Gå til innhold

Farlig å ta alergimedisin hver dag? Har ei som ønsker seg katt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget at datteren min var allergisk mot katt da hun var 9år, hadde katt den gang og måtte kvitte oss med den. Hun elsker katter, prøvd innimellom å sett om allergien er vekke, men den er der fremdeles i en alder av 14år.

Nå ønsker hun at vi kan skaffe katt og hun ta medisiner for allergien.

Jeg selv er veldig skeptisk til dette, hun er veldig allergisk og hovner opp rundt øyene.

Finnes det sprøyte? Er det farlig å gå lengere tid på slik?

Anonymous poster hash: e2724...3ca

Fortsetter under...

Skrevet

Det er ikke farlig å ta allergimedisin hver dag. Men det er absolutt ikke lurt å anskaffe seg dyr om man er allergisk mot dyr.

Etter all sannsynlighet vil det ende i en mye kraftigere allergi om tid og stunder.

Anonymous poster hash: 26696...cd4

Skrevet

Absolutt en dårlig ide .... vi skaffet kanin og jeg er allergisk mot gress/høy. Anger som fy

Anonymous poster hash: a4742...f7f

Skrevet

Å bli utsatt for allergener vil forverre allergien. Dette må du si nei til

Anonymous poster hash: b6ad6...667

Skrevet

Om hun ikke er superallergisk kan det hende hun tåler noen raser, bengal f.eks

Anonymous poster hash: 9a2ef...d4c

Skrevet

Noen ganger kan man også bli skikkelig sløv av allergimedisin. Da er det ikke noe godt å måtte ta det hver dag...

Annonse

Skrevet

Å skaffe seg katt når hun er veldig allergisk mot katt er både idioti og uansvarlig - både overfor jenta og overfor katten.

Jenta risikerer å få enda sterkere allergi, immunsystemet hennes trigges hele tiden og i verste fall kan hun også bli allergisk mot flere ting enn hun er i dag.

Det er ikke ansvarlig å skaffe seg en katt dere med stor sannsynlighet må omplassere likevel.

Anonymous poster hash: a3a68...afd
Skrevet

Jeg tar allergimedisiner hver dag hele året, det er ingen vidunderkur, men det minsker symptomene mine (har ikke dyreallergi som jeg vet). Hvis hun er allergisk mot dyr, så skal dere ikke skaffe dere dyr og basere dere på at hun skal bruke allergimedisiner, det gjør man bare ikke. Det er ikke rettferdig mot jenta og ikke rettferdig mot dyret dere skaffer dere. Bare legg tanken om å skaffe dere dyr bort med en eneste gang.

Anonymous poster hash: 3503a...813
Skrevet

Så trist for henne å være allergisk 😔😔

Kanskje prøve et annet dyr?

Anonymous poster hash: ded5d...463

Skrevet

Herregud jeg blir såå oppgitt! du som mor har ansvar for å ta en avgjørelse i valg som dine barn ikke er modne nok til. Er man allergisk kan man ikke ha katt. Ferdig med det.

Det er ikke sånn at om du tar medisiner så tåler du katt og ikke får noen symptomer ved eksponering..?!?

Anonymous poster hash: 90bbf...51f

Skrevet

Enig med de andre her. En katt lever lenge, og datteren din risikerer ikke bare å bli mer allergisk mot katter, men også å utvikle andre allergier som hun ikke har hatt tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...