Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #26 Skrevet 10. januar 2017 Kan godt skjønne at en 18 åring heller vil dra på ruseetreff enn være gjest i en konfirmasjon. Om det er det rette å gjøre er en annen ting, hva synes søsteren/konfirmanten? Selv bodde jeg nærme kongeparken og var i parken fredag-lørdag morgen, dro i konfirmasjon til kusine lørdag ettermiddag, dro tilbake til parken lørdag kveld og ble til søndag. Kunne dette vært noe? Anonymous poster hash: e5ea5...700
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #27 Skrevet 10. januar 2017 Hjelpes. Hadde overhodet ikke vært aktuelt å la storesøster droppe hennes egen søsters konfirmasjon for en fyllefest, uansett om den er av et litt større format enn vanlig. Enkelte ting har faktisk høyere prioritet, og det er nok av andre begivenheter å ta av i russetiden. Tar heller ikke skade av å lære at verden ikke bare kretser rundt en selv og sine behov. Men sjansen er også temmelig stor for at man ender opp med en temmelig muggen storesøster... Anonymous poster hash: 44b24...322
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #28 Skrevet 10. januar 2017 Jeg er voksen, og kunne godt tenkt meg russetreff istedenfor konfirmasjon selv når jeg tenker meg om 😂😂 Anonymous poster hash: 8a2a2...4f1
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #29 Skrevet 10. januar 2017 Hjelpes. Hadde overhodet ikke vært aktuelt å la storesøster droppe hennes egen søsters konfirmasjon for en fyllefest, uansett om den er av et litt større format enn vanlig. Enkelte ting har faktisk høyere prioritet, og det er nok av andre begivenheter å ta av i russetiden. Tar heller ikke skade av å lære at verden ikke bare kretser rundt en selv og sine behov. Men sjansen er også temmelig stor for at man ender opp med en temmelig muggen storesøster... Anonymous poster hash: 44b24...322 Det er ikke nok av andre begivenheter i russetiden. Det er landstreffet som er det store og det er stort. Det er utrolig gøy og skjønner så utrolig godt at 18 åringen vil det. Vanligvis er jo konfirmasjon på søndag og da kan man komme hjem til den. Anonymous poster hash: 685d8...629
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #30 Skrevet 10. januar 2017 Hvorfor kan hun ikke bli med noen timer i konfirmasjonen for og så dra på russetreff? Anonymous poster hash: 7d170...cf0
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #31 Skrevet 10. januar 2017 Hvorfor kan hun ikke bli med noen timer i konfirmasjonen for og så dra på russetreff? Anonymous poster hash: 7d170...cf0 Det er et landstreff og ikke alle bor i nærmiljøet. Anonymous poster hash: f4e23...b3c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #32 Skrevet 10. januar 2017 Selvfølgelig deltar hun i konfirmasjonen. Må hun på landsstevne må hun komme hjem tidlig på søndag, enkelt og greit. Anonymous poster hash: 31d64...273
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #33 Skrevet 10. januar 2017 Ville latt henne dra på landstreff uten å gi henne dårlig samvittighet. Det er en veldig sosialt og det som det for mange russetiden byger seg opp mot. Ville aldri ødelagt det for mitt barn eller latt henne dra med dårlig samvittighet. La henne velge uten sanksjoner Anonymous poster hash: fac00...413
nasse nøffen Skrevet 10. januar 2017 #34 Skrevet 10. januar 2017 Dere kan ikke si at dette treffet kan hun ta når som helst- DET ER LANDSSTREFFET... Min datter er russ iår, og dette er det helt store skjønner jeg. Jeg hadde uten tvil latt henne dra. Hun kommer uansett til å være kjempe lei seg , og ødelegge dagen for dere andre. Ta en mini fest med storesøster helgen etter da vel? Håper du ser at det fleste her mener hun skal få reise
