Gå til innhold

Hva vil det si om baby er litt hypoton?

Anbefalte innlegg

Jeg håper selvsagt at det også er slik, at barnet har lite matlyst.

På ett eller annet tidspunkt må jeg være forberedt på det verste, å føler at det ikke kan bli verre. Så del gjerne dine erfaring med meg. Hadde du barn selv med hypotoni ??

Anonymous poster hash: 19f46...72d

Noen i nær familie har var hypotont og ville ikke spise det første leveåret. Denne nå voksne har et syndrom, men lever et fint liv :)

Men du må ikke ta noen sorger på forskudd. Det kan bare være hypotoni og ingenting annet!

Anonymous poster hash: d76d6...ef4

Fortsetter under...

Har en sønn som er hypoton. Han var senere ute motorisk enn jevngamle, men merker lite til det nå i hverdagen. Vi har alltid vært aktive, og har hatt fokus på balansetrening, svømming og turer i ulendt terreng. Vi går masse fjelltur, med god mat og noen stopp går det veldig supert. Han elsker det og går alltid i forveien, klatrer opp på alle steiner og holder ut i flere mil. Klager heller aldri! Han hopper mye på trampoline, noe vi fikk anbefalt, vi hopper noen ganger sammen med han, viktig for oss å "kamuflere" trening med lek. Han vil nok aldri få de største musklene, noe som er litt sårt for han (11 år), men har langt bedre kondisjon enn flere av kameratene som bruker mye tid foran TV og PC. Dette får nok bra skal du se!

Anonymous poster hash: c0a0d...a95

Noen i nær familie har var hypotont og ville ikke spise det første leveåret. Denne nå voksne har et syndrom, men lever et fint liv :)

Men du må ikke ta noen sorger på forskudd. Det kan bare være hypotoni og ingenting annet!

Ok. Hva slags syndrom har den personen?

Ok. Hva slags syndrom har den personen?

.

Jeg er aktiv på dib og kan kontaktes når du vet. Jeg gir deg ikke navnet fordi jeg selv har vært igjennom en prosess med gentesting av eget barn. Å lese om alle mulige syndromer vil ikke hjelpe deg...antakelig blir du bare mer engstelig av det.

Hypoton kan være et kjennetegn for mange syndromer. Men som du også ser i denne tråden, det kan også bare være det!

Når får du svar? Ikke ta noen sorger på forskudd (lettere sagt enn gjort..)

.

Jeg er aktiv på dib og kan kontaktes når du vet. Jeg gir deg ikke navnet fordi jeg selv har vært igjennom en prosess med gentesting av eget barn. Å lese om alle mulige syndromer vil ikke hjelpe deg...antakelig blir du bare mer engstelig av det.

Hypoton kan være et kjennetegn for mange syndromer. Men som du også ser i denne tråden, det kan også bare være det!

Når får du svar? Ikke ta noen sorger på forskudd (lettere sagt enn gjort..)

Kan ikke tvinge deg til å si noe som helst. Men er det barnet ditt som har det syndromet eller en annen familiemedlem? Jeg har jo lest veldig mye på nettet allerede så jeg vet jo til en viss grad hva dette handler om

Min datter er hypoton og har lavere muskeltonus enn andre barn på samme alder. Men hun både går, sykler og løper :) Hun blir nok mer sliten enn de andre og holder ikke ut like lenge, men hun står på likevel.

Jeg skjønner veldig godt at du ble lei deg av den beskjeden. Her er det hypotont fra fødsel pga et sjeldent syndrom.'

Hadde jeg visst nicket ditt,kunne jeg sendt deg en pm.

Hei! Jeg har også et barn med en sjelden tilstand som gjør henne svakere/seinere motorisk. Lurer på om det kan være det samme? Hvor gammelt er barnet ditt? Mitt er bare 2 år, så vi vet lite om hvordan hun kommer til å utvikle seg ennå. Det er en progressiv sykdom.

Anonymous poster hash: 94a62...b38

Annonse

Her trener hun i stallen og rir fast 1 gang i uka. Ridning hjelper henne i forhold til koordinasjon, balanse og styrke.Og hun elsker det :)

Min jente har Sotos syndrom.

Takk for svar. Min har noe annet (NF), som gjør at vi ikke vet hvordan hennes fremtid blir, med tanke på symptomer o.l.

Anonymous poster hash: 94a62...b38

Kan du fortelle om hvordan de fant ut av det og hvilken alder? Hvordan tok hun næring osv?

De fant ut av det pga hun hang etter i den motoriske utviklingen. Snudde seg fra rygg til mage senere, begynte ikke å krype før hun var over et år, begynte å gå som 2 åring osv. Var vel rundt 2 år når vi helsesøster kontaktet fysioterapeut og vi begynte å gå der ukentlig.

Min datter har alltid spist veldig lite, som baby drakk hun 30-40 ml morsmelk til hvert måltid, måtte mate henne hver time i begynnelsen. Er skolebarn nå, men spiser fremdeles lite. Men at hun tok lite næring til seg som baby er IKKE grunnen til at hun er hypoton, man blir ikke det pga lite næring i følge legene jeg har snakket med.

Anonymous poster hash: 9b285...2e8

Hypotoni er kun et deskriptiv/beskrivende ord, det sier noe om hva man fant ved undersøkelse, det sier ingenting om hva det skyldes eller hva det betyr i den store sammenhengen. Hypotoni er også til en viss grad subjektivt, så det som en undersøker kan bedømme som (lett) hypotont kan andre regne som normalt (desto verre grader desto mer enighet).

Googling kan skremme fanden på flatmark, så jeg ville prøvd å la være!

Anonymous poster hash: e301e...b36

Hypotoni er kun et deskriptiv/beskrivende ord, det sier noe om hva man fant ved undersøkelse, det sier ingenting om hva det skyldes eller hva det betyr i den store sammenhengen. Hypotoni er også til en viss grad subjektivt, så det som en undersøker kan bedømme som (lett) hypotont kan andre regne som normalt (desto verre grader desto mer enighet).

Googling kan skremme fanden på flatmark, så jeg ville prøvd å la være!

Anonymous poster hash: e301e...b36

Takk for svar. Tror jeg egentlig blir gal av å lese om alle de syndromene ett barn kan ha!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...