Gå til innhold

liten og avlang entré, bilder eller link til genial oppbevaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)

Anonymous poster hash: e3588...f0f

Skrevet

Da vil jeg gjerne vite også, i så fall. Syns det er umulig og håpløst med lang og smal gang. Vi har fått plass tilber skap fra ikea i andre enden av inngangsdøra, samt noen knagger. Skapet har den minste dybden man får, altså nesten ingen oppbevaring. Gangen er kun en meter bred og tre meter lang, men har hele fem døråpninger hvor den ene er veldig bred.

Anonymous poster hash: b29e7...bec

Skrevet

Da vil jeg gjerne vite også, i så fall. Syns det er umulig og håpløst med lang og smal gang. Vi har fått plass tilber skap fra ikea i andre enden av inngangsdøra, samt noen knagger. Skapet har den minste dybden man får, altså nesten ingen oppbevaring. Gangen er kun en meter bred og tre meter lang, men har hele fem døråpninger hvor den ene er veldig bred.

Da ville jeg kledt inn noen av døråpningene. Det gjorde vi og er veldig fornøyd med det!

Anonymous poster hash: c8d74...b65

Skrevet

Da ville jeg kledt inn noen av døråpningene. Det gjorde vi og er veldig fornøyd med det!

Anonymous poster hash: c8d74...b65

Hva vil det si?

Skrevet

Blende/tette igjen døra der det er mulig å ha dør fra et annet rom. Jeg gjorde det med en dør til en bod, ble veldig fornøyd, frigjorde en ekstra vegg i stua.

Skrevet

Blende/tette igjen døra der det er mulig å ha dør fra et annet rom. Jeg gjorde det med en dør til en bod, ble veldig fornøyd, frigjorde en ekstra vegg i stua.

Å ja. Det går ikke her, liten leilighet.

Skrevet

Å ja. Det går ikke her, liten leilighet.

Går alle 5 dørene til hvert sitt rom?

Anonymous poster hash: fccc4...5c4

Skrevet

Håpet på mange tips, men her var det lite 😕

Jeg har an lang og smal gang med kun ytterdøra og døra inn til en mellomgang.

Ønsker tips til oppbevaring, smarte løsninger :)

Hi

Skrevet

Høye skoskap eller de grunne garderobeskapene til IKEA med skyvedører og trådkurver inni.

Anonymous poster hash: 19a63...98b

Skrevet

Går alle 5 dørene til hvert sitt rom?

Ja. Hadde vi tettet igjen noe måtte vi laget dører direkte ut av huset eller fjernet halve kjøkkeninnredningen. Alternativt gått igjennom boden for å komme til badet, men det ville bydd på problemer på et trangt bad og en enda trangere bod.

Skrevet

Ja. Hadde vi tettet igjen noe måtte vi laget dører direkte ut av huset eller fjernet halve kjøkkeninnredningen. Alternativt gått igjennom boden for å komme til badet, men det ville bydd på problemer på et trangt bad og en enda trangere bod.

Jeg tenkte først at det var utrolig teit å ha 5 dører ut fra samme gang, at det gikk ikke ann å ha så dårlig planløsning. Men så tenkte jeg på hvordan det var i min egen gang (bor i liten leilighet), den har jo 4 dører som fører ut til hvert sitt rom, så det er jo ikke noe bedre her :legrine:Snakk om å ikke tenke før man skriver  :sjokkert: 

Skrevet

Høye skoskap eller de grunne garderobeskapene til IKEA med skyvedører og trådkurver inni.

Anonymous poster hash: 19a63...98b

De skal jeg sjekke. Hva gjør dere med vått regntøy, våt vinterdress osv dere som kun har gang uten bad/vaskerom i samme etasje?

Skrevet

Jeg bruker Billyhyller til tøy og sko som tilhører ungene. Brukte en slik http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00213841/ med kroker som de henger jakker på, så har de bokser til luer, skjerf ol. Fordelen er at skapet bare er 28 cm dypt. Skapet har også plass til hjelmer, turutstyr (sitteunderlag, pølsespyd etc.) som ofte er med til barnehagen/skolen og alt annet som man oppbevarer i gangen. Jeg har nok litt bedre plass, for min gang utvider seg i enden slik at det er plass til et stort skap til mitt yttertøy, dress/skitøy til ungene og kurver med ulltøy ol. som er for stort til det andre skapet. Skapet er takhøyt slik at jeg har hyller med bokser øverst til å lagre f.eks vintertøy når det ikke er i bruk. 

Er det veldig smalt vet jeg mange som setter opp disse: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30110832/#/10031987 og bruker dem til oppbevaring av alt mulig, ikke bare sko. Tok et kjapt Pinterest søk, der er det mange gode ideer til små ganger :)

https://no.pinterest.com/search/pins/?q=trones%20ikea%20entryway%20small%20spaces&rs=guide&term_meta[]=trones%7Cautocomplete%7C&term_meta[]=ikea%7Cautocomplete%7C&term_meta[]=entryway%7Cguide%7Cword%7C1&term_meta[]=small%20spaces%7Cguide%7Cword%7C0&add_refine=small%20spaces%7Cguide%7Cword%7C0

Skrevet

Glemte å skrive at jeg har heller ikke vaskerom, så våte dresser tørkes enten i dusjen, eller legges på gulvet. Ikke optimalt, men det er varmekabler, så det går kjapt. Kan anbefale skotørker til våte votter og sko.

Skrevet

Vi har også en lang smal gang, her har vi en sittebenk med tråkurver under som vi oppbevarer fleece/ulltøy, votter, luer etc i. Ungene har hver sin kurv. Knagger hvor jakker og dresser henger. Under knaggene står skoene på skobrett.

Vi har også et hemnes skoskap fra IKEA som vi oppbevarer skoene som ikke er i daglig bruk.

Våte møkkete dresser bæres opp i poser og spyles av i badekaret før det vaskes og henges til tørk i dusjen.

Skulle gjerne hatt større gang, men det fungerer greit nå også.

Vi er 2 voksne og 3 barn.

Kan godt legge ved et bilde av gangen.

Litt rotete akkurat nå, for nå står det litt lister og litt puter til utemøblene der også.

Anonymous poster hash: ecf3b...197

post-42-52115_thumb.jpg

Skrevet

Kan du ta bilde av gangen? Litt enklere å komme med tips da. :-)

Anonymous poster hash: ff189...61f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...