Gå til innhold

Hva er det som gjør så vondt inni der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De tar godt vare på meg her. Har møtt bare fantastiske sykepleiere, leger og kirurger og de gjør virkelig en god jobb for pasientene sine her.

Men det er ganske fortvilende og skremmende at de ikke finner ut hva dette er. Jeg skremmer nok opp meg selv litt også, så er veldig skrekkslagen, men spent på hva de kanskje kan finne ut i morgen.

Liker ikke den økningen i leukocyttene da... Det gjør ikke legene her heller... Jeg har økt crp også, så jeg har jo en eller annen infeksjon, men de finner ikke ut hvor, bortsett fra at det er mest uttalt på høyre side, fra navlen og mot høyre liksom.

Crp er ikke kjempehøy, men den er for høy likevel, sa legen. Den økte fra 72-78 på bare 20 minutter, og leukocytter har økt fra 12-18 på like kort tid. (ble målt både på legevakten og akuttmottak)

Jeg har ellers fin temp, puls og blodtrykk.

Men crp og leukocytter liker de altså ikke her, og de kan ikke si hva de mistenker heller, for de vet ikke, sier de...

Anonymous poster hash: 4b71e...f78

Makan til bekymring da. Og hvorfor målte de CRP med20 min melllmrom??

Anonymous poster hash: 53761...22c

Fortsetter under...

Skrevet

Forresten

Gi legene beskjed om å sette deg på cefotaxime iv*4, siden du har nyrebekkenbetennelse

Skrevet

Jeg skrev jo det... De undersøkte først på legevakten, og de sendte meg videre. Så ble jeg undersøkt da jeg kom på sykehuset/akuttmottaket. De har sjekket meg ganske så nøye, og nei, jeg har ikke nyrebekkenbetennelse. Det har de sjekket. Beklager at min bekymring for mine egne smerter og det uvisse plager deg sånn.

Skrevet

Du er på rett sted i alle fall, hvis det nå skulle bli noen utvikling i løpet av natta. Godt å høre at du får god pleie. Vi er heldige med vårt helsevesen!

God bedring!

Anonymous poster hash: 75fdf...089

Skrevet

Forresten

Gi legene beskjed om å sette deg på cefotaxime iv*4, siden du har nyrebekkenbetennelse

Gi legene beskjed om....... :sjokkert: Tror nok de har mer greie på det enn deg. Hvem er du som tror du kan diagnostisere hi over nett? Nek

Anonymous poster hash: 1edb1...4d2

Skrevet

Forresten

Tror ikke det er så vanlig å blø fra skjeden ved nyrebekkenbetennelse altså. Ikke ved appendicitt heller....

Anonymous poster hash: 846c3...040

Annonse

Skrevet

Tror ikke det er så vanlig å blø fra skjeden ved nyrebekkenbetennelse altså. Ikke ved appendicitt heller....

Forresten, ring Snåsakallen! Han ordner sikkert opp.

Anonymous poster hash: 75fdf...089

Skrevet

Hvordan går det med deg, hi?

Tenker selv at denne blødningen var helt tilfeldig, opplevde også slike blødninger en stund etter operasjonen.

Håper de har funnet ut av hva det er! Sender en klem din vei :)

Anonymous poster hash: f2d27...da4

Skrevet

Jeg har også tenkt på deg i dag. Ei i familien min opplevde akkurat samme sykdomsforløp som deg (bortsett fra operasjonen da, kanskje den ikke har noe med dette å gjøre i det hele tatt) og hun hadde en infeksjon rundt hovedpulsåren i magen. Hadde en utposning på den også var det blitt betent...

Da infeksjonen gikk tilbake var hun like fin, utposningen på pulsåren er stabil men blir sjekket jevnlig for å se at den ikke vokser for da må den opereres.

Anonymous poster hash: 05b1f...4a1
Skrevet

Hei igjen dere ☺️

Er ikke så mye klokere i dag egentlig, annet enn at de har fått utelukket en del ting. Har tatt nye blodprøver og CT med kontrast, og venter på svar på dette. Er fortsatt innlagt, og har endelig fått rom. Er så fullt her at vi har vært 3 pasienter på gangen i natt og hele dagen.

Har fått intravenøst antibiotika og en del smertelindring.

De har utelukket at dette har noe med den tidligere operasjonen å gjøre, og at jeg fikk disse smertene under sex, var bare helt tilfeldig. Så har de utelukket blindtarmen, blærekatarr og nyrebekkenbetennelse og litt annet småplukk.

