Gå til innhold

Var på ul i dag

Anbefalte innlegg

Var på ul i dga (innvendig) og hun så et hjerte banke. 6+4 sa hun at jeg er. Hadde egentlig innfunnet meg med at jeg ikke var gravid, og tenkt at nye symptomer som har kommet siste uka bare er ønsketenkning og innbilning. Men ble selvfølgelig veldig glad da :)

Men det jeg nå lurer på er om det kan stemme, jeg har tatt 3 blodprøver, og dette var 3. ul. De har ikke kunne se noe tidligere.

Første blodprøven, som ble tatt viste hcg på 3000 og det var i uke 3+2 (etter dagens måling)

Andre blodprøven som ble tatt viste hcg på 9500. Det var i uke 4+5

Siste blodprøven viste hcg på 16300 (uke 5+3)

Dette er jo altfor høyt i forhold til at jeg ikke er kommet lenger.

Forrige ul jeg var på var i uke 4+5. Da vistes fostersekken, men kunne ikke se noe inni den. Uka før (3+5) kunne vi ikke se noe fostersekk, bare plommesekken. Den målte han til 2 mm., noe han sa at kunne tilsvare uke 5 , men sa at det ikke trengte å være det, men kunne være rester fra sa i måneden før.

Noen som vet om de kan måle feil på ul?

Evt kan gi meg noe svar på mine tanker om dette?

Kan ikke regne fra siste mens da jeg hadde sa i midten av november, og ikke har hatt mens etter det.

Anonymous poster hash: fc178...abe
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144306929-var-p%C3%A5-ul-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i at dette var veldig høye HCG verdier til å være så tidlig i svangerskapet ! Men samtidig skal det godt gjøres å måle feil på UL så tidlig fordi det er jo bare en liten klump som ikke beveger på seg , så det skal jo være lett å måle! Så dette skjønner jeg ikke noe av jeg heller 😂

Går det ann at hun ikke har puttet ul apparatet langt nok inn, så er avstanden 1 cm eller noe i forskjell på det den bruker å være? Trodde når ting beynte å komme opp på skjermen at hun så på egglederne eller noe, for det kjentes ikke ut som hun hadde kommer helt inn, men hun kan jo ha gjort det. Jeg spurte henne om hun kunne fortelle hva hun så, tenkte hun skulle si at dette er ene eggledern eller noe, men da sa hun at dette er et bankende hjerte.

Kan det være at hcg en ikke har gått ned fra sa, og at den øker i forhold til det? skjønner ingenting, men fikk tilbud om ny ul i uke 12-13, og det er jo ikke så lenge til. Kan jo spørre da.

HI

• 2 uker senere...

Går det ann at hun ikke har puttet ul apparatet langt nok inn, så er avstanden 1 cm eller noe i forskjell på det den bruker å være? Trodde når ting beynte å komme opp på skjermen at hun så på egglederne eller noe, for det kjentes ikke ut som hun hadde kommer helt inn, men hun kan jo ha gjort det. Jeg spurte henne om hun kunne fortelle hva hun så, tenkte hun skulle si at dette er ene eggledern eller noe, men da sa hun at dette er et bankende hjerte.

Kan det være at hcg en ikke har gått ned fra sa, og at den øker i forhold til det? skjønner ingenting, men fikk tilbud om ny ul i uke 12-13, og det er jo ikke så lenge til. Kan jo spørre da.

HI

Første jeg tenkte var at hcg ikke har gått ned fra sa. uansett det viktigste er at babyen lever og har det bra å får de heller endre det igjen på neste ul :) 

Anonymous poster hash: 06625...f86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...