Gå til innhold

Vil heller dra på russe landstreff en i konfirmasjon til søsteren sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt stum her, er jeg urimelig å be henne om å være hjemme på konfirmasjonsdagen til søsteren ? Syns det er egoistisk av henne å helle gå på fylla en å delta, er jeg for kravstor ?

Anonymous poster hash: ff6e6...b80

Fortsetter under...

Skrevet

Er helt stum her, er jeg urimelig å be henne om å være hjemme på konfirmasjonsdagen til søsteren ? Syns det er egoistisk av henne å helle gå på fylla en å delta, er jeg for kravstor ?

Anonymous poster hash: ff6e6...b80

Aner ikke.. begge er once in a lifetime, men er naturlig at man bryr seg mer om sitt eget liv enn andres i den alderen

Anonymous poster hash: f1159...de2

Skrevet

Vel, jeg vil tro at 99,9% av russen vil være enig med henne. Personlig hadde jeg latt henne dra på russetreff.

Skrevet

La henne dra på

Russetreff!

Anonymous poster hash: d61be...b9c

Skrevet

Det hadde jeg hatt ull forståelse for, og hadde definitivt latt henne dra!

Så kan jo lillesøster stråle litt ekstra denne dagen :) Dersom konfirmanten blir lei seg.. så vil hun forstå tegninga når hun selv er russ om noen år.

Anonymous poster hash: 34ee9...76e
Skrevet

Forstår ho, og det trur eg kanskje konfirmanten gjer og, sjølv om ho sikkert vert litt skuffa. 

Annonse

Skrevet

La henne dra på russetreff!

Anonymous poster hash: 8a2a2...4f1

Skrevet

Skjønner henne godt og hadde aldri tvunget henne til å droppe landstreffet.

Hun er like glad i søsteren sin fordet, men russens landstreffet er happening de aldri får igjen.

Skrevet

Skjønner henne godt. Å være russ er en engangsopplevelse.

I de fleste tilfeller arrangerer vi konfirmasjon for barna fordi det er tradisjon og folk ville sett rart på deg om du ikke gjorde det. Og de fleste barna gjør det for gaven.

Anonymous poster hash: 071d8...d65

Skrevet

Kunne dere ikke velge konfirmasjonsdag? Jeg hadde nok latt henne dra.

Anonymous poster hash: 2308c...f32

Skrevet

Jeg hadde latt henne dra. Konfirmasjon er stort og flott, men det har jo strengt tatt ikke den samme betydningen som i gamledager. 

Anonymous poster hash: e7cb8...541
Skrevet

Hadde helt klart latt henne dra på russetreff uten å lage noe stort drama eller gi henne veldig dårlig samvittighet for det.

Anonymous poster hash: de43d...88f

Annonse

Skrevet

Omg! Selvfølgelig vil hun på landstreff!

La henne dra dit, og vis henne at det er helt Ok.

Anonymous poster hash: 4754e...d9d

Skrevet

Forstår henne godt, men samtidig er det kjipt å gå glipp av konfirmasjonsdagen til søsteren. Broren min konfirmerte seg søndagen, jeg var i kongeparken fredag og lørdag. Fikk festet greit fra meg da, og fikk med meg konfirmasjonen til brodern. Mye tilreisende slekt, så er glad jeg fikk med meg begge deler!

Anonymous poster hash: feb13...fdf

Skrevet

Kan dere ikke velge konfirmasjonsdag?

La hun gå på russetreff!

Kan hu lage en sang/tale til søsteren sluk at denne kan synges/leses av noen selv om hun er på russetreff?

Anonymous poster hash: 137b8...79c

Skrevet

Konfirmasjonen er vel på søndag? Da er vel festen over?

Anonymous poster hash: 333a4...4ca

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

La henne dra på russetreff. Det er like mye "once in a lifetime" som konfirmasjon. Ikke sikkert lillesøster tar det ille opp engang ( de vet du bedre enn meg).

Skrevet

Herregud, hvor gamle er egentlig dere som svarer her? Russetreff er once in a lifetime?! En flatfyllfest man kan ta hvilken som helst annen dag i russetida, og som man antakelig ikke husker noe av uansett?

Her hadde det ikke vært oppe til vurdering overhodet.

Jeg velger å være snerpe over brødhue any day.

Skrevet

Jeg synes det er helt hårreisende at dere mener at et russetreff går foran søsterens konfirmasjon.

så lenge det er normale forhold i familien så mener jeg at noen merkedager går foran alt annet - og det innebærer at man møter opp i dåp, konfirmasjon, bryllup og begravelse til den aller nærmeste familien.

Er det mulig hadde jeg absolutt sett på muligheten til en mellomting, sånn at det går an å få med seg litt av russetreffe og så hjem i konfirmasjon. Men ellers mener jeg familie først i denne sammenheng.

Skrevet

Jeg hadde latt henne dra, uten tvil! Tipper hun får det kanongøy, med minner for livet!

Samme gjør din andre datter den dagen ;) 

Anonymous poster hash: bae4c...968
Skrevet

Denne problemstillingen kommer ofte opp hos venner og slekt og alle som en deltar på Landstreffet. De fleste kommer hjem på søndag formiddag (må ta båt som ikke går så ofte) og er med på middag og selskapet. Någet redusert er de nok, men de er unge og tåler det.

Konfirmasjon er en stor dag, men for en russ er nok Landstreffet enda større.

Og til deg som lirer på alder, jeg er 45 år og firebarnsmamma som aldri fester selv. Jeg velger å være hverken snerpe eller brødhue, faktisk.

Anonymous poster hash: f4e23...b3c

Skrevet

Kan dere ikke bytte konfirmasjonsdag? Jeg synes også hun bør få dra på russetreff (og nei, det er ikke som en vanlig fest man kan ta når som helst, det er jo flere tusen deltagere!)

Skrevet

russetreff, er kun en gang i livet og da kan lillesøster få alt oppmerksomhet på sin store dag

Skrevet

Hadde latt henne dra på landstreff.

Konfirmasjonen kan dere vel flytte på?

Anonymous poster hash: 8a2a2...4f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...