Gå til innhold

Myten om den onde stemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten verre. De onde stemødrene kan man nesten "unnskylde" med (eller avskrive med) at de ikke kan ventes å føle ømhet for fremmede barn. Men fedrene! Som skulle ha elsket ungene? Og likevel holder ut å se dem bli plaget?!

Anonymous poster hash: 3d276...5ec

Vet ikke om jeg kan si meg enig i at vi kan 'unnskylde' et menneske for slik oppførsel.

Jeg føler ikke ømhet for alle elevene mine, eller nabobarna. Likevel behandler jeg dem med respekt og omsorg. Blir man stemor, økes dette ansvaret ytterligere, uavhengig av følelser. Nei, stemødre som mishandler barn fysisk eller psykisk står like ansvarlige som fedrene, spør du meg.

Skrevet

Vet ikke om jeg kan si meg enig i at vi kan 'unnskylde' et menneske for slik oppførsel.

Jeg føler ikke ømhet for alle elevene mine, eller nabobarna. Likevel behandler jeg dem med respekt og omsorg. Blir man stemor, økes dette ansvaret ytterligere, uavhengig av følelser. Nei, stemødre som mishandler barn fysisk eller psykisk står like ansvarlige som fedrene, spør du meg.

Derfor sto de i gåseøyne. Hvert individ er ansvarlig for sine handlinger. Men jeg sliter med å skjønne at man kan elske noen og samtidig se dem bli plaget og pint.

Anonymous poster hash: 3d276...5ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...