De er fortsatt ikke fornøyd med leukocytter og crp, pluss blod i urinen, at blæra ikke tømmes og at jeg har så vondt da. Så er veldig spent på svar på blodprøver og CT egentlig. Ikke kommer jeg meg på do heller, så det virker jo som det er noe med tarmer og blæra ihvertfall.

Takk for at dere tenker på meg ❤️

Skrevet

Kanskje en begynnende spontanabort?

Skrevet

Kanskje en begynnende spontanabort?

Jeg er ikke gravid, har fjernet livmoren ☺️

Skrevet

Jeg er ikke gravid, har fjernet livmoren ☺️

Åååå

Skumleste innlegget bare

Annonse

Skrevet

Kjedelig når ting tar tid, men du er i det minste i gode hender nå! Håper du får noen flere svar når ct-resultatene kommer. Hold oss gjerne oppdatert :)

Anonymous poster hash: f2d27...da4

Skrevet

Da har jeg fått litt mer svar etter dagens undersøkelser.

De tok CT med kontrast(merkeligste følelsen ever!) og tatt en del blodprøver.

De har funnet en infeksjon i buken min, så de har satt i gang intravenøst antibiotika. De skal undersøke dette videre i morgen. Leukocytter har sunket litt, mens crp fortsatt er den samme. Men med antibiotika mener de dette skal ordne seg raskt. Blodtrykket er veldig lavt da, men de mener det er pga all morfinen jeg får. Smertene er like intense fortsatt, og magen er mer oppblåst, så jeg ser jo høygravid ut. Men de har ihvertfall kommet et skritt videre, og det er en veldig lettelse ☺️

Må bli her inntil videre da, sier de, siden jeg må ha antibiotika intravenøst. Men det føles egentlig bare trygt. Jeg hadde ikke taklet dette så godt hjemme alene uten smertelindring ihvertfall.

Skrevet

Så bra du blir tatt godt vare på! Masse god bedring til deg ❤

Skrevet

Da har jeg fått litt mer svar etter dagens undersøkelser.

De tok CT med kontrast(merkeligste følelsen ever!) og tatt en del blodprøver.

De har funnet en infeksjon i buken min, så de har satt i gang intravenøst antibiotika. De skal undersøke dette videre i morgen. Leukocytter har sunket litt, mens crp fortsatt er den samme. Men med antibiotika mener de dette skal ordne seg raskt. Blodtrykket er veldig lavt da, men de mener det er pga all morfinen jeg får. Smertene er like intense fortsatt, og magen er mer oppblåst, så jeg ser jo høygravid ut. Men de har ihvertfall kommet et skritt videre, og det er en veldig lettelse ☺️

Må bli her inntil videre da, sier de, siden jeg må ha antibiotika intravenøst. Men det føles egentlig bare trygt. Jeg hadde ikke taklet dette så godt hjemme alene uten smertelindring ihvertfall.

Godt å høre at de har kommet litt nærmere og at de nå kan begynne å gi deg målrettet behandling!

Håper de også finner ut årsaken til deg.

Ønsker deg masse god og snarlig bedring! <3

Anonymous poster hash: a2df5...c44

Skrevet

Oppdatering :

Kom på legevakten og de måtte crp og temp, sjekket magen min og sendte meg direkte til akuttmottaket på et større sykehus.

Her er jeg nå.

De har tatt innvendig ultralyd, og det er ikke noe galt nedentil, så at dette har skjedd under sex var visst bare tilfeldig.

Crp og leukocytter er høyere enn de liker. De mistenker blindtarmen, men det er ikke klare nok symptomer til at de er sikre. De har sjekket avføring fot blod, den var negativ. Men jeg har blod i urinen, og de har tatt blærescanning. Resultatet der liker de heller ikke, pga blodet og fordi jeg ikke klarer å tømme blæra.

De har sjekket for brokk flere steder, også i Operasjonssårene, men ingen funn der heller.

De sier rett ut at de ikke vet.

Så jeg er innlagt på akuttkirurgisk for overvåking og smertelindring. I morgen tidlig skal de ta nye prøver. Om crp og leukocytter ikke har sunket, blir jeg sendt på CT og derfra på videre undersøkelser. Så så sant det ikke skjer noe akutt i natt, vet jeg ikke mer før i morgen.

Jeg har fått ketorax intravenøst, og venter på ny dose nå. Kjenner jeg er ganske bekymret og redd, for smertene er så store at jeg heller skulle født alle 3 barna mine på nytt samtidig... Men det er trygt å være her iallefall. Har en fantastisk kjæreste som har vært med meg hele veien(som jeg sendte hjem i seng nå, så han får hentet seg inn før jobb), barnas far tar godt vare på ungene mine, og familien min sender trøstende sms.

Takk til alle dere for støtte og råd ❤️ Kan oppdatere i morgen når jeg vet noe mer. God natt!

Goooo bedring 😚😚😚

Anonymous poster hash: 02027...313

Skrevet

Tusen takk, søte dere ❤️ Setter virkelig stor pris på at helt fremmede tenker på meg ☺️ Gode er dere, rett og slett ☺️ Ja, jeg er i trygge hender her, de er veldig søte og omsorgsfulle, og tar godt vare på meg ☺️ Veldig takknemlig for det helsevesenet vi har her i landet! Og de er ikke gjerrige på smertestillende heller, heldigvis. Så jeg slipper å lide meg igjennom det verste ihvertfall. Jeg får ketorax intravenøst hver 3 time, og 3 poser med antibiotika i døgnet. Får paracet i tillegg da, men skjønner ikke helt poenget med den når jeg får så sterke smertestillende som ketorax. Men de vet vel hva de gjør, vil jeg tro. Nå har nattevakt nettopp kommet inn og sagt hei, og han skal måle blodtrykk, puls og oksygenmetning(?) nå snart, så da får jeg vel en oppdatering på det lave blodtrykket også snart. Det var på 98/55 i ettermiddag... De sier det er lavt... Hva skal det egentlig være på? Kan jo selvsagt spørre når nattevakta kommer tilbake ☺️

Skrevet

Tusen takk, søte dere ❤️ Setter virkelig stor pris på at helt fremmede tenker på meg ☺️ Gode er dere, rett og slett ☺️ Ja, jeg er i trygge hender her, de er veldig søte og omsorgsfulle, og tar godt vare på meg ☺️ Veldig takknemlig for det helsevesenet vi har her i landet! Og de er ikke gjerrige på smertestillende heller, heldigvis. Så jeg slipper å lide meg igjennom det verste ihvertfall. Jeg får ketorax intravenøst hver 3 time, og 3 poser med antibiotika i døgnet. Får paracet i tillegg da, men skjønner ikke helt poenget med den når jeg får så sterke smertestillende som ketorax. Men de vet vel hva de gjør, vil jeg tro. Nå har nattevakt nettopp kommet inn og sagt hei, og han skal måle blodtrykk, puls og oksygenmetning(?) nå snart, så da får jeg vel en oppdatering på det lave blodtrykket også snart. Det var på 98/55 i ettermiddag... De sier det er lavt... Hva skal det egentlig være på? Kan jo selvsagt spørre når nattevakta kommer tilbake ☺️

98/55 er ett helt normalt blodtrykk på unge mennesker. Paracet er en bunnmedisin i smertebehandlingen, som gjør at andre smertestillende virker bedre.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, jeg hadde også syntes det var tryggest å ligge på sykehuset i din situasjon. Du har mye smerter, enda ikke fått noen klare svar, da føles det trygt å bli tatt litt vare på av kompetente hender :)

Flott at du oppdaterer oss, håper du får en rolig natt uten for mye smerter.

Anonymous poster hash: e0f98...0da

Skrevet

Hi,hvordan går det? Har tenkt masse på deg i dag💛

Anonymous poster hash: 4b981...562

Skrevet

Så bra du får hjelp! Stor klem til deg, HI!

Anonymous poster hash: 2046c...e71

Skrevet

Hei dere ☺️

Får ikke lov å reise hjem helt ennå gitt... Crp går saaaaakte nedover til tross for kraftig intravenøst antibiotika, smertene er fortsatt like intense også. Infeksjonen sitter på tarm og eggstokk på høyre siden, og de vil utrede for tarmsykdom, så i morgen skal jeg på rektoskopi. Antibiotikaen biter seg ikke helt fast her, og det er både slitsomt og bekymringsfullt... De har økt dosen på smertelindring også, fordi det ikke lindrer så mye... Så jeg ligger nå her da... Sliten og lei nå, men samtidig redd for hva som kan ha forårsaket infeksjonen, så jeg er glad de skal undersøke videre. Håper litt på at de nærmer seg et svar nå siden de tar mer og mer spesifikke undersøkelser.

Igjen, takk for at dere bryr dere ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...