nasse nøffen Skrevet 10. januar 2017 #35 Skrevet 10. januar 2017 Dere kan ikke si at dette treffet kan hun ta når som helst- DET ER LANDSSTREFFET... Min datter er russ iår, og dette er det helt store skjønner jeg. Jeg hadde uten tvil latt henne dra. Hun kommer uansett til å være kjempe lei seg , og ødelegge dagen for dere andre. Ta en mini fest med storesøster helgen etter da vel? Håper du ser at det fleste her mener hun skal få reise
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #36 Skrevet 10. januar 2017 Selvfølgelig deltar hun i konfirmasjonen. Må hun på landsstevne må hun komme hjem tidlig på søndag, enkelt og greit. Anonymous poster hash: 31d64...273 Min sønn ble konfirmert i våres, på en lørdag, og nevøen min skal konfirmeres denne våren, på en lørdag. Anonymous poster hash: de43d...88f
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #37 Skrevet 10. januar 2017 Hadde ALDRI tillatt mitt barn å reise på russetreff vs konfirmasjon til søsken!!! Russetreff once in a lifetime, å hva er da konfirmasjon?!! Dra på en stor fyllefest/orgie isteden å drikke seg sanseløs å oppføre seg som en fjortis!! Nei vet du hva, ikke på tale. Jeg hadde blitt så innmari skuffa av min søster/bror hvis de hadde valgt en fyllefest foran min egen konfirmasjon. Håper virkelig du ber henne være hjemme. Anonymous poster hash: 72ea2...c6a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #38 Skrevet 10. januar 2017 Hadde ALDRI tillatt mitt barn å reise på russetreff vs konfirmasjon til søsken!!! Russetreff once in a lifetime, å hva er da konfirmasjon?!! Dra på en stor fyllefest/orgie isteden å drikke seg sanseløs å oppføre seg som en fjortis!! Nei vet du hva, ikke på tale. Jeg hadde blitt så innmari skuffa av min søster/bror hvis de hadde valgt en fyllefest foran min egen konfirmasjon. Håper virkelig du ber henne være hjemme. Anonymous poster hash: 72ea2...c6a Men hva er en konfirmasjon da? Jo det skal jeg fortelle deg: en teit seremoni som ungdommer gjennomfører for gaver! Tror 95% av konfirmantene gjør det på grunn av gavene. Ikke noe særlig edelt over det! Anonymous poster hash: 8a2a2...4f1
sug lut Skrevet 10. januar 2017 #39 Skrevet 10. januar 2017 (endret) Det skjønner jeg da kjempegodt - russetreff er én gang i livet og konfirmasjon er dritkjedelig og uvesentlig, en situasjon de færreste voksne og i hvert fall ingen ungdom setter seg i frivillig. Jeg ville definitivt latt henne slippe for hvilken som helst annen aktivitet. Endret 10. januar 2017 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #40 Skrevet 10. januar 2017 Er såååå glad for at jeg ikke var en slik type russ som levde og åndet for det å være russ. Jeg var ikke på landstreffet og har aldri ofret det en tanke engang i ettertid. Men så er jeg en person som setter familien først før mine egne latterlige behov. Så for min del er det en no brainer. Hadde aldri godtatt at datteren min droppa konfirmasjon. Måtte hun bli så sur hun bare kunne, viktig å lære seg at det finnes viktigere ting i livet!! Håpet virkelig ikke du hører på de som sier at du bør la henne dra. Anonymous poster hash: 72ea2...c6a
Leeloo76 Skrevet 10. januar 2017 #41 Skrevet 10. januar 2017 Jeg tenker at for disse jentene er disse dagene like viktige der de er i livet, og dersom det er helt umulig å enten flytte konfirmasjonen eller kombinere ville jeg latt storesøster dra (men lagt veldig til rette for å kombinere). Litt bittert for storesøster om lillesøster om 2-3 år sier "Tenk at du droppet landstreffet for å gå i min konfirmasjon, det ville aldri jeg gjort!!" Jeg var ikke på treff, og savnet det ikke, men for masse russ er dette det de har ventet på i tre år, hvor teit det enn høres ut (bare se på Skam 😂).
