Gå til innhold

Hva er det som gjør så vondt inni der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opererte bort livmor, livmorhals og eggledere i november. Delvis kikkhull, delvis vaginalt. Sting har gått/blitt tatt, og alt ser fint ut, sier kirurgen. Ikke vært plaget siden.

Nå på lørdag hadde jeg sex, og helt plutselig kjentes det ut som kjæresten min traff noe inni der. Dritvondt sånn med en gang, men smerten forsvant raskt. Begynte å blø en del. Natt til søndag våknet jeg av smerter,mem blødde ikke mer.

Smerten er brennende og strålende, og sitter som et belte rundt mage/rygg. Tok smertestillende, som ikke tok mer enn toppen av smertene.

Utover søndag kveld begynner det å blø igjen. Men det er ikke rent, nytt blod. Det virker som det er vannet ut liksom, og jeg kjenner når det kommer, for da renner det litt, og så stopper det igjen.

I dag er det verre. Det stråler og brenner, hele magen er øm som om noen har brukt den som boksesekk, det presser nedover i bekkenet, og magen er blåst opp skikkelig. Når jeg setter med ned, kjennes det ut som jeg har en stang opp i rumpa, og det er helt grusomt vondt. Blør ikke nå da... Har tatt smertestillende og ligger i fosterstilling, for det er det eneste som ikke forverrer smertene... Skal ringe legen i morgen tidlig og få hastetime, de hadde ikke fler igjen i dag, og de ba meg ringe legevakt i kveld om det blir verre.

Jeg har kjent etter inni vagina, og det er ikke revnet opp etter operasjonen. Det er ikke en gang vondt der stingene var. Så hva i huleste er det som gjør at jeg har så vondt?

Jeg klarer ikke bruke magemusklene heller omtrent, så det er vanskelig å få tømt blæra...

Hva kan fastlegen gjøre med dette da? Han har ikke noe ultralyd og har dårlig greie på gynekologi generelt, så da må jeg vel sendes videre...

Noen som kan forstå hva det er som gjør så vondt?

Anonymous poster hash: 4b71e...f78

Fortsetter under...

Skrevet

Hadde rett og slett ringt gyn avd og bedt om å få snakke med operatøren.

Anonymous poster hash: 846c3...040

Skrevet

Kan du ikke ringe gynekologisk poliklinikk og fortelle? De kan kanskje ta deg inn til sjekk med en gang. Kan jo være alt fra sammenvoksninger etter oprasjonen som har gått opp til en infeksjon, nyrebekkenbetennelse kanskje?

Ville ringt sykehuset som opererte deg jeg, kanskje de kan hjelpe uten at du har vært hos fastlegen først.

Anonymous poster hash: 05b1f...4a1
Skrevet

Herregud, kom deg til lege! Jeg hadde ringt avdelingen som opererte deg. I og med at magen er oppblåst/hoven tenker jeg det kan være indre blødning eller væske i buken. Det bør uansett sjekkes med ultralyd eller noe sånt.

Anonymous poster hash: 4bbbb...311

Skrevet

Kan absolutt ringe sykehuset ja. Men jeg må likevel innom fastlegen, evt legevakt, før jeg får komme inn på sykehuset... De er ganske strenge på det her. Blir nok legevakt i kveld...

Tok 1 pinex forte, 500mg paracet og 600mg ibux for 50 minutter siden, og det har ikke hjulpet en dritt. Det er den doseringen de skrev ut til meg etter operasjonen, og derfor tok jeg samme nå, siden det er like vondt nå som dagen etter operasjonen 🙁

Takk for svar!

Skrevet

Herregud, kom deg til lege! Jeg hadde ringt avdelingen som opererte deg. I og med at magen er oppblåst/hoven tenker jeg det kan være indre blødning eller væske i buken. Det bør uansett sjekkes med ultralyd eller noe sånt.

Anonymous poster hash: 4bbbb...311

Hvordan kan jeg ha fått væske i buken da? Såret øverst i skjeden er grodd, det er tett der ifølge kirurgen. Hva kan jeg evt blø fra inni der? Altså i magen, ikke vagina... Jeg drar på legevakten etterpå uansett, smertene øker...

Annonse

Skrevet

Jeg ville dratt på legevakta nå. Det er jo ingen grunn til å vente. Du må jo bare si det som det er, at det ikke var mulighet hos fastlegen i dag.

Dra må før du blir enda verre.

God bedring!

Anonymous poster hash: 0cb28...c4d

Skrevet

Det kan være veldig uskyldig, men det kan også være veldig alvorlig. Alt fra blindtarmbetennelse til at hovedpulsåren har poset seg opp og er i ferd med å sprekke.

Du må ringe 113 når du har så sterke smerter og ikke legen kan ta deg imot og legevakten ikke har åpnet enda. Om de på 113 ikke vurderer det til alvorlig nok for ambulanse kan de faktisk ringe et direktenummer til fastlegen din og pålegge han å ta deg imot. Det gjorde de en gang når datteren min falt og slo hull i hodet. Jeg kom ikke gjennom til fastlegen pga telefonkø og da ringte noen andre som var tilstede 113 (ungen blødde ganske kraftig fra hodet), de på 113 hadde da et direktenr til legesenteret så de slapp unna køen og bare informerte at jeg kom inn med et barn som antagelig måtte sys og sjekkes for hjernerystelse også fikk jeg beskjed om å kjøre rett til legen hvor jeg kom rett inn. Så på nødnummeret kunne de hjelpe selv om det strengt tatt ikke var behov for sykebil.

Skrevet

Du kan ha fått betennelse inne i magen, selvom det er lite sannsynlig så lenge etter. Har du feber?

Jeg hadde også en slik runde ca to mnd etter operasjonen, var inne der de opererte meg og tok ultralyd osv da crp var veldig høy, de fant ikke noe galt, og det ga seg etter en uke. Har heldigvis ikke opplevd det i etterkant.

Det at du blør trenger ikke ha noe med selve smertene å gjøre, slimhinnene rundt arrvevet er skjørt en stund etter op.

Ville ringt legevakten med en gang det åpner, for som andre sier kan det være helt ufarlig, men det kan også være veldig alvorlig. Det skal ikke være så vondt nå så lenge etter!

Anonymous poster hash: f2d27...da4

Skrevet

Takk igjen for flere svar. Jeg skal reise på legevakten så fort de åpner kl 16 her. Jeg blør ikke nå lenger, men det kommer tidvis farget væske, ser ut som utvanna blod liksom. Tynt som vann, ikke noe slimete. Men oransj liksom. Jeg kjenner at det kommer fra vagina.

Har hatt sex før lørdag, og da har det ikke vært vondt, men har blødd litt. Nå denne gangen kjentes deg ut som han traff noe inni der, og etter det har smertene bare økt... Hele magen står ut som ei kule, den er ikke myk heller, mer som en ballong med vann i liksom. Og forferdelig øm helt fra skambenet opp til ribbeina... Det brenner i et belte rundt mage og rygg, presser ned i bekkenet og det stikker/stråler oppover i rumpa som om jeg har en stang trykt opp i der...

Vi hadde ikke noe hardhendt sex heller, bare helt vanlig, kjedelig misjonær... Så jeg skjønner ikke hva som plutselig ble så sinnsykt vondt...

Smerten øker nå, selv med smertestillende. Jeg blir kvalm av smertene, så sterke er de. Og jeg skjelver i kroppen.

Har ikke feber, har akkurat målt. Men føler meg varm likevel... Mulig det er fordi jeg blir redd av dette her. Ringer opp og drar på legevakten så fort de åpner...

Men hvordan i alle dager kan jeg ha fått utposning på blodårer eller andre komplikasjoner så lenge etterpå da? Kirurgen har ikke sagt noe om slike smerter i etterkant.

Eneste hun sa var at jeg ikke skulle ha sex eller løfte tungt de 4 første ukene, og det har jeg heller ikke gjort.

Tok stingene vaginalt etter 3 uker, og da sa kirurgen at alt så bra ut...

Skrevet

Jeg ville ringt gynekologisk mens de fremdeles er åpne, før legevakta åpner. Det verste som skjer er at de avviser deg, og da er du jo like langt som nå.

Og selvfølgelig legevakten om halvannen time når de åpner.

Skrevet

Herregud, ring 113. Du skal da ikke ligge og vri deg i smerte med så mye smertestillende innenbords, og at hele buken har blåst seg opp.... ring etter hjelp!

Det trenger jo ikke ha noe med operasjonen å gjøre, kanskje du har fått tarmslyng, men ring nå etter hjelp da.

Skrevet

Jeg ville ringt gynekologisk mens de fremdeles er åpne, før legevakta åpner. Det verste som skjer er at de avviser deg, og da er du jo like langt som nå.

Og selvfølgelig legevakten om halvannen time når de åpner.

Det hadde jeg også, det er tross alt bare to mnd siden operasjonen.

Fjernet selv eggledere, eggstokker, cyste og div i fjor og det siste de sa før jeg dro fra sykehuset var jo at jeg skulle ta kontakt om det var noe. Jeg tviler på at de avviser deg når de faktisk har operert deg der og det nå har oppstått problemer.

Annonse

Skrevet

Hi, nå er du faktisk nærmest uansvarlig tafatt med din egen helse!

Du har symptomer som krever at du får øyeblikkelig vurdering av lege. Du har allerede ventet i flere timer, selv om det bare er halvannen time til legevakten åpner så kan det i verste fall være for sent, eller du kan få alvorligere komplikasjoner fordi du venter.

Nå tar du deg sammen og ringer gynekologisk avdeling! NÅ.

Kommer du ikke gjennom der ringer du 113!

