Gå til innhold

Vi skal i 50 årslag til en venninne av meg. Hvor mye gi?

Anbefalte innlegg

Tenkte på gavekort på en klesbutikk jeg vet hun liker veldig godt. Ikke nær venninne, men likevel ei jeg verdsetter høyt og jeg synes det er utrolig hyggelig at vi er invitert. Det blir servert mat og øl/vin.

Hvor stor verdi på gavekortet fra mannen min og meg?

Anonymous poster hash: 46080...4ae

Fortsetter under...

Tenkte på gavekort på en klesbutikk jeg vet hun liker veldig godt. Ikke nær venninne, men likevel ei jeg verdsetter høyt og jeg synes det er utrolig hyggelig at vi er invitert. Det blir servert mat og øl/vin.

Hvor stor verdi på gavekortet fra mannen min og meg?

500

Anonymous poster hash: 70677...4ee

Det kommer jo helt an på din økonomi.

Er det stramt er 500 mer enn man kan forvente. Er dere et par uten barn som begge har millionlønninger forventer folk vel kanskje noe mer enn 200.

Gi et beløp som du er komfortabel med, men jeg vil mene at 300-800 er innen for normalen. Jeg synes det er på grensen til pinlig om folk kommer med for stort beløp, for jeg blir flau. Jeg vil jo ikke være en utgift. Jeg vil bare gjerne ha besøk. For meg er ikke gaven det viktigste, selvom det er hyggelig. Men jeg er jo klar over at folk tenker veldig forskjellig på det punktet, da.

Annonse

Enig med at du/ dere gir etter evne og ønske. På mitt 40-års lag serverte jeg alt av mat og drikke og fikk alt fra en god flaske vin, til eksklusivt skjerf og kurv med mye fint pluss gavekort på Latter på 500,- Jeg rangerer ikke gaver/ gavekort etter verdi og sum men etter tanke bak. Gavekort på 500,- burde jo gi et plagg om det ikke er en veldig dyr butikk?!

Anonymous poster hash: feaae...cbe

Jeg ville gitt hvertfall 1000,-

Ga 1000,- i kontanter pluss gave til 1000,- sist jeg var i bursdag, men det er nær venninne som har vært veldig raus mot meg, så jeg ville gi litt tilbake

Hun er ikke nær. Faktisk litt sånn at jeg er overasket over at vi er invitert. Kjempe hyggelig, men hun kjenner ikke mannen min veldig godt. Tenkte 600?

Min første tanke var 500 kr.

Det er "bare" en bursdag, og vi har alle ansvar for at vi ikke tar helt av.

I min vennegjeng har vi en avtale om 20 år - 200 kr, 30 år - 300 kr osv.

500 syns jeg er mer enn nok om dere ikke er bestevenner :)

Kos deg!

Anonymous poster hash: 3814d...a9e

Annonse

Jeg har akkurat invitert til 40-årslag der all mat og drikke ble servert. Jeg fikk fra mellom 300 per par til 1000 per par - går ut fra at folk gir etter evne.

Fikk du kun penger...?

Bare jeg som syns dette er pinlig?

Anonymous poster hash: f5ae3...8ac

Fikk du kun penger...?

Bare jeg som syns dette er pinlig?

Anonymous poster hash: f5ae3...8ac

Jeg fikk ingen penger, men mange gavekort. Gavekort i operaen, gavekort på 2 ulike restauranter, i en møbelbutikk, på kulturhuset etc. Hvorfor er det pinlig?

Det er en venninne som ikke er så nære, holder med 500. Men gi 600 om du føler for det. Det ser med en gang mye mer ut

Anonymous poster hash: 1ca34...470

Men vertskapet handler inn mat og øl/vin etc...da synes jeg 500 er lite fra et par i et 50 årslag

Men vertskapet handler inn mat og øl/vin etc...da synes jeg 500 er lite fra et par i et 50 årslag

Det er da ikke et regnskap som skal gå opp. Gavene er jo ikke betaling til vertskapet for mat og drikke!

Det er vertskapet selv som har bestemt prisnivå på mat og drikke. De har bestemt seg for å invitere, og hvor mange de inviterer. Det er ikke gjestenes sak å kompensere dem for det. Om vertskapet synes det blir for dyrt får de droppe det eller legge opp til en billigere men.

En gave er en symbolsk påskjønnelse. Neste gang det er motparten som inviterer til en feiring er rollene byttet om.

Anonymous poster hash: 096aa...656

Hvorfor det? Er det gjestene som skal finansiere festen? Det er forsåvidt greitt det, men da bør de invitere til spleisefest.

Det er da ikke et regnskap som skal gå opp. Gavene er jo ikke betaling til vertskapet for mat og drikke!

Det er vertskapet selv som har bestemt prisnivå på mat og drikke. De har bestemt seg for å invitere, og hvor mange de inviterer. Det er ikke gjestenes sak å kompensere dem for det. Om vertskapet synes det blir for dyrt får de droppe det eller legge opp til en billigere men.

En gave er en symbolsk påskjønnelse. Neste gang det er motparten som inviterer til en feiring er rollene byttet om.

Jeg synes er 500 er lite hvis det er gave kun fra et par!

Jeg synes er 500 er lite hvis det er gave kun fra et par!

Kommer da helt an på deres økonomi. Personlig synes jeg det er viktigere at folk kommer enn at de stiller med dyr gave.

Kommer da helt an på deres økonomi. Personlig synes jeg det er viktigere at folk kommer enn at de stiller med dyr gave.

Det er jeg fullstendig enig i!! Vi har god økonomi så jeg hadde følt det som lite å kjøpe gave for 500 fra oss to når vi er invitert i 50 årslag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...