Gå til innhold

Netflix, Viaplay, Dplay, Sumo osv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere hjelpe en nett-amøbe litt her. Skal for første gang bestille et eller to sånne abonnement. Hvilken/Hvilke bør jeg gå for? Hva er "forskjellene" på dem?

Anonymous poster hash: 1d219...ba1

Skrevet

Innholdet. Netflix har veldig mange og bra serier, men jeg syns utvalget med filmer er dårlig, i hvert fall på Netflix Norge.

Viaplay har kanskje litt mer filmer, Sumo vet jeg ikke. De fleste tilbyr vel en (gratis) prøveperiode, det kan du benytte deg av før du bestemmer deg. Er jo ikke de helt store summer. Netflix koster en hundrelapp i måneden.

Anonymous poster hash: 31a83...f44
Skrevet

Anbefaler deg å benytte deg av "prøv en mnd gratis" hos både Netflix, Viaplay og Tv2 Sumo for å se hvilken du liker best. 

Netflix er enkelt å bruke, har mange filmer og egne produksjoner av filmer/serier. Veldig mye bra der syns jeg, men det tar sin tid før nye sesonger av serier kommer. Det tar også veldig lang tid før nye filmer kommer, men det har kommer seg litt den siste tiden syns jeg.

Viaplay har mye mindre innhold, men har en del filmer og serier som Netflix ikke har. Noen serier kommer veldig fort på Viaplay samtidig som de også får inn enkelte "storfilmer" ganske raskt. 

Dplay er noe komplett dritt. Lite innhold (er jo bare TvNorge serier der) og ikke minst er selve tjenesten dårlig. Den henger seg opp, fungerer ikke, osv. 

Tv2Sumo syns jeg har en tjeneste som fungerer veldig bra, men igjen så er det jo bare Tv2serier der med mindre du har med Cmorepakke. Cmore syns jeg ikke har så stort utvalg i forhold til Netflix og Viaplay, og det er heller ikke så mye du får tilgang til gjennom Sumo selv om de har en del storfilmer der. 

Jeg har prøvd alle disse tjenestene over tid selv, men liker jeg Netflix aller best. Det er det eneste jeg har fast nå. Prøv gratismånedene så finner du nok din favoritt :) 

Anonymous poster hash: 90544...0ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...