Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #51 Skrevet 7. januar 2017 Barn som sover har bare godt av Ä vende seg til Ä sove selv om det er lyder. Derfor har vo aldri tatt hensyn med tanke pÄ lyder (spiller sÄ klart ikke musikk pÄ full guffe nÄr han sover men det gjÞr vi aldri uansett) sÄ han sover seg nÄ igjennom masse lyder, han vÄkner ikke av rakettene pÄ nyttÄrsaften. Han er 3 Är.  Jeg hadde ignorert klagene men tar de kontakt igjen sÄ forklar de smilende pÄ en hÞflig mÄte at barnet deres ikke lider noen nÞd.  Anonymous poster hash: ec900...080
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #52 Skrevet 7. januar 2017 Ang det med tomgangkjÞring sÄ mÄ man det nÄr det er is pÄ bilen. Dere som mener at det er unÞdvendig har tydeligvis ikke bil eller bor en plass hvor det aldri blir tykk is pÄ bilen.  Anonymous poster hash: ec900...080
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #53 Skrevet 7. januar 2017 Ang det med tomgangkjÞring sÄ mÄ man det nÄr det er is pÄ bilen. Dere som mener at det er unÞdvendig har tydeligvis ikke bil eller bor en plass hvor det aldri blir tykk is pÄ bilen.  Anonymous poster hash: ec900...080 Vi som ikke skjÞnner poenget med tomgangskjÞring for Ä fjerne is, bruker enten motorvarmer og kupévarmer, eller vi bruker f.eks. topphatt eller annen egnet pÄkledning pÄ bilen.  Personlig parkerer jeg bilen i garasjen, men er fullstendig klar over at ikke alle har slik mulighet.  Anonymous poster hash: 52a4d...498
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #54 Skrevet 7. januar 2017 10 minutter skraping av is og bil pÄ tomgang hÞres voldsomt ut. Jeg hadde nok ikke klaget pÄ det, men det hadde irritert meg. Men bor man tett, sÄ bor man tett. Det eneste jeg synes at dere kan la vÊre, er Ä fÞlge gjester ut og stÄ prate med dem foran andres soveromsvinduer. Voksne mennesker bÞr fint kunne ta avskjeden i gangen og finne bilen sin selv nÄr andre sover. Av respekt for gjestene fÞlger en de da ut. Skjer sikkert ikke hver dag.  Anonymous poster hash: 197e4...d3d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #55 Skrevet 7. januar 2017 Hi, jeg er glad du ikke er min nabo. Jeg bor nÄ ett sted det er kaldt og bilen mÄ skrapes for is hver dag, men jeg trenger da virkelig ikke Ä la bilen stÄ pÄ tomgang utenfor naboens vindu sÄ tidlig pÄ morgenen.  Alle de andre eksemplene er "innafor", selvom plasthjul er noe jÊvla dritt sÄ mÄ man tÄle lyder fra nabolaget.  Men argumentene dine rundt bilen og tomgang kjÞper jeg ikke.... skjerpings  Anonymous poster hash: a63b1...c82
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #56 Skrevet 7. januar 2017 Monter webasto, da trenger du ikke strÞm. Den tar av bilens drivstoff og kan forhÄndsprogrameres. Genialt.  Anonymous poster hash: b8126...990
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #57 Skrevet 8. januar 2017  Det er fortsatt ikke lov. Da fÄr du kjÞpe kupevarmer eller ha bilen i garage  Anonymous poster hash: 1b4c0...81f Sorry, hvem BRYR seg???? Vi bor i NORGE!!!! Klart man mÄ fÄ la bilen gÄ pÄ tomgang for Ä fÄ skrapet bilen!!! Helt latterlig Ä kommentere det! Hvor i landet er dette mon tro? Frogner-Oslo? Bo en uke i Karasjok!!!  Anonymous poster hash: b0582...7a9