MammantilNurket Skrevet 10. januar 2017 #42 Skrevet 10. januar 2017 (endret) Jeg synes russefeiring er en uting, MEN jeg tenker at å la henne dra på russetreffet er en vinn/vinn-situasjon: 1) Du slipper helst furten 18-åring i konfirmasjon. 2) Sørg for at du dokumenterer konfirmasjonen på sosiale medier. Del/legg ut idylliske bilder, send masse snap'er og MMSer spekket med familielykke. Et du heldig rammes hun av heftig skyldfølelse og hjemlengsel, innser at hun har gjort et toskete valg og prioriterer familie neste gang. Masse læring her 😊 Endret 10. januar 2017 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #43 Skrevet 10. januar 2017 Er såååå glad for at jeg ikke var en slik type russ som levde og åndet for det å være russ. Jeg var ikke på landstreffet og har aldri ofret det en tanke engang i ettertid. Men så er jeg en person som setter familien først før mine egne latterlige behov. Så for min del er det en no brainer. Hadde aldri godtatt at datteren min droppa konfirmasjon. Måtte hun bli så sur hun bare kunne, viktig å lære seg at det finnes viktigere ting i livet!! Håpet virkelig ikke du hører på de som sier at du bør la henne dra. Anonymous poster hash: 72ea2...c6a Ja for det går jo ikke ann å sette familien høyest samtidig som man nyter russetiden. Kjedelig at man alltid skal prioritere alle andre. Anonymous poster hash: 460a9...aaa
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #44 Skrevet 10. januar 2017 Jeg tenker at for disse jentene er disse dagene like viktige der de er i livet, og dersom det er helt umulig å enten flytte konfirmasjonen eller kombinere ville jeg latt storesøster dra (men lagt veldig til rette for å kombinere). Litt bittert for storesøster om lillesøster om 2-3 år sier "Tenk at du droppet landstreffet for å gå i min konfirmasjon, det ville aldri jeg gjort!!" Jeg var ikke på treff, og savnet det ikke, men for masse russ er dette det de har ventet på i tre år, hvor teit det enn høres ut (bare se på Skam ). Uff ja, kjipt å høre lillesøster snakke om hvor såååå kult hun hadde det på landstreffet selv Anonymous poster hash: e5ea5...700
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #45 Skrevet 10. januar 2017 Jeg fikk ikke lov til å reise til kongeparken da min yngste bror skulle konfirmere seg. Kusina mi på samme alder som meg og også var russ kom langveisfra, og mange av mine venner var hjemme den helga, så vi hadde en egen fest senere på kvelden etter konfirmasjonen. Anonymous poster hash: 56b64...b0f
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #46 Skrevet 10. januar 2017 Jeg er usikker på hvem som har glede av konfirmasjon. Konfirmanten for gavene..? Foreldrene når det er over..? Øvrig familie som får sett nye babyer? Antakelig er det cateringselskaper som liker konfirmasjoner best. La henne dra. Anonymous poster hash: 3fe2a...7e7
Yellow Brick Road Skrevet 10. januar 2017 #47 Skrevet 10. januar 2017 Her hadde det ikke vært et dilemma en gang. Sånn er livet, noen ganger kan man ikke være med på alt man vil og det er helt sikkert ikke bare min russejente som av forskjellige grunner ikke kan få dratt. Familie først, sånn er det. Det er sunn læring. Og russejenta hadde visst det så lang tid i forveien at hun måtte fått ristet av seg skuffelsen og oppført seg ordentlig i konfirmasjonen.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #48 Skrevet 10. januar 2017 Kunne latt min dra på russetreff så lenge hun var hjemme igjen til konfirmasjonen. Anonymous poster hash: 7af81...c0e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #49 Skrevet 10. januar 2017 Selv jeg, 32 år og edru russ, hadde latt henne reise på russetreff. Hvordan man forklarer konfirmanten at det er helt rett st storesøster får reise, og også hvordan man legger det frem for russen, har mye å si for opplevelsen for konfirmanten og læringsverdi for russejenta. Anonymous poster hash: 1577d...68d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #50 Skrevet 10. januar 2017 Her hadde det ikke vært et dilemma en gang. Sånn er livet, noen ganger kan man ikke være med på alt man vil og det er helt sikkert ikke bare min russejente som av forskjellige grunner ikke kan få dratt. Familie først, sånn er det. Det er sunn læring. Og russejenta hadde visst det så lang tid i forveien at hun måtte fått ristet av seg skuffelsen og oppført seg ordentlig i konfirmasjonen. Jeg håper denne myndige jenta står opp for seg selv. Kanskje det er på tide at foreldrene lærer seg at man ikke alltid kan få det slik man ønsker, og at voksne barn bestemmer selv om familie alltid skal komme først. Man kan selvsagt som forelder tvinge frem sitt eget verdigrunnlag...men jeg ville prøvd å se dette ked ungdomsperspektiv. Anonymous poster hash: 3fe2a...7e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå