilt fra catering, så der er jeg trygg. Det er kakebordet jeg sliter med. Hjelp meg damer! Har dere andre tips og triks for konfirmasjon så kom med dem. Anonymous poster hash: 5e4c9...a24 Vi hadde små "muffinspappformer"med friske bær,det var en hit.Kransekake,oreokake,lyse muffins,bestilte sjokoladekake m/bilde av konfirmanten,karamellpudding.Vi var 25 i konfirmasjonen Anonymous poster hash: d30a5...193
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #17 Skrevet 12. januar 2017 Vi hadde små "muffinspappformer"med friske bær,det var en hit.Kransekake,oreokake,lyse muffins,bestilte sjokoladekake m/bilde av konfirmanten,karamellpudding.Vi var 25 i konfirmasjonen Anonymous poster hash: d30a5...193 Og bostonkake som var bestillt. Anonymous poster hash: d30a5...193
Lykkelig_3barns_mor Skrevet 12. januar 2017 #18 Skrevet 12. januar 2017 Hvor mange blir dere?😊 Ingen vits å lage for mange kaker, folk er gjerne mette etter maten😊 Vi var 40 stk og hadde disse kakene: Marsipankake til 40 stk Sjokoladekake Kransekake Nøttekake Verdens beste Hadde mye igjen når festen var over😊
Lykkelig_3barns_mor Skrevet 12. januar 2017 #19 Skrevet 12. januar 2017 Ser nå at dere blir 25 stk. 8 kaker er altfor mye spør du meg. Alle liker noe, trenger ikke bake en til hver😊
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #20 Skrevet 13. januar 2017 Vi hadde 14 kaker til 38 gjester. Men så er vi sunnmøringer da, og viden kjent for kakebordene våres 😂 Restene gikk med til etterpåfest med de venner av konfirmanten, noe ble tatt med på jobb, og noe ble sendt med gjestene. Anonymous poster hash: c7e40...d9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå