Gå til innhold

Avsmak på kaffe under graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare 4 uker inn i graviditen fikk jeg totalt avsmak på kaffe. Jeg som vanligvis MÅ ha kaffe før jeg går på jobb, når jeg kommer på jobb, etter lunsj osv har helt sluttet å drikke kaffe. Nå har jeg ikke drukket siden romjula. Da prøvde jeg meg på en kopp hjemme hos mamma men det var ikke godt...

Noen flere som har opplevd dette?

Kan jeg regne med å få lyst på kaffe igjen senere i svangerskapet? 😜

Anonymous poster hash: 38797...f41

Skrevet

Bare 4 uker inn i graviditen fikk jeg totalt avsmak på kaffe. Jeg som vanligvis MÅ ha kaffe før jeg går på jobb, når jeg kommer på jobb, etter lunsj osv har helt sluttet å drikke kaffe. Nå har jeg ikke drukket siden romjula. Da prøvde jeg meg på en kopp hjemme hos mamma men det var ikke godt...

Noen flere som har opplevd dette?

Kan jeg regne med å få lyst på kaffe igjen senere i svangerskapet?

Ja,l opplevde det i alle mine tre svangerskap. Jeg ber ellers en gedigen kaffekjerring. Det er sikkert fordi det ikke bra for babyen.

Anonymous poster hash: 3e198...b02

Skrevet

Takk for svar :) er ikke bra med for mye, men en kopp for dagen skader vel ikke?

Gikk det over med deg?

Hi

Skrevet

Det var faktisk det første tegnet på graviditet (skjønte det ikke av det da..) i mitt første svangerskap. Fikk tilbake lysten på kaffe helt på slutten, men drakk lite da og. Hadde ikke samme "problemet" i svangerskap nr 2.

Anonymous poster hash: 8df02...cc4

Skrevet (endret)

Jeg drikker ikke vanlig kaffe, men nescafe posekaffe med vaniljesmak o.l.. Men ja, jeg fikk avsmak på den veldig tidlig i svangerskapet. Helt mot slutten i svangerskapet fikk jeg lyst på dem igjen. Var vel snakk om 2-3 uker før fødsel.

Endret av Pobie
Skrevet

Takk for svar :) er ikke bra med for mye, men en kopp for dagen skader vel ikke?

Gikk det over med deg?

Hi

Ja, mot slutten av svangeskapet

Anonymous poster hash: 3e198...b02

Skrevet

Å jada, tålte verken smak eller lukt under første svangerskap. Med nr 2 fikk jeg skikkelig frynsete nerver av bare en liten kopp kaffe, så der var best å holde seg unna. Gikk over rett etter fødselen. Jeg drømmer fremdeles om den kaffekoppen jeg fikk til frokost på fødestuen etter første fødsel, det er den seriøst beste kaffekoppen jeg noen gang har drukket.

Skrevet

Fikk det i første graviditet. Ikke at jeg drakk så mye kaffe, men hadde ikke noe i mot det sånn vanligvis. Men under den graviidtetn orka jeg ikke tanken.

Jeg drikker vanligvis mest te og i en annen graviitet fikk jeg avsmak på det, måtte da ha kaffe i stedet for.

Hatt to andre graviditeter også og da hadde jeg ikke noen avsmak eller dilla på noen av delene, drakk det uten problem.

Anonymous poster hash: bdc17...e67
Skrevet

Taklet ikke kaffe under jentesvangerskapene..

begynt å like det en/to Mnd etter fødsel

Drakk kaffe som vanlig da jeg ventet guttene

Anonymous poster hash: 31822...861

Skrevet

Samme her! Jeg elsker kaffe - drikker fem- seks kopper om dagen til vanlig (får hodepine uten). Men i begge svangerskap ble jeg kvalm bare lukten og drakk ingenting.. Savnet kaffen min, men fikk det ikke i meg😂😂

Anonymous poster hash: 3f903...a6e

Skrevet

Har hatt store aversjoner mot kaffe i alle mine tre svangerskap.

Var så ille at mannen ikke fikk lage seg kaffe hjemme en lang periode, for da måtte jeg spy av lukta.

Anonymous poster hash: 4c642...5ab

Skrevet

En kopp kaffe om dagen, dvs. rundt 100 mg koffein, er ok som gravid. Mer enn det kan være skadelig for baby, viser nyere forskning.

Anonymous poster hash: 15196...ebb

Skrevet

Fikk avsmak for kaffe (og salat og agurk som jeg spiste daglig før dette) dagen etter jeg testet positivt. De siste ukene av svangerskapet synes jeg kaffe var godt igjen :-)

Anonymous poster hash: 4c5fa...bd2

Skrevet

Mine smaksløler endrer seg også nåe jeg er gravid. Er til vanlig veldig glad i kaffe, men når jeg er gravid smaker det ikke godt. Det samme med vin og røkt mat. Vin smaker bare syrlig, kaffen beskt, og røkt mat kvalmende. Pleier å ta med sjokoladekjeks til føden, for det er veldig godt med en kopp kaffe og en kjeks på morgenen der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...