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #58 Skrevet 8. januar 2017 Dere mÄ holde dere innenfor regelen om Ä vÊre stille mellom 23:00 og 07:00, ergo kan dere ikke la bilen gÄ pÄ tomgang og brÄke fÞr klokken syv. Dere mÄ finne en annen lÞsning som f.eks ha pÄ trekk pÄ bilen om natten.  Anonymous poster hash: 8d68b...51b à ha bilen pÄ tomgang brÄker da ikke noe mer enn Ä kjÞre forbi, annet enn at det blir lyd over en lengre periode enn om en bare skulle kjÞrt forbi. MEN, selvom det er regler om stillhet, sÄ er det ingenting som sier at Ä kjÞre bil er brudd pÄ den regelen. Skal en klage pÄ at folk kjÞrer forbi pÄ veien ved siden av ogsÄ da eller? Siden det ikke er lov til Ä brÄke til visse tider av dÞgnet.. Nei, vet du hva..mÄ gÄ an Ä ha vanlig billyd utenfor. Hadde vÊrt noe annet om det var stÞy av typen Ä klippe gress feks.  Anonymous poster hash: 24a41...d8d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #59 Skrevet 8. januar 2017 à ha bilen pÄ tomgang brÄker da ikke noe mer enn Ä kjÞre forbi, annet enn at det blir lyd over en lengre periode enn om en bare skulle kjÞrt forbi. MEN, selvom det er regler om stillhet, sÄ er det ingenting som sier at Ä kjÞre bil er brudd pÄ den regelen. Skal en klage pÄ at folk kjÞrer forbi pÄ veien ved siden av ogsÄ da eller? Siden det ikke er lov til Ä brÄke til visse tider av dÞgnet.. Nei, vet du hva..mÄ gÄ an Ä ha vanlig billyd utenfor. Hadde vÊrt noe annet om det var stÞy av typen Ä klippe gress feks.  Anonymous poster hash: 24a41...d8d sÄ hadde jeg skjÞnt det.  Gikk litt fort og ble posta fÞr siste setning var ferdig.  Anonymous poster hash: 24a41...d8d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #60 Skrevet 8. januar 2017 HI  Jeg skjÞnner godt at naboene dine klager pÄ dere. Jeg hadde bliit irritert selv. ! desverre mÄ de bare leve med det, men dere burde vise litt medmenneskelighet   Anonymous poster hash: 7f5fa...eca
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #61 Skrevet 8. januar 2017 Jeg kunne selv blitt irritert over slike ting, men hadde jo aldri sagt noe. Folk har rett til et normalt liv med tilhÞrende stÞy innenfor normale tider. Tidligere jobbet jeg som nattevakt. Da var det utrolig slitsomt med naboungene som kom syklende over grusen, pratet og lagde lyder. Men det er jo helt vanlige lyder pÄ dagtid og ikke deres feil at jeg hadde motsatt dÞgnrytme.  Anonymous poster hash: b9c49...d14
Pobie Skrevet 8. januar 2017 #62 Skrevet 8. januar 2017 ForeslÄ en slik til dem: https://www.amazon.com/myBaby-MYB-S200-SoundSpa-Portable/dp/B0091E31KM/ref=sr_1_3_a_it?ie=UTF8&qid=1483849211&sr=8-3&keywords=white+noise+machine+baby  Da vil barnet bli mindre var for stÞy utenfra.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #63 Skrevet 8. januar 2017 à ha bilen pÄ tomgang brÄker da ikke noe mer enn Ä kjÞre forbi, annet enn at det blir lyd over en lengre periode enn om en bare skulle kjÞrt forbi. MEN, selvom det er regler om stillhet, sÄ er det ingenting som sier at Ä kjÞre bil er brudd pÄ den regelen. Skal en klage pÄ at folk kjÞrer forbi pÄ veien ved siden av ogsÄ da eller? Siden det ikke er lov til Ä brÄke til visse tider av dÞgnet.. Nei, vet du hva..mÄ gÄ an Ä ha vanlig billyd utenfor. Hadde vÊrt noe annet om det var stÞy av typen Ä klippe gress feks.  Anonymous poster hash: 24a41...d8d Hi burde ringe politiet hver morgen. Da blir det fart i sakene. Mener det er 5000 kr i bot for Ä la bilen gÄ pÄ tomgang nÄ. I alle fall i 2015 sÄ kanskje mer.  Anonymous poster hash: 1b4c0...81f
Yellow Brick Road Skrevet 8. januar 2017 #64 Skrevet 8. januar 2017 Du gjÞr jo selvsagt dette rett fÞr du setter deg i bilen for Ä kjÞre, da sÞrger varme mot rutene og varme fra motoren til at vannet ikke fryser.  Jeg har gjort dette uten problemer i mange Är, men det gjÞres selvsagt pÄ eget ansvar.  Anonymous poster hash: e732a...3ec  Jeg bruker ogsÄ vannmetoden, men du trenger ikke varmt vann, det kan fint vÊre lunkent ogsÄ. Eller til og med ganske kaldt. Isen gÄr kanskje ikke helt bort da, men det blir enklere Ä skrape.
Superdolly Skrevet 8. januar 2017 #65 Skrevet 8. januar 2017  Hi burde ringe politiet hver morgen. Da blir det fart i sakene. Mener det er 5000 kr i bot for Ä la bilen gÄ pÄ tomgang nÄ. I alle fall i 2015 sÄ kanskje mer.  Anonymous poster hash: 1b4c0...81f  Det er HI som lar bilen gÄ pÄ tomgang for Ä fÄ skrapt is, og HIs naboer som klager.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #66 Skrevet 8. januar 2017 Det brÄker da mer Ä prÞve Ä komme seg gjennom et tykt islag pÄ rutene pÄ bilen en Ä la den stÄ pÄ tomgang frem til det er nesten smeltet...  Anonymous poster hash: 668b7...293
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #67 Skrevet 8. januar 2017 Det er HI som lar bilen gÄ pÄ tomgang for Ä fÄ skrapt is, og HIs naboer som klager. Ja det har du rett i. Da kan hi se hvor mye hun mÄ betale i bot om hun ikke slutter. Kan bli fryktelig dyrt. Hun burde da heller bruke litt av de pengene pÄ tiltak som gjÞr at hun ikke lar bilen gÄ pÄ tomgang.  Anonymous poster hash: 1b4c0...81f
Superdolly Skrevet 8. januar 2017 #68 Skrevet 8. januar 2017  Ja det har du rett i. Da kan hi se hvor mye hun mÄ betale i bot om hun ikke slutter. Kan bli fryktelig dyrt. Hun burde da heller bruke litt av de pengene pÄ tiltak som gjÞr at hun ikke lar bilen gÄ pÄ tomgang.  Anonymous poster hash: 1b4c0...81f  En topphatt, som hun har fÄtt mange tips om her i trÄden, er slett ikke sÄ dyr og dekker alle vinduene.  199 kr pÄ Biltema.  http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Presenning/Topphatt-polyester-2000029998/
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #69 Skrevet 8. januar 2017 At det gÄr an Ä tyne sÄ mye ut av en totalt uinteressant trÄd. Gaaaad.  Anonymous poster hash: efb47...3f4
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #70 Skrevet 8. januar 2017 At det gÄr an Ä tyne sÄ mye ut av en totalt uinteressant trÄd. Gaaaad.  Anonymous poster hash: efb47...3f4 Jammen klarte ikke du det og  Anonymous poster hash: 4a840...f19
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #71 Skrevet 8. januar 2017 Jammen klarte ikke du det og Anonymous poster hash: 4a840...f19 Jo, men, altsÄ. 4 sider opp og ned hvor alle svarer akkurat det samme? MÄ vÊre ny rekord. Anonymous poster hash: efb47...3f4
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #72 Skrevet 8. januar 2017 Jo, men, altsÄ. 4 sider opp og ned hvor alle svarer akkurat det samme? MÄ vÊre ny rekord.  Anonymous poster hash: efb47...3f4 Det er jo helt vanlig her inne det  Anonymous poster hash: 4a840...f19
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #73 Skrevet 8. januar 2017 De kommer ikke noe vei med de tÄpelige klagene. Regner med det er deres fÞrste barn.  Hadde ikke orket og endret pÄ noe.  Anonymous poster hash: a419d...fb6 Det er egentlig feil. Finnes hÞyesterettsdommer pÄ dette. Det er bare Ä google. Forstyrrelse av natteroen. I tillegg kan de ta dere pÄ at det faktisk ikke er lov Ä la bilen gÄ pÄ tomgang. Invester heller i kupevarmer. At man bÞr tÄle litt stÞy i tettbebyggelse er en annen sak.. Men det rettslige har de altsÄ pÄ sin side.  Anonymous poster hash: 3591b...c7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