Gå til innhold

Jeg tok opp en kjøttdeig fra fryseren på søndag som har gått ut på dato.. Kan jeg bruke den nå ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk ut for 2 mnd siden.. Må jeg bare kaste den nå siden jeg tok den opp fra fryseren på søndag ? Ligger i kjøleskap

Anonymous poster hash: faa4e...42f

Fortsetter under...

Skrevet

Den har jo vært fryst i mellomtiden. Jeg hadde brukt den.

Anonymous poster hash: 03ab8...362

Skrevet

Så lenge den ikke ser rar ut eller lukter merkelig er det ikke noe problem. Gjennomstekt den så er den nok helt fin.

Anonymous poster hash: 0ac81...5d6

Skrevet

Jeg slenger alt som er gått ut på dato, selv om det har vært frossent. Mat koster ikke så mye at det gjør noe fra eller til.

Anonymous poster hash: 6725a...ff8
Skrevet

Selvfølgelig kan du bruke den!!!! Går helt bra når den har vært frossen. En kaster ikke mat bare pga dato, dette har vært i media før!!!

Anonymous poster hash: 21d50...026

Skrevet

Rå kjøttdeig som er utgått på dato blir ikke forlenget selv om det ligger i fryseren. Den bare holder den vedlike.......

Personlig ville jeg ikke brukt en utgått dato kjøttdeig som itillegg har vært fryst og lagt 2 døgn i kjøleskapet, når det er sagt så kjenner du raskt surlukta , det lukter "tåfis " selv etter den er stekt.

Annonse

Skrevet

For 100 år siden ville den ikke vært fryst eller ligget i kjøleskap, men folk hadde spist den

Anonymous poster hash: d7923...302

Skrevet

Går ikke ut på dato i fryser, hvis den ble frosset noen dager før best før dato. Litt skeptisk på mat som er frosset etter utløpsdato.

Anonymous poster hash: 36e49...b00
Skrevet

Kjøttdeig lukter du svært lett om er dårlig eller ei. Er den romtemperert så kjenner du garantert sur lukt om den er dårlig.

Er den kjøleskapskald kjenner du evt lukt når du begynner å steke.

Anonymous poster hash: a06e5...523

Skrevet

Datoen har null å si, for jeg regner med at den ble fryst før den gikk ut.

Men kjøttdeig som ble tatt opp for to døgn siden hadde jeg ikke brukt uansett.

Mat som har blitt tint skal brukes innen et døgn.

Skrevet

Samme når den er gått ut, sålenge den ble fryst før den gikk ut på dato.. Ville vært totalt meningsløst å fryse "ferskvarer" om man kaster de når de har gått ut på dato (kun dager etter de er kjøpt...) selvom de har vært fryst.. :P

Men! Siden den har ligget siden søndag ville jeg enkelt og greit luktet på den og kastet om jeg var usikker. Bruker heller ikke kjøttdeig der pakken har "blåst seg opp". :)

Anonymous poster hash: 06eeb...233

Skrevet

Blir helt sjokkert her... kaster dere mat som er fryst fordi datoen er gått ut?!

Holdbarhetsdatoen gjelder kun når varen er kjølt som den sikkert var da du kjøpte den. Det er jo derfor vi fryser varer, for at de skal holde ut over holdbarhetsdatoen! Blir kvalm av sløsementaliteten, for ikke å si hysteriet.

Annonse

Skrevet

At den er gått ut på dato, er i seg selv ikke noe problem siden den har vært fryst, det er jo derfor man fryser ting. Men jeg hadde ikke brukt noe som har ligget 2 dager etter opptining, uavhengig om den er gått ut på dato eller ei.

Anonymous poster hash: 25b3b...c97
Skrevet

Jeg slenger alt som er gått ut på dato, selv om det har vært frossent. Mat koster ikke så mye at det gjør noe fra eller til.

Anonymous poster hash: 6725a...ff8

Hvorfor fryser du det da? Da kan det jo like godt ligge i kjøleskapet til holdbarhetsdato-

Anonymous poster hash: 25b3b...c97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...