Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #1 Skrevet 11. januar 2017 Vil begynne å spare! Anonymous poster hash: 9d80f...dc7
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #2 Skrevet 11. januar 2017 Vil begynne å spare! Anonymous poster hash: 9d80f...dc7 I min var det 12 gjester, og det var hjemme hos mamma. Så den kostet like mye som en søndagsmiddag. Pluss 30 til kaffe, det kostet vel noen hundrelapper. Men hvis du skal leie selskapslokale, partytelt og hoppeslott, ansette servitører, lage trøffelmarinert tapirstek, ha fri bar og fyrverkeri til slutt, da blir det vel litt mer. Anonymous poster hash: 53656...01e
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #3 Skrevet 11. januar 2017 Hadde 40 gjester, koldtbord og kaker. Alt laget av meg. Leide lokale av kjentfolk. Kostet vel ca 8 000 inkludert kjolen til konfirmanten. Hadde spart 15 000, så det resterende ble dumpet ned til nestemanns sparing. Anonymous poster hash: 1a99a...c8f
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #4 Skrevet 11. januar 2017 Det er helt umulig å svare på, for du kan ha et selskap på lavbudsjett, og du kan slå på stortromma og ha eksklusiv luksus i alle ledd. Men noen ting må man jo ha, også får du selv avgjøre hvor mye du vil legge i hver post. -Klær til konfirmanten. Dressmann har dresser fra en drøy tusenlapp, mens Hugo Boss har dresser til mange titalls tusen, Vi valgte en dress fra Wagner, kom vel totalt på 3.500 kr etter fratrukket rabatt, de gav 20% rabatt til konfirmanter en uke i april -Mat. Her kan du jo bestille ferdig mat, eller du kan lage mat selv. Hvor mange gjester du har avgjør hvor dyrt det blir. Sønnen vår ønsket seg grillbuffet så det lagde vi. Vi hadde allverdens tilbehør som jeg hadde laget selv også grillet vi forskjellig typer kjøtt til selskapet. -Drikke. Vi serverte brus og kaffe, ikke vanlig med alkohol i konfirmasjon i vår familie. Antall gjester avgjør pris. Jeg handlet brus på salg i måneden før konfirmasjonen -Kaker. Du kan bestille kjempedyre kaker, du kan lage selv og du kan få familien til å bake. En kombinasjon er vel mest vanlig. Vi hadde ingen kjøpekaker, jeg lagde hovedkaken selv, pluss karamellpudding også kom familie og venner med resten. -Lokale. Her vi bor er det opptil 2 års ventetid på de mest populære lokalene, store prisforskjeller her. Vi valgte å ha det hjemme. -Pynt og dekorasjoner. Her kan du gjøre det veldig dyrt, eller veldig billig. Jeg kjøpte små hvite potteplanter som jeg puttet i hvite potteskjulere og resten (servietter osv) kjøpte jeg på Upstairs. Hvite duker, servise, glass osv hadde jeg nok av. -Fotograf. Det var vel mest vanlig før, nå har vi så gode kamera alle sammen at vi tar bildene selv. Søsteren min tok en haug av bilder så bilde til takkekort kom fra henne. -Takkekort. Anonymous poster hash: 017e8...25a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #5 Skrevet 11. januar 2017 Det eneste du burde gjøre er å SPARE deg for hele skiten. Judas seremoni for pengegriske ungdommer, pakket inn i "det er jo tradisjon". Har respekt for de som gjør det fordi de faktisk er kristne. For alle andre er det bare tull å gjennomføre en slik seremoni. Anonymous poster hash: 5ba00...485
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #6 Skrevet 11. januar 2017 Det eneste du burde gjøre er å SPARE deg for hele skiten. Judas seremoni for pengegriske ungdommer, pakket inn i "det er jo tradisjon". Har respekt for de som gjør det fordi de faktisk er kristne. For alle andre er det bare tull å gjennomføre en slik seremoni. Anonymous poster hash: 5ba00...485 Humanetisk konfirmasjon er veldig fint Anonymous poster hash: 8cfdd...91d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #7 Skrevet 11. januar 2017 6000 kr konfirmasjonen pluss bunad 20 gjester Anonymous poster hash: 55a54...717
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #8 Skrevet 11. januar 2017 Humanetisk konfirmasjon er veldig fint Anonymous poster hash: 8cfdd...91d Hva skal man konfirmere der? Konfirmasjon betyr bekreftelse. Anonymous poster hash: 1a99a...c8f
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #9 Skrevet 11. januar 2017 Humanetisk konfirmasjon er veldig fint Anonymous poster hash: 8cfdd...91d Det er det helt sikkert. Akkurat som det sikkert er fint i kirken også. Men hva er vitsen? All respekt til de som er troende, og gjør det fordi de tror på Gud. Alt annet ser jeg ikke vitsen med. For det blir bare en oppkonstruert unnskyldning for å ha et selskap og få gaver. Akkurat som en barnedåp. Anonymous poster hash: 5ba00...485
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #10 Skrevet 11. januar 2017 Det er det helt sikkert. Akkurat som det sikkert er fint i kirken også. Men hva er vitsen? All respekt til de som er troende, og gjør det fordi de tror på Gud. Alt annet ser jeg ikke vitsen med. For det blir bare en oppkonstruert unnskyldning for å ha et selskap og få gaver. Akkurat som en barnedåp. Anonymous poster hash: 5ba00...485 Vi har ikke hatt barnedåp så jeg håper mine barn velger humanetisk konfirmasjon. Der vil de lære mye bra og vi kan ha en fin familiesammenkomst etterpå Bra vi ikke mener det samme. Det hadde vært fryktelig kjedelig. Anonymous poster hash: 8cfdd...91d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #11 Skrevet 11. januar 2017 Det er det helt sikkert. Akkurat som det sikkert er fint i kirken også. Men hva er vitsen? All respekt til de som er troende, og gjør det fordi de tror på Gud. Alt annet ser jeg ikke vitsen med. For det blir bare en oppkonstruert unnskyldning for å ha et selskap og få gaver. Akkurat som en barnedåp. Anonymous poster hash: 5ba00...485 Men du er sikkert en av dem som mener at russetiden er det viktigste i hele verden... Anonymous poster hash: 359f0...a0d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #12 Skrevet 11. januar 2017 Ser for meg lavbudsjett opplegg. Vi er skilt og om vi inviterer bare onkler/tanter, søskenbarn og besteforeldre blir vi ca 30-35. Vi har ikke plass hjemme, så da må vi leige lokaler. Kanskje lage mye av maten selv, og kanskje bestille noe. Jeg har virkelig ikke peiling. Men kommer man langt med 20.000 fra både mor og far! Inkludert gave til konfirmanten? Hvor mye er vanlig å gi i gave? Anonymous poster hash: 9d80f...dc7
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #13 Skrevet 11. januar 2017 Ser for meg lavbudsjett opplegg. Vi er skilt og om vi inviterer bare onkler/tanter, søskenbarn og besteforeldre blir vi ca 30-35. Vi har ikke plass hjemme, så da må vi leige lokaler. Kanskje lage mye av maten selv, og kanskje bestille noe. Jeg har virkelig ikke peiling. Men kommer man langt med 20.000 fra både mor og far! Inkludert gave til konfirmanten? Hvor mye er vanlig å gi i gave? Anonymous poster hash: 9d80f...dc7 Min sønn ble konfirmert våren som var, og jeg fikk inntrykk av at gjennomsnittsgaven fra foreldre var på rundt 10.000 selv om selvfølgelig noen fikk mer og noen mindre. Vår sønn fikk båt. Salgsverdien på den er nok drøye 20.000. Anonymous poster hash: 017e8...25a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #14 Skrevet 11. januar 2017 Ser for meg lavbudsjett opplegg. Vi er skilt og om vi inviterer bare onkler/tanter, søskenbarn og besteforeldre blir vi ca 30-35. Vi har ikke plass hjemme, så da må vi leige lokaler. Kanskje lage mye av maten selv, og kanskje bestille noe. Jeg har virkelig ikke peiling. Men kommer man langt med 20.000 fra både mor og far! Inkludert gave til konfirmanten? Hvor mye er vanlig å gi i gave? Anonymous poster hash: 9d80f...dc7 Vi har budsjett på 40 000,- på selskap, fotograf og gave. Anonymous poster hash: a8f36...16d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #15 Skrevet 11. januar 2017 Jeg tror 20 000 blir trangt hvis det skal inkludere både gave (der går jo halve budsjettet), leie lokale, mat, kaker, dress (eller bunad! Koster fort 30 000 bare det). Så jeg tror nok i det minste gaven bør være utenom. Hvor gammelt er barnet? Høres ut som du bør hive deg rundt og booke lokale snart, hvis det er to års ventetid (!). Anonymous poster hash: f40ad...4b8
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #16 Skrevet 11. januar 2017 Vi hadde 40 gjester, leide et fint lokale, jeg lagde all mat selv, fikk bakehjelp av familie, bestilte stor marsipankake. Røft regnet kom hele kalaset på 15 000. I tillegg fikk konfirmanten gave og penger til samlet verdi av 10 000 av oss. Det er hva du gjør det til selv. En kompis hadde det hjemme med nærmeste familie (15), brukte 3000. Anonymous poster hash: 84536...1ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå