Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #26 Skrevet 9. januar 2017 Hva sier mannen din? Er han med på tanken om å flytte? Er det langt å flytte til et nærmere byliv? Anonymous poster hash: 8d12e...26f
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #27 Skrevet 9. januar 2017 Jeg har luftet tanken på flytting for han i ettermiddag. Nærmeste liten by er en time unna. Han kan pendle derfra til jobb på en halvtime (hurtigbåt). Det er flere jobber der for meg, tror jeg, og en tilflyttingsby i vekst. Han er ikke negativ til tanken, han har jo lenge følt på denne triste tilværelsen vår, han også. Ja, det stemmer nok at han alltid har insistert på å bo her. Han har alltid hatt trua på at ting skal bli så bra her. Han hadde en lykkelig oppvekst her, visstnok. Men bygda er avfolket siden da, tilbudene er færre, og selv om jeg er veldig imot sentralisering, kjenner jeg at jeg ikke klarer å leve i utkanten uten venner. Det er for... tomt. Jeg vet ikke hva barna vil si da. Ene barnet har kun ett annet barn i sitt årskull - ja, de blir TO barn i den klassen! Det er ensomt å tenke på, det også. Jeg kjenner trua på livet vender tilbake litt, når vi begynner å planlegge en forandring. Skjønner det ikke blir lett, men jeg trenger å få en lettere tilværelse! HI Anonymous poster hash: b6722...696
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #28 Skrevet 9. januar 2017 Kjære HI. Det er livet ditt som gjør deg deprimert, og da må du prøve å gjøre noen endringer i livet. Som mange andre har sagt: Flytt! Flytt til en storby, finn et miljø og nye venner der! Du får jobb hvor du vil, dere selger huset og satser. Hvorfor i alle dager skal du kaste bort tid på det stedet du bor nå? Ja, tanken er skummel. Men større byer er fantastiske steder å vokse opp for barn. Det er aldri langt til naturen i Norge, og samtidig har du tilgang på et utall miljøer, aktiviteter og tilbud som gjør livet så UTROLIG mye kjekkere. Både for deg og barna. Får man gode venner et sted, er det ikke noe problem ikke å ha familie i nabolaget. Da kan man be venner om å være barnevakt - og ungene dine høres ut til å være over den minste småbarnsalderen også? Kom deg vekk fra der du bor nå! Ta med familien og flytt. Selv om dere kanskje må bo i et mindre hus/leilighet enn dere gjør nå, kan jeg garantere deg at det vil bli verdt det! Sender deg en klem - jeg har vært nesten der du er nå, og livet blir så mye bedre når man flytter til et sted der det går an å få nettverk, venner og kulturtilbud! Lykke til! Altså... enig i at hi burde flytte til et større/annet sted. Men det er jo ikke en fasit at alle har det så mye bedre i storby enn på bygda. Jeg har prøvd begge deler, og selv om jeg hadde det helt ok i byen (Oslo) hvor jeg også er født, så har jeg aldri hatt det så fint som da jeg bodde i et vakker lita bygd. Jeg drømmer daglig om å flytte tilbake dit, og kommer til å gjøre det når vi har mulighet. Anonymous poster hash: 98001...618
LilleVilje Skrevet 9. januar 2017 #29 Skrevet 9. januar 2017 Altså... enig i at hi burde flytte til et større/annet sted. Men det er jo ikke en fasit at alle har det så mye bedre i storby enn på bygda. Jeg har prøvd begge deler, og selv om jeg hadde det helt ok i byen (Oslo) hvor jeg også er født, så har jeg aldri hatt det så fint som da jeg bodde i et vakker lita bygd. Jeg drømmer daglig om å flytte tilbake dit, og kommer til å gjøre det når vi har mulighet. Anonymous poster hash: 98001...618 Nei, det er klart at det ikke er noen fasit for alle. Men slik som HI fremlegger det, at hun savner folk og aktiviteter, og at ungene elsker det når de drar inn til større steder der det skjer litt - ja, da tror jeg det er riktig å tenke at man bør flytte til en by. Å være to unger på samme alderstrinn i en klasse er... ensomt. Å vokse opp i ei bygd kan helt sikkert by på mye som er både bra og flott, men man må jo ha et nettverk, venner, et liv der. Og når bygda er så liten som det høres ut til, med to barn på et alderstrinn, da er man prisgitt at man finner venner blant veldig få folk! Det er mye lettere å finne god kjemi med noen et større sted, rett og slett fordi utvalget er større. Ikke minst for barna i den vanskelige ungdomstiden, når de skal finne seg selv. Så nok en gang, HI, flott at du vil ta tak! En halvtime med hurtigbåt er virkelig ingenting for mannen din, det kvalifiserer knapt nok til pendling en gang 😄 Søk jobber, finn et sted å bo! Lykke til, livet har så mye mer å by på enn dette 👍
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #30 Skrevet 9. januar 2017 Jeg har luftet tanken på flytting for han i ettermiddag. Nærmeste liten by er en time unna. Han kan pendle derfra til jobb på en halvtime (hurtigbåt). Det er flere jobber der for meg, tror jeg, og en tilflyttingsby i vekst. Han er ikke negativ til tanken, han har jo lenge følt på denne triste tilværelsen vår, han også. Ja, det stemmer nok at han alltid har insistert på å bo her. Han har alltid hatt trua på at ting skal bli så bra her. Han hadde en lykkelig oppvekst her, visstnok. Men bygda er avfolket siden da, tilbudene er færre, og selv om jeg er veldig imot sentralisering, kjenner jeg at jeg ikke klarer å leve i utkanten uten venner. Det er for... tomt. Jeg vet ikke hva barna vil si da. Ene barnet har kun ett annet barn i sitt årskull - ja, de blir TO barn i den klassen! Det er ensomt å tenke på, det også. Jeg kjenner trua på livet vender tilbake litt, når vi begynner å planlegge en forandring. Skjønner det ikke blir lett, men jeg trenger å få en lettere tilværelse! HI Anonymous poster hash: b6722...696 En halvtime til jobb er ingenting, det er jo omtrent normalt (jeg bruker en halvtime fra dør til dør her innad i byen!). Såpass må han ofre for familien sin trivsel, og han er jo fremdeles nær hjembygda - mens dere faktisk får et liv! Begynn å se etter hus og jobb! Du kan jo eventuelt pendle du også en periode, hvis du ikke får deg jobb der? Er det noe å flytte til i den byen, eller bør dere vurdere å flytte enda lengre (du sier det er en liten by?) når dere først er i gang? Anonymous poster hash: a57b0...19b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #31 Skrevet 9. januar 2017 Nei, det er klart at det ikke er noen fasit for alle. Men slik som HI fremlegger det, at hun savner folk og aktiviteter, og at ungene elsker det når de drar inn til større steder der det skjer litt - ja, da tror jeg det er riktig å tenke at man bør flytte til en by. Å være to unger på samme alderstrinn i en klasse er... ensomt. Å vokse opp i ei bygd kan helt sikkert by på mye som er både bra og flott, men man må jo ha et nettverk, venner, et liv der. Og når bygda er så liten som det høres ut til, med to barn på et alderstrinn, da er man prisgitt at man finner venner blant veldig få folk! Det er mye lettere å finne god kjemi med noen et større sted, rett og slett fordi utvalget er større. Ikke minst for barna i den vanskelige ungdomstiden, når de skal finne seg selv. Så nok en gang, HI, flott at du vil ta tak! En halvtime med hurtigbåt er virkelig ingenting for mannen din, det kvalifiserer knapt nok til pendling en gang 😄 Søk jobber, finn et sted å bo! Lykke til, livet har så mye mer å by på enn dette 👍 Da er vi nok enige 😊 Jeg ble kjent med mange nye da jeg flytta til bygda, nå har jeg flere venner derfra enn jeg har i byen. Men det kommer jo an på stedet, og kanskje også hvor utadvendt en selv er. Hi, nå har dere prøvd, det funka ikke. Alle må trives hjemme. Flytt! Anonymous poster hash: 98001...618
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #32 Skrevet 9. januar 2017 En halvtime til jobb er ingenting, det er jo omtrent normalt (jeg bruker en halvtime fra dør til dør her innad i byen!). Såpass må han ofre for familien sin trivsel, og han er jo fremdeles nær hjembygda - mens dere faktisk får et liv! Begynn å se etter hus og jobb! Du kan jo eventuelt pendle du også en periode, hvis du ikke får deg jobb der? Er det noe å flytte til i den byen, eller bør dere vurdere å flytte enda lengre (du sier det er en liten by?) når dere først er i gang? Anonymous poster hash: a57b0...19b Skulle gjerne flyttet lenger unna (helst lenger sør i landet) men samboer sin jobb er så trygg og bra at det virker FOR skummelt.. om du skjønner. Greit at vi beholder noe av det stabile vi har jobbet for. Jeg må jo mest sannsynlig gi opp lærergjerningen, da den sliter meg ut, så mulig jeg må ned i lønn i annen jobb. Vet jo ikke om jeg får annen jobb engang... Burde man beholde boligen sin, leie ut og leie bolig på ny plass for en stund? Noen som har erfaringer rundt dette? Eller er det psykologisk 'sunnere' å selge og kjøpe nytt, slik at man ikke har en evig fluktmulighet og bare MÅ jobbe hardt for å skape seg et bedre liv der man flytter til? Tanker? Dere er så kloke, og det er godt å lufte tanker her (spesielt siden jeg har null venner å snakke med, som dere vet), så jeg spør og maser, jeg... HI Anonymous poster hash: b6722...696
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #33 Skrevet 9. januar 2017 Men...din mann har jo rett i at situasjonen deres kommer til å bedre seg om noen år. Da er barna større og mer mobile, og det kan jo hende ar du er tryggere i lærerjobben også. Virker som du er ensom, både på jobb og privat. Kan godt være at løsningen er å flytte og bytte jobb, bare pass på at nissen ikke blir med på lasset.... Anonymous poster hash: 37e63...8d7
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #34 Skrevet 9. januar 2017 Huff ... traff visst et sårt punkt?? Du _er_ kristen, ikke sant? Kristendommen kan betraktes som en jødisk sekt ... stemmer brukbart med definisjonen i SNL, eller hva ...? "Sekt, religiøs gruppe eller samfunn som har brutt ut av et annet religiøst samfunn og opprettholder sitt særpreg gjennom bestemte betingelser for medlemskap". Stiller meg også tvilende til å oppmuntre mennesker i en sårbar situasjon til å vende seg til religion for å finne svar ... Du vet utmerket godt at kristendommen ikke kan defineres som en jødisk sekt. Og du snakker om usaklig... Hilsen ei som vet litt for godt hva en sekt er! Anonymous poster hash: 37e63...8d7
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #35 Skrevet 9. januar 2017 Men...din mann har jo rett i at situasjonen deres kommer til å bedre seg om noen år. Da er barna større og mer mobile, og det kan jo hende ar du er tryggere i lærerjobben også. Virker som du er ensom, både på jobb og privat. Kan godt være at løsningen er å flytte og bytte jobb, bare pass på at nissen ikke blir med på lasset.... Anonymous poster hash: 37e63...8d7 Jeg tror jeg er ganske realistisk hvis jeg forventer at livet ikke vil bli HELT annerledes om vi flytter. Dvs. jeg tror nok vi er de samme personene uansett, kanskje vil jeg ikke få flust med venninner, og kanskje vil vi føle oss ensomme som familie uansett. Men om jeg har forstått det rett utifra svarene, så finnes det mer håp andre steder. Håp om vennskap, om bredere aktivitets- og kulturtilbud, osv. Jeg har mistet håpet her jeg er. Har forsøkt å etablere vennskap, har brukt masse krefter på barnas sosiale liv, har levd et aktivt og egentlig ganske spennende liv for å fylle det gapende hullet der venner og familie skulle vært i livet vårt. Jeg har ikke håp her mer. Og om man mister gleden og håpet, hva har man da? HI Anonymous poster hash: b6722...696
MammantilNurket Skrevet 9. januar 2017 #36 Skrevet 9. januar 2017 Du vet utmerket godt at kristendommen ikke kan defineres som en jødisk sekt. Og du snakker om usaklig... Hilsen ei som vet litt for godt hva en sekt er! Anonymous poster hash: 37e63...8d7 Jeg har ikke "definert" noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #37 Skrevet 9. januar 2017 Jeg kjenner meg igjen bare at vi bor i en storby. Har to små barn. Kjenner ofte på at livet er et ork, prøve å finne på noe med barna i helgene, mye turer osv likt som dere for at tiden skal gå, nitrist når jeg tenker over det. Er ofte veldig sliten. Har normal til dårlig økonomi så har ikke råd til å gjøre så mye heller. Har ikke mange venner og møter dem sjelden, er for sliten. Trener i blant, det hjelper litt..dagene går, vi er på det jevne, ikke spesielt lykkelig, sliten, noen gode øyeblikk er det jo, men for det meste synes jeg livet er et slit. Trodde vel egentlig det kanskje var slik for de fleste.. Anonymous poster hash: 7c1af...a2d Dette er nettopp fordi, som du sier, du har SMÅ barn. Jeg var også dødssliten i denne perioden. Det er rett og slett slitsomt med to små, men tro meg, det kommer en tid om litt som er helt annerledes! Gradvis blir det bedre og bedre, og du koser deg mer og mer med barna. Lover! Så prøv å finne luker til deg selv, legg lista litt lavt, innse at akkurat nå er fokus på å passe på disse små, det er tross alt bare en kort periode i livet (selv om det ikke føles sånn akkurat nå :-) Anonymous poster hash: bda7a...0e6
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #38 Skrevet 9. januar 2017 Jeg tror jeg er ganske realistisk hvis jeg forventer at livet ikke vil bli HELT annerledes om vi flytter. Dvs. jeg tror nok vi er de samme personene uansett, kanskje vil jeg ikke få flust med venninner, og kanskje vil vi føle oss ensomme som familie uansett. Men om jeg har forstått det rett utifra svarene, så finnes det mer håp andre steder. Håp om vennskap, om bredere aktivitets- og kulturtilbud, osv. Jeg har mistet håpet her jeg er. Har forsøkt å etablere vennskap, har brukt masse krefter på barnas sosiale liv, har levd et aktivt og egentlig ganske spennende liv for å fylle det gapende hullet der venner og familie skulle vært i livet vårt. Jeg har ikke håp her mer. Og om man mister gleden og håpet, hva har man da? HI Anonymous poster hash: b6722...696 Du trenger ikke ha flust med venninner. Bedre men en eller to gode. Ikke fokuser på noe som egentlig ikke er så vanlig - å ha en haug med gode venninner er det nok få som egentlig har. En jeg kjenner søkte etter en god venninne via nettet eller noe, og disse to fant hverandre og gjør masse sammen med barna. Kanskje også en mulighet? Jeg er overbevist om at mange er ensomme og ønsker en eller flere venner. Det er bare så ille dette med facebook som gir inntrykk av perfekte mennesker med hauger av nære venner som de gjør fantastiske ting sammen med hele tiden...nei det bildet stemmer nok ikke alltid. Anonymous poster hash: bda7a...0e6
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #39 Skrevet 9. januar 2017 Det finnes bygder ig det finnes Bygder. Om den ene ungen din har bare ETT barn i samme alder i HELE bygden høres det helt grusomt nitrist ut og ungene kommer ikke til å takke deg om dere blir her gjennom hele oppveksten Anonymous poster hash: 6e79f...6d7
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #40 Skrevet 9. januar 2017 Dette er nettopp fordi, som du sier, du har SMÅ barn. Jeg var også dødssliten i denne perioden. Det er rett og slett slitsomt med to små, men tro meg, det kommer en tid om litt som er helt annerledes! Gradvis blir det bedre og bedre, og du koser deg mer og mer med barna. Lover! Så prøv å finne luker til deg selv, legg lista litt lavt, innse at akkurat nå er fokus på å passe på disse små, det er tross alt bare en kort periode i livet (selv om det ikke føles sånn akkurat nå :-) Anonymous poster hash: bda7a...0e6 Tusen takk for gode ord, det hjalp faktisk, prøver å se framover samtidig som man føler og blir bombardert med at man må leve i nuet og ta vare på øyeblikkene med barna nå også, prøver jo det, men ååå så godt det skal bli når de blir enda litt mer selvstendige og man slipper å føle seg som en oppvridd klut konstant. Ved hvilken alder ble det bedre til deg? Det ER jo bedre nå enn det har vært, men. Mener ikke å kuppe tråden. Tenker også at dere bør flytte HI, tenk så spennende, en helt ny start! Lykke til. Anonymous poster hash: 7c1af...a2d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #41 Skrevet 9. januar 2017 Tusen takk for gode ord, det hjalp faktisk, prøver å se framover samtidig som man føler og blir bombardert med at man må leve i nuet og ta vare på øyeblikkene med barna nå også, prøver jo det, men ååå så godt det skal bli når de blir enda litt mer selvstendige og man slipper å føle seg som en oppvridd klut konstant. Ved hvilken alder ble det bedre til deg? Det ER jo bedre nå enn det har vært, men. Mener ikke å kuppe tråden. Tenker også at dere bør flytte HI, tenk så spennende, en helt ny start! Lykke til. Anonymous poster hash: 7c1af...a2d Håper du finner tilbake til overskuddet og gleden i livet ditt. Det er ikke lett bestandig, når man er så sliten., Men så lenge det finnes HÅP og du har en framtid å glede deg til, ting du vil gjøre, noen venner som du vet vil være der når den travleste tiden er over... da får du det greit, tror jeg. For min del har håpet forsvunnet litt etter litt, etter årevis med forsøk på å bygge et nettverk og et innholdsrikt liv og føle at ingen har plass til oss i sine liv. Jeg vet at denne perioden av livet med barn er slitsom. Men den skal ikke føles ensom og håpløs... jeg godtar ikke å føle meg fryst ut av mennesker jeg ønsket å bli bedre kjent med. Jeg ønsker ikke å se tilbake på mine beste år og tenke at jeg bare overlevde, eksisterte i tilværelsen med barna. Jeg føler tiden renner ut. Jeg er 35 og har ingen venner. Jeg mistrives på jobb. Jeg bekymrer meg masse for barna. Noe må gjøres. Jeg håper du har guts til å ta grep du også, om du føler livet er for tungt. Klem, HI Anonymous poster hash: b6722...696
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #42 Skrevet 9. januar 2017 Jeg følte mye som deg rett før jeg fylte 40. Det var en slags krise - følte at jeg hadde valgt gal mann, gal jobb - og så satt jeg fastlåst med tre små barn. Nå har det gått 6 år, og jeg har begynt med aktiviteter på fritida. Dette har gjort at jeg har fått mening i livet. Har funnet noe jeg er flinkt til og som jeg har fått mye positive tilbakemeldinger på. Tror det var viktig. Jeg er også lærer, og det er en jobb man lett kan slite seg ut i uten å føle at man får noe igjen for det. Når man studerer, så får man gode karakterer om man jobber hardt og er flink. I lærerjobben får man lite tilbake om man gjør dette. Det vil alltid være noen som ikke er fornøyde. Noe man kan gjøre bedre. Lite ros å få. Å skulle vurdere andre mennesker, måtte karakterisere noen som flinke og andre som at de har utfordringer med å prestere faglig, gjør at noen alltid vil føle seg urettferdig behandlet. Det å finne et sted, en arena, der jeg kunne få positive tilbakemeldinger på at jeg er dyktig, var viktig for min del. Anonymous poster hash: d8bfb...d80
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #43 Skrevet 10. januar 2017 Kjære HI Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg vokste opp i en sønn bygd, der begge foreldrene mine var innflyttere og venneløse. Jeg var også i stor grad venneløs, eller i det minste lite populær, nettopp fordi foreldrene mine var det. Jeg flyttet hjemmefra den dagen jeg fylte 18 år. Jeg skulle ønske foreldrene mine hadde flyttet lenge før. Nå bor vi på like utenfor en by, hvor ungene kan besøke venner som de vil. Selv har vi noen men ikke mange venner. Men man trenger ikke mange om de få man har er gode. Anonymous poster hash: 69365...4fc
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #44 Skrevet 10. januar 2017 Jeg følte mye som deg rett før jeg fylte 40. Det var en slags krise - følte at jeg hadde valgt gal mann, gal jobb - og så satt jeg fastlåst med tre små barn. Nå har det gått 6 år, og jeg har begynt med aktiviteter på fritida. Dette har gjort at jeg har fått mening i livet. Har funnet noe jeg er flinkt til og som jeg har fått mye positive tilbakemeldinger på. Tror det var viktig. Jeg er også lærer, og det er en jobb man lett kan slite seg ut i uten å føle at man får noe igjen for det. Når man studerer, så får man gode karakterer om man jobber hardt og er flink. I lærerjobben får man lite tilbake om man gjør dette. Det vil alltid være noen som ikke er fornøyde. Noe man kan gjøre bedre. Lite ros å få. Å skulle vurdere andre mennesker, måtte karakterisere noen som flinke og andre som at de har utfordringer med å prestere faglig, gjør at noen alltid vil føle seg urettferdig behandlet. Det å finne et sted, en arena, der jeg kunne få positive tilbakemeldinger på at jeg er dyktig, var viktig for min del. Anonymous poster hash: d8bfb...d80 Så bra at du har funnet tilbake til deg selv! Jeg er enig, det er viktig å føle positivitet og mestring. Takk for påminnelsen. Men her jeg bor er tilbudene ekstremt få. Det eneste jeg kommer på er Sanitetsforeningen, der en gjeng med litt eldre kvinner enn meg regjerer (kvinner som jeg har ønsket å bli venner med, men de har tidligere avvist meg). Jeg har en del prosjekter hjemme (syr, driver med yoga, leser mye) men det er jo i ensomhet, da... skulle ønske det fantes et miljø for mine interresser. HI Anonymous poster hash: b6722...696
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #45 Skrevet 10. januar 2017 Kjære HI Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg vokste opp i en sønn bygd, der begge foreldrene mine var innflyttere og venneløse. Jeg var også i stor grad venneløs, eller i det minste lite populær, nettopp fordi foreldrene mine var det. Jeg flyttet hjemmefra den dagen jeg fylte 18 år. Jeg skulle ønske foreldrene mine hadde flyttet lenge før. Nå bor vi på like utenfor en by, hvor ungene kan besøke venner som de vil. Selv har vi noen men ikke mange venner. Men man trenger ikke mange om de få man har er gode. Anonymous poster hash: 69365...4fc Har du snakket med foreldrene dine om det i etterkant? Hvorfor det var sånn, om de angret på at dere ble boende? Bor de der enda? Jeg tenker så mye på at vi har ETT liv, en sjangse til leve. Jeg bil ikke sitte og vente på at noe skal bli bedre. De sier man må finne lykken der man er... men her jeg er, føler jeg at forholdene jobber mot meg. HI Anonymous poster hash: b6722...696
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #46 Skrevet 10. januar 2017 Har du snakket med foreldrene dine om det i etterkant? Hvorfor det var sånn, om de angret på at dere ble boende? Bor de der enda? Jeg tenker så mye på at vi har ETT liv, en sjangse til leve. Jeg bil ikke sitte og vente på at noe skal bli bedre. De sier man må finne lykken der man er... men her jeg er, føler jeg at forholdene jobber mot meg. HI Anonymous poster hash: b6722...696 Nei, jeg har ikke det. De bor der enda og jeg tror ikke de ville levd et annet liv selv om de hadde flyttet. Jeg vil ikke påføre dem dårlig samvittighet. Jeg er så enig med deg, vi har bare ett liv. Jeg har selv tatt noen grep for å bedre livet mitt nylig, blant annet ga jeg slipp på drømmejobben fordi den krevde for mye av meg og gikk utover barnet mitt som har noen særlige behov. Nå jobber jeg redusert stilling i en jobb som jeg legger igjen på jobb når jeg går, om du skjønner. Det var et tøft valg, men det eneste riktige. Ungenes barndom og oppvekst former dem for resten av livet. Jeg føler jeg må gjøre alt jeg kan disse 20 årene for å gi dem en best mulig start. Anonymous poster hash: 69365...4fc