Om du ikke vil ta vare på din egen helse for din egen del - kanskje du bør gjøre det med tanke på barna dine, om du har?

Anonymous poster hash: a2df5...c44
Skrevet

Pratet med legevakten på tlf nå, de åpner kl 16 og vil jeg skal komme da. Hun jeg snakket med tenkte infeksjon eller indre blødning, men mener det ikke er en akutt stor blødning siden magen har vært like hoven hele tiden siden lørdag. Jeg skal ihvertfall opp til undersøkelse, og ta en del prøver, og de kommer til å ringe avdelingen som opererte meg selv og konferere med de. Føles litt tryggere etter å ha snakket med legevakten nå.

Hi

Skrevet

Godt å høre.

Lykke til og god bedring  :blomst:

Skrevet

Godt du ringte legevakten, HI! Man skal ikke ta lett på de symptomene du har nå.

Får du svar i dag så oppdater gjerne.

Lykke til og god bedring fra meg også :)

Skrevet

Tusen takk dere ❤️

Kan oppdatere når jeg vet noe mer etterpå. Takk for at dere bryr dere ❤️

Skrevet

Lykke til.Håper på gode nyheter:-)

Skrevet

Håper alt gikk bra 😊

Anonymous poster hash: b4207...9c6

Skrevet

Himmel og hav, jeg håper det går bra med deg!

Anonymous poster hash: 32d74...008

Skrevet

Oppdatering :

Kom på legevakten og de måtte crp og temp, sjekket magen min og sendte meg direkte til akuttmottaket på et større sykehus.

Her er jeg nå.

De har tatt innvendig ultralyd, og det er ikke noe galt nedentil, så at dette har skjedd under sex var visst bare tilfeldig.

Crp og leukocytter er høyere enn de liker. De mistenker blindtarmen, men det er ikke klare nok symptomer til at de er sikre. De har sjekket avføring fot blod, den var negativ. Men jeg har blod i urinen, og de har tatt blærescanning. Resultatet der liker de heller ikke, pga blodet og fordi jeg ikke klarer å tømme blæra.

De har sjekket for brokk flere steder, også i Operasjonssårene, men ingen funn der heller.

De sier rett ut at de ikke vet.

Så jeg er innlagt på akuttkirurgisk for overvåking og smertelindring. I morgen tidlig skal de ta nye prøver. Om crp og leukocytter ikke har sunket, blir jeg sendt på CT og derfra på videre undersøkelser. Så så sant det ikke skjer noe akutt i natt, vet jeg ikke mer før i morgen.

Jeg har fått ketorax intravenøst, og venter på ny dose nå. Kjenner jeg er ganske bekymret og redd, for smertene er så store at jeg heller skulle født alle 3 barna mine på nytt samtidig... Men det er trygt å være her iallefall. Har en fantastisk kjæreste som har vært med meg hele veien(som jeg sendte hjem i seng nå, så han får hentet seg inn før jobb), barnas far tar godt vare på ungene mine, og familien min sender trøstende sms.

Takk til alle dere for støtte og råd ❤️ Kan oppdatere i morgen når jeg vet noe mer. God natt!

Skrevet

Takk for oppdateringen, HI!

Nå holder de i hvert fall øye med deg hele tiden og tar var på deg. Håper det går bra med deg!

Det er alltid verst før man vet hva som er galt. Godt du har en god kjæreste og ellers god støtte :)

Ikke vær redd for å påkalle personalet der i natt om du kjenner endring i tilstanden eller andre symptomer!

Sender deg en god klem i natten <3

Skrevet

Godt å høre at du har blitt tatt på alvor og får hjelp. Har veldig god erfaring med det norske helsevesenet når det virkelig gjelder :)

Kjempefint å få en oppdatering, har tenkt på deg i dag.

Håper du får en ok natt og noen ordentlige svar i morgen.

Anonymous poster hash: e0f98...0da

Skrevet

De tar godt vare på meg her. Har møtt bare fantastiske sykepleiere, leger og kirurger og de gjør virkelig en god jobb for pasientene sine her.

Men det er ganske fortvilende og skremmende at de ikke finner ut hva dette er. Jeg skremmer nok opp meg selv litt også, så er veldig skrekkslagen, men spent på hva de kanskje kan finne ut i morgen.

Liker ikke den økningen i leukocyttene da... Det gjør ikke legene her heller... Jeg har økt crp også, så jeg har jo en eller annen infeksjon, men de finner ikke ut hvor, bortsett fra at det er mest uttalt på høyre side, fra navlen og mot høyre liksom.

Crp er ikke kjempehøy, men den er for høy likevel, sa legen. Den økte fra 72-78 på bare 20 minutter, og leukocytter har økt fra 12-18 på like kort tid. (ble målt både på legevakten og akuttmottak)

Jeg har ellers fin temp, puls og blodtrykk.

Men crp og leukocytter liker de altså ikke her, og de kan ikke si hva de mistenker heller, for de vet ikke, sier de...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...