Gå til innhold

Jeg går ikke ned i vekt!! Ammer og spiser normalt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser sunt/normalt. Dvs kun godteri og brus lørdager ellers normal mat med mye grønnsaker og rent kjøtt. Triller turer hver eneste dag , rask gange i ca 45 min, men jeg går ikke ned. Heller opp:-( babyen er straks 6 mnd og jeg har hatt samme vekt siden han ble født omtrent. Må jeg trene enda mer?

Anonymous poster hash: 1fdd4...e68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva spiser du da?

Anonymous poster hash: f509b...8f1

Skrevet

Grove knekkebrød, sjeldent brød. Pålegg som egg , kokt skinke, hvitost. Middager varieres, men mye laks, kylling. Innimellom farsemat som kjøpe karbonader, spaghetti med kjøttsaus etc. Lørdagen er det fritt frem:) men spiser stort sett sunt frem til kvelden , da blir det smågodt og potetgull . Drikker vann

Anonymous poster hash: 1fdd4...e68

Skrevet

Tell kaloriene en ukes tid, kanskje du får i deg ting du ikke tenker over? Juice, kaffe latte etc?

Skrevet

Du bør laste ned en app og måle og registrere alt du spiser og aktiviteten din over 3-4 uker. Da får du nøyaktig oversikt over kaloriregnskapet ditt. Jeg har brukt my fitnesspal.

Du spiser sannsynligvis omtrent det kroppen trenger for å "gå i null" med amming og trilleturer, og derfor står vekta stille.

Trøst deg med at vektnedgang under amming ikke er anbefalt. Vektnedgang frigjør giftstoffer fra fettet, som kan gå over i melka. Kanskje lurt å fortsette å spise sunt i ammeperioden, og utsette vektnedgangen til ammeperioden er over.

Anonymous poster hash: 600a7...3f0

Skrevet

Jeg har aldri gått ned under amming (har ammet to barn i totalt 5 år). Det er mange som oss - Google it.

Anonymous poster hash: 4d86b...c11

Skrevet

Enig med hun som sier du må telle kaloriene. 😊 gi det et forsøk hvertfall😊

Skrevet

Etter barn nr. 2 har jeg slitt enormt med å gå ned, og jeg må ligge på maks 1300kcal og trene intensivt 4 ganger i uka + gå turer ellers for at det skal skje noe som helst. Er vanskelig å få muskler og definert kroppen også.. 

Anonymous poster hash: 835df...da8
Skrevet

Det tok slang tid og gikk veldig sakte for meg å gå ned etter barn nr. 2. Det var snakk om en halvkilo annenhver uke. Og for meg som hadde gått opp 25 kg, gikk det sakte. Du får prøve å bare spise sunt og ikke stresse så mye med det. Babyen er bare 6 mnd. Vent til du er ferdig med å amme og gi det et par år. Kroppen kan bruke litt tid på å omstille seg.

Anonymous poster hash: 30b10...97e

Skrevet

Jeg har fire barn og alle gangene har jeg gått opp 5-6 kg i ammeperioden. Kiloene har forsvunnet av seg selv etter endt amming

Snakket med jordmor om det en gang og hun sa det var ganske normalt. Ammehormonene påvirker stoffskifte og forbrenning, setter det ned for å sikre nok energi til melkeproduksjon. Samtidig kan de samme hormonene gi ulvehunger....

Det er ikke så mange som raser ned i vekt av amming altså, i min venninnegjeng er der ei som gjorde det, vi andre nådde ikke machvekt før etter ammingen var over

Anonymous poster hash: 1db24...0b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...