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #47 Skrevet 11. januar 2017 Nei, jeg har ikke det. De bor der enda og jeg tror ikke de ville levd et annet liv selv om de hadde flyttet. Jeg vil ikke påføre dem dårlig samvittighet. Jeg er så enig med deg, vi har bare ett liv. Jeg har selv tatt noen grep for å bedre livet mitt nylig, blant annet ga jeg slipp på drømmejobben fordi den krevde for mye av meg og gikk utover barnet mitt som har noen særlige behov. Nå jobber jeg redusert stilling i en jobb som jeg legger igjen på jobb når jeg går, om du skjønner. Det var et tøft valg, men det eneste riktige. Ungenes barndom og oppvekst former dem for resten av livet. Jeg føler jeg må gjøre alt jeg kan disse 20 årene for å gi dem en best mulig start. Anonymous poster hash: 69365...4fc God tanke, å ville gi dem en best mulig start. Så godt det må være å få muligheten til å bytte jobb, gå ned i stilling og få et lettere liv. Det er ett av mine mål også. Jeg nærmer meg en smell og vil meg selv bedre. Og barna.. fordi når hver dag er trist og litt meningsløs, så tror jeg at det påvirker barna også. Å starte livet sånn kan ikke være et bra utgangspunkt. Vi har nettopp fått vite fra barnehagen at ene barnet vårt blir henvist til psykolog (med vår samtykke) fordi han virker så usikker og frustrert. Han spør hele tiden oss om vi kan reise på ferie, på hotell, på besøk til familie langt bort. Han er 5 år og allerede preget av dette som jeg ikke helt klarer å avkode. Men forandring må til! HI Anonymous poster hash: b6722...696
Jallavalla Skrevet 11. januar 2017 #48 Skrevet 11. januar 2017 Vil først sende deg en stor klem! Du har fått mange gode svar her så jeg har ikke så mye å tilføye. Jeg bor i en middels stor by med alle "fasiliteter" i nærheten. Allikevel kjenner jeg meg veldig igjen. Pass på som noen sier her at ikke "spøkelse" blir med på lasset om dere skulle ta det drastiske steget å flytte. Det er jammen ikke lett å skaffe seg nettverk og nye venner i voksen alder. Ønsker deg lykke til
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #49 Skrevet 11. januar 2017 Har faktisk vært omtrent der du er nå. Flyttet til mannens hjembygd etter endt utdanning. Mannen hadde foreldre, tanter/onkler der, ingen venner, ingen søsken, ingen søskenbarn. Vi bodde der to år. Da insisterte jeg at vi skulle flytte til en småby 40 min kjøring unna, der jeg hadde familie. Det var utrolig vanskelig å bli venner med noen, kjente mange i bygda, men fikk ingen gode venner, alle hadde jo sine godt etablerte nettverk av venner og familie. Et av barna fant seg ikke til rette i det hele tatt, ble også henvist videre, men det ble konkludert med at han bare vantrivdes og savnet det store miljøet i byen spm han kom fra. Vi flyttet, og har det mye bedre nå. Det som ble veldig tydelig er at mannen min trenger ikke noe sosialt liv utover arbeidskolleger som han bare møter på jobb og kjernefamilien, mens jeg trenger venner, familie i livet mitt. Anonymous poster hash: ab0f3...a68
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #50 Skrevet 11. januar 2017 Nei, jeg har ikke det. De bor der enda og jeg tror ikke de ville levd et annet liv selv om de hadde flyttet. Jeg vil ikke påføre dem dårlig samvittighet. Jeg er så enig med deg, vi har bare ett liv. Jeg har selv tatt noen grep for å bedre livet mitt nylig, blant annet ga jeg slipp på drømmejobben fordi den krevde for mye av meg og gikk utover barnet mitt som har noen særlige behov. Nå jobber jeg redusert stilling i en jobb som jeg legger igjen på jobb når jeg går, om du skjønner. Det var et tøft valg, men det eneste riktige. Ungenes barndom og oppvekst former dem for resten av livet. Jeg føler jeg må gjøre alt jeg kan disse 20 årene for å gi dem en best mulig start. Anonymous poster hash: 69365...4fc Hei Kan jeg få spørre deg hvilke jobb du byttet fra og hva du gikk til? Er den nye jobben dårligere lønnet? Hvor mange barn har du? Hvor gamle er de? Hvilke ekstra behov har barnet ditt? Jeg spør fordi jeg ikke får livet helt til selv. Jobber 100% som lærer og har 45 minutter i reisevei. Har barn på tre og seks år. Eldste har ekstra behov ( utfordringer med samhandling, stamming og lærevansker. Og vanskene øker normalt mot ungdomstiden). Vurderer å bytte jobb. Evt. må jeg ned i stilling. Men det hadde vært godt med en litt enklere jobb og en jobb jeg kunne legge fra meg når jeg gikk hjem. Anonymous poster hash: 93272...ada
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå